וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא קניה: "אופיע בפני בית הדין הבינלאומי בהאג"

7.10.2014 / 0:08

אוהורו קניאטה, החשוד יחד עם סגנו במעורבות באירועים אלימים על רקע אתני שהובילו למותם של כ-1,200 קניתים בשנת 2007, הצהיר כי יגיע לדיון בעניינו. התביעה: "אין לנו מספיק ראיות"

נשיא קניה אוהורו קניאטה מודיע לפרלמנט על עזיבתו לבית הדין הפלילי הבינלאומי. AP
הנשיא קניאטה/AP

נשיא קניה אוהורו קניאטה הודיע אתמול (שני) כי הוא יגיע לשימוע בעניינו בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. בכך, יהפוך קניאטה לראש המדינה הראשון שיופיע בפני בית הדין בעודו מכהן בתפקיד. הוא חשוד בפשעים נגד האנושות, ומשפטו נוגע במעורבותם לכאורה של קניאטה ושל סגנו בגל האלימות על רקע אתני שפרץ לאחר הבחירות במדינה בשנת 2007, אשר עלה בחייהם של כ-1,200 בני אדם.

האיחוד האפריקני: חסינות למנהיגים בבית הדין לצדק

קניאטה הודיע לפרלמנט בניירובי כי ימנה את סגנו, ויליאם רותו, לנשיא בפועל בהיעדרו, על מנת שלא "להעמיד את ריבונותם של 40 מיליון קניתים למשפט", לדבריו. הדיון זומן לבקשת התביעה וייערך כבר ביום רביעי. עם זאת, הצהירה התביעה כי אין בידה מספיק ראיות, ויכול להיות שהדיון יסתיים בסגירת התיק.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
איראן: "שני הרוגים בפיצוץ במתקן הגרעיני ליד פרצ'ין"
"ארה"ב ניסתה לחסל קצין צרפתי שערק לאל-קאעדה"
מיוחד | המפגינים בהונג קונג תוהים מה השיגה המחאה הגדולה

"לא אעמיד את ריבונותם של 40 מיליון קניתים למשפט"

הוא עוד הבהיר כי יגיע לדיון כ"אדם פרטי", ולא כנשיא המדינה. "אינני מופיע בפני בית הדין כנשיא קניה", אמר קניאטה לפרלמנט. הנשיא וסגנו כבר הופיעו בדיונים מקדימים בבית הדין הבינלאומי כמה פעמים, בטרם החלה כהונתו של קניאטה בחודש מרץ 2013.

בעלות בריתה המערביות של קניה, כמו גם משקיעים זרים, ככל הנראה בירכו על החלטתו של הנשיא לנכוח בדיון. התחמקות מבית המשפט הייתה עשויה להוביל להוצאת צו מעצר בינלאומי נגד קניאטה, צעד שהיה פוגם בקשריו הדיפלומטיים עם מדינות העולם ובסחר עם המדינה.

קניאטה הבהיר בדבריו כי "מצפוני נקי", והוסיף בביקורת חריפה, שנשמעה על ידי מנהיגים אפריקנים נוספים אשר טענו כי בית הדין מתמקד רק במנהיגי היבשת: "המאשימים אותי, במדינה ומחוצה לה, יצרו תדמית מרושעת של מנהיגי אפריקה, כהתגלמויות של שחיתות ושל פטור מעונש".

סגירת התיק תהווה מכה קשה למעמדו המעורער של בית הדין בהאג, שעד כה הביא לדין שני נאשמים בלבד, מנהיגי מיליציות מקונגו. נשיא סודאן, עומאר אל-באשיר, מבוקש בגין רצח עם, אולם הוא ממשיך להגיע בחופשיות למדינות אחרות, בעיקר באפריקה, אשר מתעלמות מצו המעצר שהוצא נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully