וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "הקואליציה נגד דאעש משרתת רק את ארה"ב"

למרות התנגדותו לפעילות "המדינה האיסאלמית", מזכ"ל חיזבאללה טען כי הקואליציה העולמית שיזם אובמה משרתת אינטרסים אמריקניים, ולכן פסולה. "ישראל היא מקור כל הטרור באזור"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, הצהיר אמש (שלישי) בנאום ששודר בערוצי הטלוויזיה בלבנון כי ארגונו מתנגד "ללא ספק" ל"מדינה האיסלאמית" (דאעש), אולם "מטיל ספק בלגיטימציה של הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית", הפועלת נגד הארגון האיסלאמיסטי בעיראק ובסוריה.

נסראללה הביע התנגדות להתערבות הצבאית בסוריה, והדגיש כי חיזבאללה "לא מוכן" שלבנון תהיה חלק מהקואליציה. לדבריו, "ישראל היא המקור לכל הטרור באזור. מדינת ישראל היא זו אשר מקבלת סיוע ותמיכה מארצות הברית".

חסן נסראללה – ביירות, 25 ביולי 2014. רויטרס
נסראללה/רויטרס

עוד הוסיף מזכ"ל חיזבאללה כי וושינגטון "לא מתאימה" לעמוד בראש הברית למלחמה בטרור מסיבות "ערכיות", מאשר שהקואליציה נועדה להגן על אינטרסים אמריקניים – ולכן היא פסולה.

למרות ההיענות המרשימה למאמצי הבית הלבן לסחוף מדינות נוספות במזרח התיכון לקחת חלק במאמצים נגד דאעש - והצטרפות ירדן ומדינות המפרץ לתקיפות האוויריות בסוריה - נסראללה אינו המנהיג היחיד שהביע ביקורת קשה על הקואליציה שיזם הנשיא ברק אובמה.

עוד בוואלה! חדשות:
קיצוני יותר מדאעש: ארגון הטרור שמדאיג את אובמה
שיתוף פעולה נגד דאעש: "דמשק תומכת במאמצי אובמה"
המערכה נגד דאעש מתרחבת: ארה"ב הפציצה בסוריה

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ברק אובמה נואם בפני חיילים בבסיס צבא ארה"ב בטמפה, פלורידה. רויטרס
"וושינגטון לא מתאימה לעמוד בראש הברית". אובמה עם חיילים בבסיס צבא ארה"ב, פלורידה/רויטרס

נשיא איראן, חסן רוחאני, טען כי התקיפות בסוריה אינן חוקיות, מאחר שנעשו ללא קבלת אישור מדמשק. אולם טענה זו הופרכה על ידי הצהרות שהתקבלו מבכירים בוושינגטון ומדמשק. כמו כן, איראן הביעה תמיכה בפעילות הקואליציה בעיראק השכנה.

נסראללה התייחס בנאומו גם ללחימה בין "המדינה האיסלאמית" וארגונים סונים נוספים לצבא לבנון באזור ערסאל, במזרח המדינה. נסראללה הצהיר כי יש להשיב את חיילי צבא לבנון שנחטפו. "זו המטרה העליונה", הבהיר, "הסוגיה היא באחריות ממשלת לבנון, ועליה מוטלת האחריות הבלעדית לנושא".

(עדכון ראשון: 22:00)

חיילי צבא לבנון בדרך לעיר ערסאל. רויטרס
חיילי צבא לבנון בדרך לערסאל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully