וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמה של בצלאלי: "למה מאשימים טכנאים ולא מנהלים?"

30.4.2014 / 17:46

סיגלית בצלאלי הגיבה על כתבי האישום הצפויים נגד 6 מהחשודים באסון בהר הרצל. היא מתחה ביקורת על המועד, ועל כך שהדרג הניהולי נותר נקי. "'חפ-לפ' ובצע כסף, זה אומר הכול"

צילום: גדעון צנטנר, דניאל בוק, אבי וייסבלאי ואלירן קנולר; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

סיגלית בצלאלי, אמה של הילה בצלאלי שנהרגה מקריסת גשר התאורה בהר הרצל בחזרות לטקס יום העצמאות לפני שנתיים, הגיבה אחר הצהריים (רביעי) להחלטת הפרקליטות להגיש כתבי אישום נגד שישה מהחשודים בגרימת האסון. בצלאלי הביעה סיפוק על ההחלטה, אולם מתחה ביקורת חריפה על המועד שבו היא התקבלה ועל כך שגורמים נוספים שהיו מעורבים בהכנות לטקס – אלה מהדרג הניהולי – לא יועמדו לדין.

הילה בצלאלי. דובר צה"ל
"ידעה שלא נוותר והאשמים יועמדו לדין, אבל זה לא מספיק". הילה בצלאלי בחזרות לטקס/דובר צה"ל

"אני נרגשת ונסערת", אמרה בצלאלי לוואלה! חדשות. "איך אני יכולה להיות בטוב כשמגישים כתבי אישום נגד אנשים מסוימים ולא נגד כולם, ובמועד כזה?", תהתה. "אני קצת מופתעת. אם החליטו להגיש, למה דווקא היום, ולמה דווקא נגד חלק? כל מה שקורה פה לא נראה לי. בפרקליטות אומרים לי שאין כאן כל מניעים להשתיק אותנו, אבל עובדה שזה מה שקורה". "אין לי כעס, אבל יש לי תמיהה ופליאה על זה שמצאו לנכון להגיש כתבי אישום על אנשים שהם בצד הטכני של הנושא, ולא בצד המנהל", הסבירה בצלאלי.

החשודים שקיבלו היום את ההודעה כי נשקלת העמדתם לדין בגין גרימת מוות ברשלנות וגרימת חבלות ברשלנות הם דורון ואלעד לביא, בעליה של חברת "עיצוב במה" שנשכרה על ידי משרד ההסברה להקים את גשר התאורה שקרס, טאימורז לאונידזה, מנהל התפעול של החברה, אורן ורשבסקי, מהנדס המבנה ויצחק צוקר, יועץ הבטיחות במקום.

לדבריה, "אחרי שנתיים היה אפשר כבר להחליט על פעולה ולהגיש כתבי אישום. מדובר באנשים הכי מקצוענים בנושא בפרקליטות הפלילית וידיי איתם, אבל הייתי מצפה שכתבי האישום יוגשו בראש ובראשנה נגד אלכס סלע, מפיק האירוע, וחנה הכהן, מנהלת משרד ההסברה (שריכזה את ההכנות לטקס, י"א). הגברת הנכבדה הזו אמרה לי, כשהבת שלי שוכבת על הרצפה וכבר לא הייתה בחיים, 'סיגלית, הבת שלך תהיה בסדר, לי לא יהיה טקס עוד שבוע'. הייתי מצפה ממנהלת מרכז ההסברה של מדינת ישראל התנהגות אחרת. יש לה אחריות: היא זו שבחרה את האנשים, היא זו שהחליטה איזה מהנדס יהיה, מי יפקח ואיך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פירוק גשר התאורה מהר הרצל לאחר האסון, אפריל 2012. עומר מירון
"הם כשלו ומגיע להם עונש". גשר התאורה שקרס בהר הרצל, באפריל 2012/עומר מירון

בצלאלי התייחסה להתנהלות הרשלנית שקדמה לאסון. "ראינו איך מהנדס הבטיחות ורשבסקי היה גם המפקח על האירוע, מה שאומר שהוא פיקח על עצמו", אמרה. "כשמדברים על 'חפ-לפ' ובצע כסף, זה אומר הכול. אי אפשר לפסוח על האנשים האלה. (המפיק) אלכס סלע לא היה בכלל במקום ברגע האסון", האשימה, "הם כשלו ומגיע להם עונש".

מחר תתקיים האזכרה השנייה לבצלאלי, ומחרתיים החזרה הגנרלית לקראת הטקס ביום שני בערב. "זו תקופה מאוד קשה עבורי", אמרה בצלאלי. "זה לא נהיה יותר קל, זה רק הופך יותר קשה, ועכשיו מצאו לנכון לפרסם את ההחלטה. מצד אחד, אני מאוד גאה כי זו הצוואה של הבת שלי. היא כנראה עשתה הסכם עם הקדוש ברוך הוא שהיא תשלם את המחיר, אבל יילחמו למענה. היא ידעה שאנחנו לא נוותר והאשמים יועמדו לדין, אבל זה לא מספיק לי לצערי".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully