וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב ניסתה לחסל קצין צרפתי שערק לאל-קאעדה"

גורמי מודיעין אמרו כי הקצין שרד את המתקפה, כחלק מגל התקיפות הראשון בסוריה. הוא תואר כאיש מודיעין מומחה חבלה, שעריקתו לשורות המורדים היא "ההתפתחות המסוכנת ביותר" זה שנים

מטוס F-18 של חיל הנחתים האמריקני במשימה בשמי עיראק נגד מטרות המדינה האיסלאמית – אוקטובר 2014. AP
מטוס F-18 של הצי האמריקני בתידלוק אווירי בשמי עיראק, השבוע/AP

צבא ארצות הברית ניסה לחסל קצין מודיעין צרפתי שערק לשורות אל-קאעדה, והפציץ את המקום שבו שהה בגל התקיפה הראשון בסוריה בחודש שעבר - כך מדווח האתר "מקלאצ'י". הקצין הצרפתי מתואר בדיווח כ"עריק הבכיר ביותר" שאי פעם הצטרף לשורות ארגון הטרור. שני מקורות מודיעיניים תיארו את עריקתו לידי הארגון כ"התפתחות המסוכנת ביותר" בעימות המתמשך בין המערב לאל-קאעדה.

ככל הנראה, הקצין הצרפתי שרד את המתקפה, שבה הופצצו לפחות שמונה יעדים שזוהו עם ארגון ג'בהת א-נוסרה, הפלג הסורי של אל-קאעדה. 47 טילי שיוט שוגרו במסגרת המתקפה. זהותו של הקצין לא פורסמה, אך אושרה על ידי שני מקורות נוספים ששוחחו עם האתר האמריקני הוותיק.

בעבר דווח כי המתקפה כוונה נגד יעדים של "המדינה האיסלאמית" או של תא הטרור חוראסאן, שתכנן לכאורה פיגוע נגד מטרות אמריקניות (ושלאחרונה עלו ספקות לגבי קיומו).

המאבק ב"מדינה האיסלאמית" - סיקור מיוחד
שבוי דאעש במכתב מצמרר להוריו: "מפחד שאמות בקרוב"
קרבות בלבנון: דאעש וג'בהת א-נוסרה תקפו מוצבי חיזבאללה
עדות זוועה מכובאני: לוחמי דאעש אנסו ורצחו בת 8

תושב כפר דריאן באתר שהופצץ על ידי מטוסים אמריקנים במתקפה נגד דאעש – אידליב, סוריה – ספטמבר 2014. רויטרס
הריסות בתים באידליב אחרי המתקפה האמריקנית בחודש שעבר/רויטרס

לפי הדיווח, קצין המודיעין שירת בצבא צרפת או בשירות הביון הצרפתי, ה-DSGE. גורם בשורות המורדים הסוריים אמר כי הקצין נודע כמומחה חבלה, שהספיק להילחם בשורות אל-קאעדה באפגניסטן לפני שבא לסוריה. לדבריו, הקצין עומד בראש חוליה של כמה גברים, הפועלים ממסגד בעיר אידליב.

האתר שוחח עם ארבעה מקורות מודיעין אירופיים מכמה מדינות, שאישרו, באופן מלא או חלקי, את קיומו של הסוכן. אחד מהם אמר כי "אנחנו לא יודעים אם מדובר בסוכן רדום או באדם שנעשה קיצוני אחרי שהצטרף לשירות".

מקור נוסף אמר כי "נשמע לי שהקצין התחיל בצבא הצרפתי, ואז - בגלל רקע משפחתי ערבי, מראה חיצוני, כישורי שפה ויכולת אישית גבוהה - הושאל לשירות אחר. כולם עושים את זה כל הזמן".

מקור נוסף העריך כי החלטת האמריקנים להפציץ את המקום שבו שהה הקצין, נבעה מרצון מכוון לחסלו במקום ללכוד אותו בחיים. "יש בעיות שעדיף לקבור אותן מתחת לעי חורבות", אמר.

בארה"ב ובצרפת לא הגיבו לפרסום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully