וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריסת גשר התאורה בהר הרצל: שישה צפויים לעמוד לדין

30.4.2014 / 15:27

שנתיים אחרי אסון הקריסה בחזרות לטקס יום העצמאות, שבו נהרגה סגן הילה בצלאלי, הודיעה הפרקליטות ל-6 חשודים על כוונתה להעמידם לדין על גרימת מוות ברשלנות, בכפוף לשימוע

צילום: גדעון צנטנר, דניאל בוק, אבי וייסבלאי ואלירן קנולר; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה היום (רביעי) לשישה חשודים בפרשת קריסת גשר התאורה בהר הרצל בחזרות לטקס יום העצמאות ב-2012, שגרמה למותה של סגן הילה בצלאלי, כי נשקלת העמדתם לדין בעבירות של גרימת מוות ברשלנות וגרימת חבלות ברשלנות, וזאת בכפוף לשימוע. החשודים אשר קיבלו את ההודעה כי נשקלת העמדתם לדין הם אלעד לביא, דורון לביא, טאימורז (תומר) לאונידזה, חברת "עיצוב במה", יצחק צוקר ואורן ורשבסקי.

הילה בצלאלי. דובר צה"ל
סגן בצלאלי בחזרות, זמן קצר לפני שנהרגה/דובר צה"ל

החשודים שימשו באותה תקופה בתפקידים הבאים: חברת "עיצוב במה" היא זו שהקימה את גשר התאורה על פי הסכם עם משרד ההסברה; דורון ואלעד לביא היו בעליה של חברת "עיצוב במה" ושימשו בתפקידי מנכ"ל וסמנכ"ל תפעול של החברה בהתאמה; טאימורז לאונידזה שימש כמנהל התפעול בחברה; אורן ורשבסקי שימש כמהנדס המבנה ויצחק צוקר שימש כיועץ הבטיחות באירוע.

עוד על האסון בהר הרצל:
אמה של הילה בצלאלי: "הרשלנות זועקת לשמיים"
טרגדיה נוספת: סבה של סגן הילה בצלאלי התאבד
הילה בצלאלי לפני מותה: "מחכה להצדיע בטקס כקצינה"

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

בצהרי 18 באפריל 2012, בשיא חזרות תרגילי הסדר המסורתיים של דגלני צה"ל לקראת טקס הדלקת המשואות, קרס גשר התאורה. הגשר מחץ למוות את בצלאלי ופצע שבעה חיילים נוספים. מיד לאחר האסון עצרו חוקרי מרחב מוריה של משטרת ירושלים ארבעה חשודים, ביניהם צוקר, ורשבסקי, לביא ומהנדס הבטיחות אלכס סלע. מחקירת המקרה עלה כי כבל שחיבר את הגשר הכבד לבטונאדה באמצעות ווים מיוחדים נקרע כתוצאה מטלטלת הרוחות העזות ששררו במקום. עם קריעת הכבל, שעל פי תקני הבטיחות אמור היה לעמוד בעומס הרוחות, החלה להיגרר הבטונאדה וכך למעשה קרס הגשר.

במשטרה חשדו כי צוקר וורשבסקי אישרו את הקמת הקונסטרוקציה על אף תקלות הבטיחות הקשות שהתגלו במקום. עוד התברר כי לא התקבלו שום אישורים להקמת הקונסטרוקציה, וכי רוב ההסכמות נעשו בעל-פה ולא בכתב.

פירוק גשר התאורה מהר הרצל לאחר האסון, אפריל 2012. עומר מירון
גשר התאורה שקרס בהר הרצל, אפריל 2012/עומר מירון

במהלך החקירה שמעו חוקרי מרחב מוריה גרסאות סותרות מצד החשודים. כל אחד מהם "הפיל" את עניין האישורים על האחר. סלע וצוקר טענו שעיקר האחריות על המהנדס ורשבסקי, שלטענתם היה האמון על הבטיחות במקום. ורשבסקי מצדו טען כי הוא היה הסמכות הזוטרה יותר בשטח, ולמעשה התריע בפני הסכנות הטמונות בהקמת הקונסטרוקציה. לביא טען בפני החוקרים כי קיבל הזמנה, הכין תכנית והיא נשלחה לוורשבסקי. עוד טען כי ורשבסקי אישר את התכנית בעל פה.

עורכי הדין אורון שוורץ, יוגב נרקיס ורותם ניר המייצגים את ורשבסקי אמרו: "האדם היחידי שהיה יכול למנוע את הטרגדיה הוא מרשנו. איש המקצוע היחיד שהיה צריך להיות בתמונה המקצועית מודר ממנה לחלוטין. משנודע לו על כשלים בנוגע לעמוד התאורה, הוא התריע אודות הסכנות שגלומות בו. לו היו מקשיבים לאזהרותיו, ייתכן שהאסון היה נמנע".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully