וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרבות בלבנון: דאעש וג'בהת א-נוסרה תקפו מוצבי חיזבאללה

לפחות 16 לוחמי ג'בהת א-נוסרה ושני לוחמי חיזבאללה נהרגו בחילופי האש סמוך לגבול סוריה. בתום הקרבות, חיזבאללה שמר על אחיזתו באזור. "הסונים מנסים להשיג דריסת רגל באזור"

חיילי צבא לבנון בדרך לעיר ערסאל. רויטרס
חיילי צבא לבנון בדרך לערסאל, במזרח המדינה/רויטרס

לפחות 16 לוחמים של ארגון הג'יהאד הסוני "ג'בהת א-נוסרה" נהרגו היום (ראשון) בקרבות עזים עם לוחמי ארגון חיזבאללה במזרח לבנון – כך מסר גורם המקורב לארגון השיעי. בקרבות נהרגו גם שני אנשי חיזבאללה. הגורם הוסיף כי לוחמי חיזבאללה מאזורים אחרים של לבנון הגיעו לעזור על מנת להשתתף בלחימה.

מאות לוחמי "ג'בהת א-נוסרה", ארגון סורי המזוהה עם אל-קאעדה, פתחו היום במתקפה נגד מוצבים שבשליטת חיזבאללה באזור העיירות בריטל ונחלה, סמוך לגבול הסורי. מקורות ביטחוניים בלבנון מסרו לעיתון "דיילי סטאר" כי אנשי דאעש משתתפים גם הם בלחימה נגד חיזבאללה, ואף הוסיפו כי חמישה לוחמים נלקחו בשבי הארגון.

עוד בוואלה! חדשות:
גורם ביטחוני: "החוליה שחדרה מלבנון ונורתה בידי צה"ל הייתה חמושה"
נסראללה: "הקואליציה נגד דאעש משרתת רק את ארה"ב"
לבנון: ג'בהת א-נוסרה תקף עמדת חיזבאללה; 3 נהרגו

אזור הקרבות במזרח לבנון:

הלוחמים הסונים תקפו שתי עמדות של חיזבאללה במחוז קלמון, ושתלטו על אחת מהן למשך זמן קצר, אולם לוחמי חיזבאללה השיגו שליטה מחודשת על האזור. לדברי אחד הגורמים, "הלחימה מתרחשת משטח סוריה, והחמושים מנסים להשיג דריסת רגל בקלמון. הם ניסו לתקוף במשך זמן רב".

לוחמי חיזבאללה הגיבו בתקיפת עמדות החמושים הסונים, המתבצרים בגבעות שמול בריטל, בניסיון להניס אותם מהאזור. דווח כי דאעש וג'בהת א-נוסרה אף ניסו להשתלט על מחוז בעלבכ, אשר מאוכלס ברובו בשיעים. חלק מהתושבים, בעידוד חיזבאללה, ביקשו להצטרף ללחימה להדיפת הלוחמים הסונים.

עם זאת, כוחות של צבא לבנון ושל חיזבאללה מנעו מהתושבים להילחם, וחצצו בינם לבין אזור הקרבות. זאת, על רקע הלחימה בצדו הסורי של הגבול בין צבאו של הנשיא בשאר אסד לבין הארגונים האיסלאמיסטים, הנמשכת בימים האחרונים. הגורמים הביטחוניים הבהירו כי לקראת הערב הקרבות שככו, וחיזבאללה שמר על אחיזתו באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully