וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמה של הילה בצלאלי: "הרשלנות זועקת לשמיים"

סיגל בצלאלי הגיבה לפרסום באשר לכוונת הפרקליטות להגיש כתבי אישום נגד ארבעה מעורבים בגרימת מות בתה ברשלנות במהלך החזרות לטקס יום העצמאות בהר הרצל. "מי שאשם - שישלם"

צילום: גדעון צנטנר, דניאל בוק, טל אנגלנדר, אבי וייסבלאי, אלירן קנולר; עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

סיגלית בצלאלי, אמה של סגן הילה בצלאלי שנהרגה בקריסת גשר תאורה במהלך החזרות לטקס יום העצמאות בהר הרצל בשנה שעברה, הגיבה הערב (שלישי) לכוונת הפרקליטות להגיש בשבועות הקרובות כתבי אישום בפרשה. "אני מקווה שיעמידו לדין את מי שצריך להעמיד לדין", אמרה בצלאלי בשיחה עם וואלה! חדשות. "הכול ידוע, הכול מובן, הכול זועק לשמיים. לא צריך לחכות, צריך לתת את הדין. מי שאשם – שישלם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הבת שלי בקבר והאחראים חייבים לתת את הדין". הילה וסיגל בצלאלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

כפי שפורסם היום לראשונה בוואלה! חדשות, בכוונת פרקליטות מחוז ירושלים להגיש בשבעות הקרובים כתבי אישום נגד ארבעה מבין חמשת החשודים באחריות לקריסת גשר התאורה שמחץ למוות את בצלאלי. הארבעה - מנהל הבטיחות בהר הרצל איציק צוקר, המהנדס שעבד במקום כחלק מההכנות לקראת טקס יום העצמאות אורן ורשבסקי, מפיק הטקס אלכס סלע, ואחד מבעלי חברת "עיצוב במה", אלעד לביא - צפויים להיות נאשמים בעבירה של גרימת מוות ברשלנות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
חזרות ובדיקות הבמה בהר הרצל, אפריל 2012. עומר מירון
הר הרצל לאחר האסון/עומר מירון

עם זאת, על אף ההמלצות של המשטרה להעמיד לדין גם את מנהלת מרכז ההסברה דאז, חנה הכהן, שהייתה האחראית המרכזית לפיקוח על ההכנות לקראת הטקס, החליטה הפרקליטות שלא להעמידה לדין פלילי, כי אם להמליץ על נקיטת הליכים משמעתיים. הזימון לשימועים טרם נשלח לחשודים, אולם בכוונת הפרקליטות לעשות כן כבר בימים הקרובים.

"גמרו לילדה הזו את החיים בגיל 21"

לטענת האם, הפרקליטות טרם עדכנה אותה לגבי הגשת כתבי האישום. "איני יודעת אם זה טוב או לא", אמרה. "אני מעורבת בהתנהלות של הפרקליטות, אבל לא יודעת מה זה אומר. הרשלנות זועקת לשמיים. הבת שלי בקבר והאחראים חייבים לתת את הדין, חייבים לתת את מה שמגיע להם". היא מתחה ביקורת על עבודת הפרקליטות ואמרה: "אין כזה דבר שהתיק עומד בפרקליטות. זה לא מקובל שב-2013 כל כך מתמהמהים".

בצלאלי הביעה תקווה שאכן יוגשו לבסוף כתבי האישום ושבית המשפט "ייתן עונשים מתאימים". לדבריה, "גמרו לילדה הזו את החיים בגיל 21. אנחנו חייבים ללמוד שבמדינת ישראל לא מתנהגים ככה בשיטת ה'איך לקמבן'. לא הכול בכסף. זה לא מגיע לבת שלי. מתוך 220 חיילים, דווקא היא נהרגה. הבת שלי שירתה כקצינת רפואה בבקעת הירדן. דווקא בהר הרצל, במקום הכי בטוח, דווקא שם קורה מחדל כזה. אני חושבת שהאחראים חייבים לקבל עונש".

לקריאה נוספת:
שנה וחצי לאחר האסון: 4 יואשמו בגרימת מותה של הילה בצלאלי
טרגדיה נוספת: התאבד סבה של הקצינה הילה בצלאלי
הילה בצלאלי לפני מותה: ”מחכה להצדיע בטקס כקצינה”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully