וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות זוועה מכובאני: לוחמי דאעש אנסו ורצחו בת 8

5.10.2014 / 10:13

אנשי "המדינה האיסלאמית" מתקרבים למרכז העיר האסטרטגית שבגבול סוריה-טורקיה. התושבים הכורדים נמלטים ומעידים על גורלם של אלה שנותרו מאחור: "ערפו את ראשו של דודי בן ה-85"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל
"אנחנו סבורים שהם מתכננים מתקפה נוספת וגדולה יותר"

לוחמי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ממשיכים להפגיז את העיר הכורדית כובאני, (עין אל-ערב) השוכנת בצפון סוריה וסמוך לגבול הטורקי. התושבים שנותרו בעיר מתקשים להגן עליה, וחוששים מנפילתה. מטוסי הקואליציה האמריקנית-ערבית הפגיזו בסוף השבוע יעדים נוספים באזור העיר. עדי ראייה אמרו כי ההפצצות סייעו להאט את התקדמות "המדינה האיסלאמית", אך לא עצר את הלוחמים.

אסיה עבדוללה, בכירה בכוחות הכורדיים, אמרה כי "מפגיזים אותנו משלושה כיוונים. הם ניסו להיכנס לכובאני בליל שישי אך נהדפו". היא אמרה כי "אנחנו סבורים שהם מתכננים מתקפה נוספת, גדולה יותר".

כוחות טורקים רבים מוצבים מעברו השני של הגבול, אך לפי שעה מסרבים להתערב בנעשה בכובאני. אתמול, בחג הקורבן (עיד אל-אדחא), הגיעו מאות טורקים ופליטים כורדים ליד גבר הגבול, כדי לצפות בחוסר-אונים בעיר המופגזת ולקרוא להתערבות בינלאומית למען תושבי כובאני. שוטרים טורקים שהוזעקו למקום פיזרו את המפגינים בגז מדמיע ובזרנוקי מים.

חילופי אש באזור העיר כובאני בגבול טורקיה – סוריה. 3 באוקטובר 2014. AP
טורקי-כורדי צופה בקרבות בכובאני, אתמול/AP
"נעשה הכל כדי להגן על כובאני"

אחד המפגינים, מוסטפא כאדר, סיפר כי דודו הקשיש, תושב כובאני, נרצח בידי אנשי "המדינה האיסלאמית", וכי שתי נשים שהכיר - אם ובתה - נאנסו באכזריות ונרצחו אף הן.

בשיחה עם ה"גרדיאן", סיפר כאדר כי נמלט מכובאני לפני כ-10 ימים. הוא ורעייתו, יחד עם בנם בן ה-5 וילד תינוק, נסו מעיירה קטנה בפאתי העיר, כשהם סוחבים עמם את המעט הרכוש שהצליחו לקחת. דודו רצה להצטרף אליהם, אך התחרט ברגע האחרון והחליט שלא לעזור את המקום שבו התגורר כל חייו. תושבים אחרים שנמלטו, סיפרו לכאדר כי לוחמי "המדינה האיסלאמית" ערפו את ראשו של הדוד.

"הוא היה בן 85, הוא אפילו לא יכול היה להחזיק נשק", אמר כאדר. הוא העיד גם על גורלן האכזר של האישה ובתה בת ה-8, שהתגוררו בכפר הולדתה של אשתו. "הן נרצחו", אמר. "הם עקרו את ליבן מהחזה והשאירו אותו מעל הגופות", סיפר בבכי. "קברתי אותן במו-ידיי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
חילופי אש באזור העיר כובאני בגבול טורקיה – סוריה. 3 באוקטובר 2014. רויטרס
עשן מיתמר מהקרבות בכובאני, אתמול/רויטרס

הקרב על העיר כובאני החל לפני כשבועיים, ומאות בני אדם נהרגו מאז בחילופי אש בין "המדינה האיסלאמית" לבין הכוחות הכורדיים המגינים עליו. אתמול עזב את כובאני העיתונאי הזר האחרון ששהה בעיר, השוודי יואכים מדין. לדבריו, הלוחמים הסונים נמצאים קילומטרים ספורים בלבד ממרכז העיר. מדין אמר לרשת בי-בי-סין כי במרכז העיר נמצאים עדיין כורדים רבים, החמושים ב"כל הבא ליד", וכי הם מוכנים להילחם בעוז.

ביום חמישי, החליט הפרלמנט הטורקי לאפשר לצבא להילחם ב"מדינה האיסלאמית" בסוריה ובעיראק. ראש הממשלה, אחמט דאוטאולו, אמר כי "אנו לא רוצים שכובאני תיפול", והבטיח שאנקרה תעשה כל שביכולתה כדי להבטיח שהעיר תשרוד. אך עד כה, החיילים הטורקים סירבו להתערב בקרבות שמנהלים הכורדים בסוריה, מחשש שהדבר יתפרש כהבעת תמיכה במאבק הכורדי בטורקיה. בשבוע שעבר, גירשו חיילים טורקים תושבים כורדים שהתחננו לסיוע, אחרי שאנשי "המדינה האיסלאמית" כבשו את כפר מגוריהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully