וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הפתרון היחיד למצב בעזה הוא שלטון הרשות

10.10.2014 / 2:13

דוברת מחלקת המדינה, ג'ן סאקי, אמרה בעקבות ישיבת ממשלת האחדות שנערכה ברצועה כי שליטת הרשות היא האופן היחיד בו תושג יציבות בה. לדבריה, "הפסקת אש ארוכת-טווח היא חיונית כדי לטפל בבעיות הליבה בעזה"

צילום מסך

דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ן סאקי, אמר במהלך תדרוך שנערך אמש (חמישי) בעניין ישיבת ממשלת האחדות הפלסטינית שנערכה בעזה, כי "הדרך היחידה להשגת יציבות ארוכת-טווח ברצועה, היא מתן שליטה מלאה לרשות הפלסטינית בעזה". סאקי הוסיפה, כי "אנחנו תומכים במאמצי הממשלה הטכנוקרטית הפלסטינית למשך תקופת הביניים הזאת ואנו רואים בישיבת הממשלה כצעד חיובי".

סאקי התייחסה בדבריה גם לוועידה הבינלאומית של המדינות התורמות לרשות הפלסטינית שצפויה להתקיים ביום ראשון בקהיר, ואמרה כי ארצות הברית מודעת לצורך של אזרחי עזה ב"דברים רבים": "דיור, מים וצרכים בסיסיים נוספים". לדבריה, הוועידה נועדה בדיוק כדי לתת הזדמנות למדינות לתרום לשיקום הרצועה ולדבר על הדרכים לסייע לתושביה. "ארצות הברית מחויבת למאמץ הזה", אמרה.

עוד בוואלה! חדשות:
משבר בקשמיר: הודו מזהירה את "האויב" הפקיסטני
בשל "צוק איתן" – עיריית ליל ניתקה את קשריה עם צפת
בערב החג: בן 40 הוכש על ידי נחש במהלך ריצת לילה

יו"ר הרשות אבו מאזן בנאום בעצרת הכללית של האו"ם. רויטרס
שלטון הרשות ברצועה יביא ליציבות? יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בעצרת האו"ם/רויטרס

סאקי הוסיפה, כי "הפסקת אש ארוכת- טווח היא חיונית על מנת לטפל בבעיות הליבה שברצועה". גם בנושא הזה צפויה לדון הוועידה, שכן לדברי הדוברת, "זה רק כנס אחד", ובמהלכו המדינות השותפות בו יבחנו אילו תהליכים צריכים להיות מיושמים על מנת להתקדם הלאה.

ישיבת הממשלה בעקבותיה אמרה סאקי את הדברים, אינה דבר שבשגרה: מדובר בפעם הראשונה שישיבת ממשלה נערכת בעזה מאז שנת 2007. ראש הממשלה הפלסטיני, ראמי חמדאללה, הגיע לרצועה אתמול בבוקר יחד עם שרי ממשלת האחדות לרצועת עזה, זכה לקבלת פנים אוהדת, ואמר לנוכחים כי הוא מתרגש מאוד להגיע לעזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ראש ממשלת האחדות הפלסטינית, ראמי חמדאללה, במהלך ביקורו ברצועת עזה, 09 באוקטובר 2014. רויטרס
ראש ממשלת האחדות הפלסטינית, ראמי חמדאללה, בביקורו בעזה אתמול/רויטרס

"אני עומד על אדמת רצועת עזה, עזה היא כתובתה של העמידה האיתנה ושל הכבוד", הכריז. חמדאללה הדגיש את הצורך באחדות הלאומית ובסיום הפילוג בין חמאס ופתח. "נצעד מאוחדים לשמירה על עזה", אמר, "לא ניתן לנתק את עזה ולבודד את יושביה". הוא הוסיף כי בראש סדר העדיפויות של ישיבת הממשלה, דרישות תושבי הרצועה, סיוע להם ושיקומה.

הישיבה התקיימה לקראת פתיחתה של הוועידה הבינלאומית ביום ראשון. שרי חוץ בכירים מרחבי העולם מתכוונים להגיע לוועידה, שהייתה אמורה להיערך במקור באוסלו, בירת נורבגיה, אולם הוחלט להעבירה לקהיר מתוך תפיסה שעדיף לקיים את הפגישה באזור המזרח התיכון.

הרס בבית לאהיא בצפון ברצועת עזה אחרי תקיפת צה"ל. 25 באוגוסט 2014. רויטרס
פינוי הריסוטת בשכונת בית לאהיא שבצפון הרצועה/רויטרס

למרות הנגיעה החזקה של ישראל לעניין והעובדה כי מוזמנת בקביעות לכנסים בינלאומיים מסוג זה – הפעם טרם נתקבלה הזמנה עבור נציג ישראלי לוועידה. "עריכת ועידה כזו בלי נציג ישראלי, דווקא בתקופה בה הדיון על שינוי המצב האזורי והיחסים בין ישראל למדינות ערב, תהיה החמצה גדולה", אמר לוואלה! חדשות בתחילת השבוע, דיפלומט שמעורב במגעים לקראת הוועידה.

רק ביום רביעי, התייחסה סאקי לצורך במעורבות ישראלית בשיקום הרצועה. "אנחנו חושבים שישראל צריכה לשחק תפקיד בשיקום הרצועה", אמרה. "אנחנו ניקח בחשבון את צריכה הביטחוניים של ישראל. הם תרמו חומרים בעבר לרצועה ואנחנו מקווים שיעשו זאת גם עכשיו". כשנשאלה בידי אחד הכתבים הערביים, מדוע ישראל לא משלמת אם היא אחראית להרס ברצועה בעקבות מבצע "צוק איתן", השיבה: "הרבה מדינות משתתפות במאמצי שיקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully