וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הברזילאים יצאו להצביע: האם הנשיאה תזכה לכהונה נוספת?

5.10.2014 / 23:05

שעות ספורות לפני פרסום התוצאות, המרוץ לנשיאות נותר מתוח. דילמה רוסף מקווה שתמיכת מעמד הפועלים תעניק לה ניצחון כבר בסיבוב הראשון, אך חלק מהסקרים חוזים אחוזי תמיכה גבוהים ביריביה

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי
"חלק מהמצביעים מודאגים יותר לגבי הכלכלה, וחלקם דואגים לרווחה החברתית"

האזרחים בברזיל יצאו היום (ראשון) לקלפי, לקבוע מי יהיה – או ככל הנראה תהיה – נשיא המדינה הדרום האמריקנית. הנשיאה המכהנת העומדת בראש מפלגת העובדים, דיל?מה רוסף, מבקשת להיבחר לקדנציה נוספת, אך שני המועמדים המרכזיים מלבדה מציבים תחרות קשה, והסקרים מתקשים לחזות מי ייבחר.

חלק מהסקרים חוזים ניצחון זעום לרוסף, אולם מערכת הבחירות המתוחה - שכללה מוות של מועמד מוביל, שהתרסק במטוס לפני כחודשיים, ועלייה מפתיעה בתמיכה של מועמדת נוספת - משאירה את המרוץ פתוח עד להכרזת התוצאות הרשמיות מחר. סקרים נוספים שפורסמו אתמול חוזים צניחה באחוזי התמיכה ברוסף ברגע האחרון.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
ועידה בינלאומית לשיקום עזה: ישראל תישאר בחוץ?
קרבות בלבנון: דאעש וג'הבת א-נוסרה תקפו מוצבי חיזבאללה
צבא ארה"ב ייאלץ לחשוף תיעוד של הזנה בכפייה

נשיאת ברזיל דילמה רוסף בעצרת בחירות בפורטו אלגרה, ברזיל. רויטרס
הנשיאה המכהנת דילמה רוסף בעצרת בחירות בפורטו אלגרה/רויטרס

מרינה סילבה, פעילה סביבתית שהייתה חברה במפלגתה של רוסף ועברה לעמוד בראש המפלגה הסוציאליסטית, סומנה כאחת המועמדות המובילות לרשת את הנשיאות, וכך גם אסיו נווס, חבר בית המחוקקים ומושל לשעבר של אחד המחוזות בברזיל, שרבים מייחסים לו את הפריחה הכלכלית שחוותה ברזיל בעשור האחרון.

שני המועמדים מטעם האופוזיציה הבטיחו לבוחרים שינוי במדיניות הכלכלית, שיעודד את צמיחת השוק, וטענו כי רוסף זנחה לחלוטין מדיניות שכזו במהלך כהונתה. עוד הם הצהירו כי יפסיקו את התמיכה בבנקים הגדולים ובחברות החשודות במעורבות בפרשות שחיתות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"הבחירות האלה הן סביב שני דברים", הסביר דייגו בריז'ידו, תושב ריו דה ז'נרו בן 29, לאחר ששילשל את פתק ההצבעה שלו בקלפי. "חלק מהמצביעים מודאגים יותר לגבי הכלכלה, וחלקם דואגים לרווחה החברתית. אני יותר דואג לכלכלה".

רוסף בונה על תמיכה נרחבת ממעמד הפועלים, לאחר שבכהונתה הנוכחית הפעילה תכניות רווחה רחבות היקף, שהמשיכו את המגמה שהתחיל קודמה בתפקיד, לואיס אינסיו לולה דה סילבה. "ההמשכיות על הכף", אמרה אנה אוגוסטה דה מדירוס, מצביעה בת 71 מריו דה ז'נרו. "אני מקווה שמפלגת השלטון תמשיך לפעול למען העניים".

למרות הביקורת שקיבלה רוסף במהלך כהונתה, היא עשויה לזכות ברוב של מעל 50% כבר בסיבוב הראשון, ובכך להבטיח את ניצחונה כבר מחר, מבלי הצורך להמשיך לסיבוב שני. 450 אלף עמדות הצבעה כבר הוצבו ברחבי המדינה, עבור יותר מ-140 מיליון בעלי זכות הבחירה בברזיל.

נשיא ברזיל לשעבר לולה דה סילבה מצביא בבחירות. רויטרס
הנשיא לשעבר לולה דה סילבה בקלפי, היום/רויטרס

ההצבעה כוללת גם את הבחירות למושלי המדינות וחברי בתי המחוקקים המרכזיים והמחוזיים. תהליך ההצבעה נעשה כולו באופן ממוחשב, כך שהתוצאות הסופיות צפויות להגיע תוך שעות ספורות מרגע סגירת הקלפיות הלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully