וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילה בצלאלי לפני מותה: "מחכה להצדיע בטקס כקצינה"

ההרוגה מאסון הר הרצל התראיינה יומיים לפני מותה במסגרת צילומי הסרט הדוקומנטרי "הטקס" וסיפרה על התרגשותה מהטקס הקרב. "המון כוח, המון ממלכתיות. זה טקס מדהים לטעמי"

באדיבות : אבי וייסבלאי, אלירן קנולר

(מתוך הסרט הדוקומנטרי: הטקס, באדיבות : אבי וייסבלאי, אלירן קנולר)

יומיים לפני שנהרגה כתוצאה מקריסת גשר התאורה התראיינה סגן הילה בצלאלי לסרט דוקומנטרי שצילם אבי וייסבלאי וסיפרה כי בשנה שעברה היא הגיעה לטקס בתור חיילת, וחשבה לעצמה: "אני רוצה שנה הבאה לבוא בתור קצינה, ולהצדיע". הבמאי צילם בארבעת החודשים האחרונים סרט דוקומנטרי בשם "הטקס" שליווה את טקס יום העצמאות ומפקדו, אל"מ דוד רוקני. "מאוד חיכיתי לזה", אמרה בצלאלי לבמאי שנתקל בה במהלך הצילומים וערך עמה ראיון, "ועכשיו כשאני פה בתור צועדת, זה אפילו מיוחד יותר".

סגן הילה בצלאלי ז"ל בראיון יומיים לפני מותה, אפריל 2012. אבי וייסבלאי, אלירן קנולר, ספק 500
"עכשיו כשאני פה בתור צועדת, זה אפילו מיוחד יותר"/ספק 500, אבי וייסבלאי, אלירן קנולר

הילה בצלאלי, שאזכרתה נערכה אתמול (שישי) בבית העלמין הצבאי בהר הרצל במלאת 30 ימים למותה, שיתפה את במאי הסרט בחששותיה מכך שלא תזכה לצעוד בטקס. "ההתרגשות מתחילה...כאילו, זה בוער בכל הגוף, כשרואים את הרקדנים ורואים את ה...זה מתחיל להיות אמיתי כל הדברים האלה. ואתה רואה את זה בחושך ואתה מתחיל להתרגש כי יש לך כבר קהל, וזה מרגש! אני רוצה ממש להיות בטקס".

לא כל הצועדים בחזרות מיועדים להשתתף בטקס. בחזרות משתתפים גם מחליפים ומפקד הטקס, אל"מ רוקני, צריך להחליט מי ישתתף בסופו של דבר ומי לא. בשלב בו רואיינה בצלאלי, היא עדיין לא ידעה האם היא תצעד בטקס.

"במיוחד אחרי שאתה מתחיל להרגיש שזה אמיתי", הוסיפה בצלאלי בהתרגשות, "זה כבר לא רק חזרה ועוד חזרה, זה אמיתי וזה קורה ועוד מעט האולם, הרחבה פה תתמלא באנשים. וזהו , אז אני מאוד רוצה להיות שם. לעבור את כל ההתרגשות, לראות את החברים מתרגשים סביבי, ואני אהיה עם הבגדים, אהיה עם הנעליים, אהיה מצוחצחת ומסודרת אבל לא אעלה לטקס? זה קצת חבל לי, אבל מה אני יכולה לעשות, המזל לא שיחק לצידי, אני...מה שיהיה יהיה אני יודעת? יהיה בסדר".

בצלאלי, ממבשרת ציון, הייתה בת 20 במותה ושירתה כקצינת ארגון רפואה בחטיבת הבקעה. לאחר האסון בהר הרצל, בו נפצעו עוד שני חיילים נוספים באורח בינוני וחמישה חיילים באורח קל, סיפרו בני משפחתה וחבריה על רצונה העז של בצלאלי לקחת חלק בטקס. הראיון שמתפרסם היום ממחיש את דבריהם.

"אני מבחינתי עושה את המיטב ועולה גם אם זה בפעם המאה והכי משתדלת, וזה לא תמיד קל ולא תמיד כיף, אבל מבחינתי אני עושה את הטוב ביותר", אמרה בצלאלי. "זה טקס עם עוצמה אדירה, והוא תמיד מרגש מחדש ויש בו המון כוח, המון ממלכתיות וזה טקס מדהים לטעמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully