וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות בברזיל: הנשיאה רוסף תתמודד בסיבוב שני

6.10.2014 / 8:19

לאחר שאיש מהמועמדים לא זכה ב-50% מהקולות, הנשיאה ממפלגת הפועלים תתמודד בסוף החודש נגד איש המרכז וידיד הקהילה העסקית, אאסיו נווס. הוא קרא לתומכיו "להביא שינוי"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

בעקבות מערכת בחירות הפכפכה במיוחד, הבחירות לנשיאות ברזיל הסתיימו הלילה (שני) ללא הכרעה, לאחר שאיש מהמועמדים לא הצליח לגרוף 50% מהקולות. הנשיאה דילמה רוסף, המתמודדת לכהונה נוספת, זכתה ב-41% מהקולות, ולמקום השני הגיע המושל לשעבר אאסיו נווס, שהפתיע עם עלייה חדה בשיעור התמיכה ברגע האחרון וגרף 33% מהקולות.

רוסף, ממפלגת הפועלים, היא בעלת הסיכוי הגבוה ביותר לנצח בסופו של דבר, בשל הישגי מפלגתה בצמצום העוני וביצירת משרות חדשות במהלך השנים שבהם החזיקה מפלגתה בשלטון. כמו כן, ככל הנראה תעמוד לזכותה התפיסה של המפלגה הסוציאל-דמוקרטית של ברזיל (PSDB) של יריבה, נווס, ככזו המחויבת בעיקר לעשירים. עם זאת, נווס זוכה לתמיכת קהילת בעלי העסקים, המאשימים את רוסף במדיניות מתערבת ובאחריות על השפל הכלכלי הממושך במדינה הדרום אמריקנית.

עוד ידיעות מהעולם:
צבא ארה"ב ייאלץ לחשוף תיעוד של הזנה בכפייה
קרבות בלבנון: דאעש וג'בהת א-נוסרה תקפו מוצבי חיזבאללה
תייר ישראלי הקפיץ את משטרת פריז - בגלל מזל"ט

אאסיו נווס, המועמד לנשיאות בברזיל של המפלגה הסוציאל דמוקרטית, אוקטובר 2014. רויטרס
ידיד המגזר העסקי. אאסיו נווס/רויטרס

בנאום שנשאה עם פרסום התוצאות, תקפה רוסף את ה-PSDB וכינתה אותה מפלגת "המיתון, הקיצוצים והאבטלה". לדבריה, "העם הברזילאי אינו מעוניין ברוחות רפאים מן העבר", אמר רוסף בהתייחסה לכהונה האחרונה של נשיא מטעם המפלגה, בשנים 2002-1995. האווירה במטה שלה תוארה כעגומה. אחד היועצים מהמטה של רוסף הוסיף: "הסיבוב השני יהיה קשה הרבה יותר עבורנו. התוצאה הייתה צמודה יותר מכפי שציפינו".

נווס, מצדו, דיבר באופטימיות באשר לסיכוי שלו בסיבוב השני: "תחושת השינוי הנוכחת בכל ברזיל כבר נחלה ניצחון בסיבוב הראשון".

מועמדת נוספת שנחשבה למובילה בסקרים לקראת הסיבוב הראשון בבחירות הייתה פעילת איכות הסביבה מרינה סילבה, חברה לשעבר במפלגתה של רוסף, שעברה לעמוד בראש המפלגה הסוציאליסטית. בימים האחרונים הייתה סילבה נתונה למתקפה של תשדירי בחירות שליליים בטלוויזיה והתמיכה בה צנחה לאחר ששינתה את עמדתה כמה נושאים. היא הגיעה בסופו של דבר למקום השלישי, עם 21% מהקולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully