וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה וחצי לאחר האסון: 4 יואשמו בגרימת מותה של הילה בצלאלי

פרסום ראשון: הפרקליטות צפויה להגיש בשבועות הקרובים כתבי אישום נגד האחראים למות הקצינה במהלך החזרות לטקס יום העצמאות. האחראית המרכזית לפיקוח על ההכנות לא תועמד לדין

צילום: גדעון צנטנר, דניאל בוק, טל אנגלנדר, אבי וייסבלאי, אלירן קנולר; עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

חקירת האסון בהר הרצל מגיעה לסיומה: כמעט שנה וחצי לאחר האסון בו קיפחה את חייה סגן הילה בצלאלי, לוואלה! חדשות נודע כי בשבועות הקרובים בכוונת פרקליטות מחוז ירושלים להגיש כתבי אישום נגד ארבעה מבין חמשת החשודים באחריות לקריסת גשר התאורה שמחץ למוות את בצלאלי במהלך החזרות לטקס יום העצמאות. הארבעה צפויים להיות נאשמים בעבירה של גרימת מוות ברשלנות.

בשבועות האחרונים הוחלט בפרקליטות המחוז לזמן לשימועים את הארבעה - מנהל הבטיחות בהר הרצל איציק צוקר, המהנדס שעבד במקום כחלק מההכנות לקראת טקס יום העצמאות אורן ורשבסקי, מפיק הטקס אלכס סלע, ואחד מבעלי חברת "עיצוב במה", אלעד לביא. עם זאת, על אף ההמלצות של המשטרה להעמיד לדין גם את מנהלת מרכז ההסברה דאז, חנה הכהן, שהייתה האחראית המרכזית לפיקוח על ההכנות לקראת הטקס, החליטה הפרקליטות שלא להעמידה לדין פלילי, כי אם להמליץ על נקיטת הליכים משמעתיים. הזימון לשימועים טרם נשלח לחשודים, אולם בכוונת הפרקליטות לעשות כן כבר בימים הקרובים.

קריסת בנה בהר הרצל , אפריל 2012. עומר מירון
הר הרצל לאחר האסון/עומר מירון

כזכור, בצהרי ה-18 באפריל בשיא חזרות תרגילי הסדר המסורתיים של דגלני צה"ל לקראת טקס הדלקת המשואות, קרס גשר התאורה. הגשר מחץ למוות את בצלאלי ופצע שבעה חיילים נוספים. מיד לאחר האסון, עצרו חוקרי מרחב מוריה של משטרת ירושלים ארבעה חשודים, ביניהם צוקר, ורשבסקי, סלע ולביא. מחקירת המקרה עלה כי כבל שחיבר את הגשר הכבד לבטונדה באמצעות ווים מיוחדים נקרע כתוצאה מטלטלת הרוחות העזות ששררו במקום. עם קריעת הכבל, שעל פי תקני הבטיחות אמור היה לעמוד בעומס הרוחות, החלה להיגרר הבטונדה וכך למעשה קרס הגשר.

במשטרה חשדו כי צוקר וורשבסקי אישרו את הקמת הקונסטרוקציה על אף התקלות הבטיחותיות הקשות שנתגלו במקום. עוד התברר כי לא התקבלו שום אישורים להקמת הקונסטרוקציה, וכי רוב ההסכמות נעשו בעל-פה ולא בכתב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פירוק גשר התאורה מהר הרצל לאחר האסון, אפריל 2012. עומר מירון
במסגרת החקירה, נשלחו ממצאים מזירת התאונה לטכניון ולמכון לחקר הכשל/עומר מירון

במהלך החקירה, נאלצו חוקרי מרחב מוריה, בראשותו של מפקד מרחב מוריה ניצב-משנה חיים בלומנפלד, להתמודד עם גרסאות סותרות של החשודים. כל אחד מן החשודים הפיל את דבר האישורים על האחר, כאשר סלע וצוקר מפילים את עיקר האחריות על המהנדס ורשבסקי, שלטענתם הוא זה שהיה אמון על הבטיחות במקום. ורשבסקי, מצדו, טען כי הוא היה הסמכות הזוטרה יותר בשטח ולמעשה התריע בפני הסכנות הטמונות בהקמת קונסטרוקציה זו. לביא טען בפני החוקרים כי קיבל הזמנה, הכין תכנית והיא נשלחה לוורשבסקי. עוד טען כי ורשבסקי אישר את התכנית בעל פה.

במסגרת החקירה, נשלחו ממצאים מזירת התאונה לטכניון ולמכון לחקר הכשל על מנת לבדוק מה בדיוק הוביל לאסון הקשה שפקד את רחבת המסדרים. כיוון שמדובר בקונסטרוקציות עדינות, נאלצו החוקרים לעבוד על התיק במשך תקופה ארוכה – כשנה וחצי. כעת, לאחר בחינה בפרקליטות, התגבשה ההחלטה להעמיד לדין את האחראים לאסון.

בפרקליטות מחוז ירושלים סירבו להתייחס לדברים.

לקריאה נוספת:
טרגדיה נוספת: התאבד סבה של הקצינה הילה בצלאלי
הילה בצלאלי לפני מותה: ”מחכה להצדיע בטקס כקצינה”
האסון בהר הרצל: ”החשודים התרשלו גם באירועים נוספים”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully