וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בערב החג: בן 40 הוכש על ידי נחש במהלך ריצת לילה

9.10.2014 / 13:42

תושב אחד הקיבוצים בגליל העליון הוכש על ידי הנחש במהלך ריצה בערב החג. הוא אושפז במצב קשה במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים זיו בצפת, שם הוא עדיין מטופל באמצעות אנטי-סרום

נחש צפע. ShutterStock
נחש צפע/ShutterStock

גבר כבן 40, תושב אחד הקיבוצים בגליל העליון, הוכש אמש (רביעי), בערב חג הסוכות, על ידי נחש צפע בכף רגלו במהלך ריצת לילה. צוות של מגן דוד אדום פינה אותו לבית החולים זיו בצפת במצב קשה, כשהוא סובל מלחץ דם נמוך, שלשולים, הכאות וכאבי בטן עזים. הוא אושפז במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים. הבוקר מצבו התייצב אך הוא עדיין מאושפז ומטופל באמצעות אנטי-סרום.

עוד בוואלה! חדשות:
דיווח בסוריה: דאעש השתלט על שליש מהעיר כובאני
האם אחותו של שליט קוריאה הצפונית מנהיגה את המדינה?
סערה במדריד: הכלב של חולת האבולה הומת "ללא סיבה"

בבית החולים הופתעו לקבל את הפצוע, שנעל נעליים סגורות בזמן הריצה. "זה מפתיע כי אנחנו נמצאים כבר בסוף עונת הנחשים ולמרות זאת, אנחנו רואים שהנחשים הם עדיין מאוד ארסיים", הסביר ד"ר עמר חוסיין, מנהל חדר המיון בבית החולים. "מרגע ההכשה ועד הרגע שהוא הגיע אלינו לבית החולים, חלפה רבע שעה בלבד ולמרות הזמן המועט שחלף, הוא הגיע אלינו כבר במצב קשה עם חשש לחייו".

"כנראה שהנחש לא הבין אותו נכון"

לדבריו, הארס התפשט בגוף מהר מאוד, בין היתר מאחר שהגבר היה בעיצומה של פעילות גופנית מאומצת. במצב כזה, קצב הלב נמצא בפעילות מוגברת, מאיץ את קצב זרימת הדם ו"מסייע" לארס להתפשט במהירות בכל הגוף באמצעות מערכת כלי הדם. "הוא סיפר לנו שהוא נוהג לרוץ במסלול קבוע ושהוא תמיד רואה נחשים על המסלול, אבל הפעם הוא אמר לנו שכנראה הנחש 'לא הבין אותו נכון'", סיפר ד"ר חוסיין. "נחשים תוקפים רק מתי שהם מרגישים שהם בסכנה ובמקרה הזה ייתכן שהרץ היה סמוך אליו והוא חש שהוא מאיים עליו ורוצה לתקוף אותו".


בשבועות האחרונים נרשמו כמה מקרים של הכשות על ידי נחשים בצפון הארץ. ביום שלישי האחרון קודם לכן, הוכש גבר בן 52, תושב קיבוץ בית זרע בצפון, על ידי נחש צפע. הוא נפצע באורח קל ופונה לבית החולים פוריה בטבריה לקבלת טיפול רפואי.

לפני כשבועיים נפצע גבר בן 45 באורח בינוני מהכשת נחש בידו כשטייל ברמת הגולן. צוות מד"א העניק לו טיפול רפואי במקום ופינה אותו לבית החולים זיו. כמה ימים קודם לכן הובא למרכז הרפואי גליל מערבי בנהריה גבר בן 56 שהוכש בכף ידו בידי נחש צפע בסמוך לביתו שבכפר ג'וליס, במצב בינוני עד קשה.

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully