וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגדר בעזה נפרצה במבצע - בצה"ל חוששים מפיגועים

28.9.2014 / 13:06

במערכת הביטחון חוששים שבעזה ינצלו פרצות שנפערו בגדר במבצע "צוק איתן", אך התיקון עלול להיגרר על פני חודשים בשל חשש מירי צלפים. בעיה דומה גם בגבול הגולן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
משימות התיקון נעשות תחת אבטחה שמאטה את מהירות הביצוע. חיילים בגדר המערכת בעזה/מערכת וואלה, צילום מסך

במערכת הביטחון חוששים מפיגועים שינצלו את הנזק שנגרם לגדר המערכת ברצועת עזה במבצע "צוק איתן" – אך עבודות התיקון מתעכבות בשל אילוצים ביטחוניים וכספיים. גדר המערכת נפגעה במבצע מירי פצמ"רים וטילים, משריפות וכן ממעבר של טנקים ונגמ"שים. יותר מחודש אחרי תום המבצע, בצה"ל ובמשרד הביטחון עסוקים עדיין בתיקון הגדר, שדורש פריסת עמודים, חוטי תיל, וסיבים טכנולוגיים.

מפקדים בדרגי השטח טוענים כי הפרצות בגדר מחייבות אבטחה מוגברת ומגבירים את העומס המבצעי. סביב כל פתח מתקיימת פעילות אווירית ויבשתית שכוללת טנקים, חיל רגלים ותצפיות. במקביל, משימות התיקון נעשות גם הן תחת אבטחה שמאטה את מהירות הביצוע, והן עלולות להיגרר על פני חודשים.

עוד בוואלה! חדשות
"חמאס הסכים: 3,000 שוטרים מטעם הרשות יוצבו בעזה"
מכוניתה של שופטת הוצתה הלילה בביתה בהרצליה
החשש להרעלת המזון בטבריה: חמישה עדיין מאושפזים

גדר- גבול עזה. שי מכלוף
הפרצות מגבירות את העומס המבצעי. הגדר בעזה/שי מכלוף

גורם בכיר בפיקוד דרום הסביר כי "בעקבות הרג עובד קבלן של משרד הביטחון שעסק בתיקון הגדר ונהרג מירי צלף הוחלט שאין עבודה על הגדר ללא קסדה, שכפ"צ וכוח מאבטח ולכן העבודה מתעכבת. אני גם מניח שאם היה יותר כסף היו יותר צוותים עובדים על הגדר". הגורם הדגיש כי לאחרונה גברו ניסיונות החדירה של פלסטינים לשטח ישראל תוך ניסיון לנצל את הפרצות.

יצוין כי בעיה דומה קיימת גם בגבול רמת הגולן. "יש גדר שנפגעה מירי פצמ"רים אבל לא מאפשרים תיקונים מחשש לירי", אמר גורם צבאי בפיקוד הצפון והוסיף: "מחכים שהמצב יירגע".

מדובר צה"ל נמסר כי בצבא "פועלים על פי תכנית עבודה סדורה לתיקון כלל תשתיות ההגנה שנפגעו במהלך מבצע "צוק איתן", ביניהן גדר הגבול ברצועת עזה. עד שיושלם התיקון מאבטחים כוחות גלויים וסמויים את המרחבים בהם מתבצעות עבודות תיקון הגדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully