וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא ארה"ב ייאלץ לחשוף תיעוד של הזנה בכפייה

5.10.2014 / 21:25

16 כלי תקשורת הצטרפו לעתירה שהגיש עציר הכלוא זה 12 שנים בגואנטנמו. שופטת פדרלית קבעה כי טיעוני הממשל נגד הפרסום "מבוססים על הסברים מעורפלים" והורתה לחשוף את הקלטות

עריכה: גדי וינסטוק

בית משפט פדרלי בוושינגטון הורה לצבא ארצות הברית לפרסם 28 סרטונים המתעדים הזנה בכפייה של עציר ממתקן הכליאה גואנטנמו. השופטת גלדיס קסלר אמרה כי התנגדות הממשל לפרסום ההקלטות מבוססת על "הסברים מעורפלים ועל טיעונים בלתי מקובלים ובלתי סבירים".

עורכי דינו של העציר, אבו ואאל דיאב, אמרו כי הליך ההזנה בכפייה משול להתעללות. 16 כלי תקשורת הצטרפו לעתירה נגד הצבא ונגד הממשל האמריקני, בהם העיתונים ניו יורק טיימס, וושינגטון פוסט, הגרדיאן, הרדיו הציבורי האמריקני וסוכנויות הידיעות אי-פי ורויטרס.

השופטת קסלר אישרה את פרסום הקלטות אחרי שכמה קטעים יוסרו מהן, בהם קטעים שיוכלו לזהות את הסוהרים שהשתתפו בהליך ההזנה בכפייה. במקביל, פסקה השופטת כי העתירה שהגיש דיאב נגד הזנתו בכפייה תישמע בדלתיים פתוחות, בניגוד לדרישת הממשל.

בית המעצר גואנטנמו במפרץ קובה. GettyImages
כיסא הזנה בכפייה בבית המעצר גואנטנמו/GettyImages

דיאב, אזרח סוריה, מוחזק במעצר בגואנטנמו מאז 2002. הסרטונים מתעדים כיצד בכל פעם מחדש, הוא הוצא מתאו בכוח והועבר לתא ההזנה בכפייה. צינורית ההזנה נתחבה לאפו, ומשם לקיבתו.

הקלטות צפויות לספק מבט נדיר לנוהל השנוי-במחלוקת, שדיאב ויתר העצורים מכנים "עינוי". השופטת דחתה את הטענה ולפיה פרסום התיעוד "יסייע לעצירים ללמוד טכניקות כיצד להתגבר ההליך".

בבית המעצר מוחזקים 149 גברים כאסירי מלחמה, רובם מעל עשור וללא משפט. כמחצית מהם אמורים לעבור למתקנים אחרים "בהתאם לתנאי ביטחון". הנשיא ברק אובמה הבטיח כמה פעמים כי יפעל לסגירת המתקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully