וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכל פיגוע: נלכד פלסטיני שחדר מעזה לישראל עם סכין

הפלסטיני, חמוש בסכין ודוקרן, נתפס ביער שוקדה שממערב לשדרות במרחק של כארבעה קילומטרים משטח יישוב. שעות קודם לכן דווח בוואלה! חדשות על החשש מפיגועים בעקבות הנזק שנגרם לגדר

צילום: ביטחון שדות נגב, לע"מ, עריכה: קשת סידי, קריינות: לירון בארי

פלסטיני חמוש בסכין ודוקרן נתפס בצהריים (ראשון) במועצה האזורית שדות נגב שבעוטף עזה. הפלסטיני, שחדר לישראל מרצועת עזה, נלכד ביער שוקדה שממערב לשדרות על ידי רכז הביטחון של אחד היישובים במועצה האזורית. הוא נתפס במרחק של כארבעה קילומטרים משטח יישוב והועבר לחקירת כוחות הביטחון.

עוד בוואלה! חדשות:
לפיד: תעריף החשמל יוזל ביותר מ-10% כבר בינואר
צלף ירה על הבית הלבן – מאבטחי הנשיא לא ידעו
עופות דורסים צנחו בחצרות בתים בראשון לציון

פלסטיני חמוש נתפס ביער שוקדה בשער הנגב 28.9.2014. ביטחון שדות נגב, מערכת וואלה! NEWS
הפלסטיני שנתפס עם סכין ביער שוקדה, היום/מערכת וואלה! NEWS, ביטחון שדות נגב

ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן, התייחס למעצר. "התבשרנו כי פלסטיני חמוש חצה את הגדר והגיע לשטחי המועצה", סיפר. "הוא נתפס הודות לתושייה הרבה שגילה רבש''ץ היישוב. זהו רבש''ץ אשר זכה בתואר רבש''ץ מצטיין, אך למרות זאת חרב הקיצוצים מונחת על צווארו כבר זמן רב ומשרתו תקוצץ בחודש ינואר לחצי משרה במידה שההחלטה בעניין הרבש"צים לא תבוטל".

לדבריו, "גם היום, הרבש''צים הוכיחו את נחיצותם ותרומתם הרבה למערכת הביטחון ביישובי הדרום. אני בטוח כי לאור לקחי 'צוק איתן' והאירוע האחרון ישקלו שר הביטחון וראש הממשלה שוב את ההחלטה לבטל את תקני הרבש''צים ולקצץ בהם. האירוע היום מוכיח כי יש לבטל את ההחלטה ולהשאיר את הרבש''צים ביישובים ובמשרה מלאה על מנת להבטיח את שלום התושבים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרצה בגדר בנחל עוז/מערכת וואלה!, צילום מסך

רק הבוקר דווח בוואלה! חדשות כי במערכת הביטחון חוששים מפיגועים שינצלו את הנזק שנגרם לגדר המערכת ברצועת עזה במבצע "צוק איתן" – אך עבודות התיקון מתעכבות בשל אילוצים ביטחוניים וכספיים. גדר המערכת נפגעה במבצע מירי פצצות מרגמה וטילים, משריפות וכן ממעבר של טנקים ונגמ"שים. יותר מחודש אחרי תום המבצע, בצה"ל ובמשרד הביטחון עסוקים עדיין בתיקון הגדר, שדורש פרישת עמודים, חוטי תיל, וסיבים טכנולוגיים.

מפקדים בדרגי השטח טוענים כי הפרצות בגדר מחייבות אבטחה מוגברת ומגבירים את העומס המבצעי. סביב כל פתח מתקיימת פעילות אווירית ויבשתית שכוללת טנקים, חיל רגלים ותצפיות. במקביל, משימות התיקון נעשות גם הן תחת אבטחה שמאטה את מהירות הביצוע, והן עלולות להיגרר על פני חודשים.

גורם בכיר בפיקוד דרום הסביר הבוקר כי "בעקבות הרג עובד קבלן של משרד הביטחון שעסק בתיקון הגדר ונהרג מירי צלף הוחלט שאין עבודה על הגדר ללא קסדה, שכפ"צ וכוח מאבטח ולכן העבודה מתעכבת. אני גם מניח שאם היה יותר כסף היו יותר צוותים עובדים על הגדר". הגורם הדגיש כי לאחרונה גברו ניסיונות החדירה של פלסטינים לשטח ישראל תוך ניסיון לנצל את הפרצות.

במהלך מבצע "צוק איתן" נרשמו כמה ניסיונות חדירה של מחבלים מעזה לישראל – בעיקר דרך מנהרות טרור. כך למשל, זכורה חדירת המחבלים באזור שבין כרם שלום לקיבוץ סופה בתחילת המבצע. כוחות צבא גדולים, ובכלל זה יחידות עילית של צה"ל, הוקפצו לשטח לאחר שדווח להם כי לפחות 13 מחבלים יצאו מהמנהרה. הכוחות פתחו באש מהאוויר ומהקרקע לעבר המחבלים. לאחר שנפגעו חמישה מחבלים וכמה מהם נהרגו, חזרו יתר המחבלים לתוך המנהרה.

לפניות לכתבים:
יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il
אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully