וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: העובד בגדר עזה נורה על ידי צלף מאלף מטרים

30.12.2013 / 17:00

פיגוע הירי שאירע בשבוע שעבר סמוך לגדר ברצועת עזה מאשר את החששות של צה"ל בנוגע להימצאותם של צלפים פלסטינים שהוכשרו בחו"ל. "ירי צלפים זו זכות שהייתה שמורה רק לצה"ל"

צילום: שי מכלוף, רומן ואינר, ערוץ 9; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

האירוע שבו נהרג סאלח אבו לטיף במהלך תיקון הגדר ברצועת עזה אושש את החשדות של צה"ל כי ברצועת עזה מסתובבים צלפים פלסטינים שקיבלו הכשרה בחו"ל. לטיף נורה מטווח של כאלף מטרים – יכולת שמעידה על מיומנות ירי גבוהה. "זו זכות שהייתה שמורה רק לצלפי יחידות העלית של צה"ל", אמר היום (שני) קצין בגולני לוואלה! חדשות. "מדובר במשימה שמבוססת על מקצועיות וגם על מזל. הצלף הזה בהחלט גורם לחשש".

בצבא הדגישו כי פיגוע הירי של הצלף פוגע בהרתעה של צה"ל. "מדובר בסיפור הצלחה מבחינת הפלסטינים", אמר גורם צבאי. "בא צלף מיומן, שולף רובה מסוג "קורבה", יורה והולך. לא יודעים מי הוא, ולכן קשה לגרום לפלסטינים לשלם את המחיר".

עוד כתבות בנושא:
משפחת ההרוג מירי הצלף ברצועה: "נתבע את ערוץ 2"
הרוג הפיגוע בעזה הובא למנוחות: "לא דורשים נקמה"
יממה מכרעת בגבול רצועת עזה

בצה"ל מאמינים שהפלסטינים מקבלים הכשרה צבאית על ידי ארגוני הג'יהאד העולמי באפגניסטן ובעיראק. קצינים בכירים בפיקוד דרום טוענים כי בשנים האחרונות יצאו פלסטינים להכשרות מקצועיות גם באיראן, בלבנון ובמדינות נוספות, אך הם מודים כי העובדה שקיימים צלפי עלית פלסטינים הפתיעה אותם.

בעקבות הירי: בצה"ל נערכים מחדש

בעקבות המידע החדש, בצה"ל נוקטים במשנה זהירות. המפקדים באוגדת עזה הדגישו בפני לוחמי גולני שנמצאים ברצועה, כי עליהם להקפיד לעשות עצירות רק באזורים שבהם יש מרכיבי הגנה. כמו כן, נאסר על הלוחמים לצאת מכלי הרכב הממוגנים וניתנו הנחיות נקודתיות לחיילים בנוגע להתקרבות לגדר. החקלאים שהתבקשו להימנע מלעבוד בשטחי העיבוד הקרובים לגדר בשל החשש מירי צלפים נוסף - הוחזרו ביממה האחרונה תחת תנאים מחמירים של מיגון, בין היתר באמצעות טרקטורים ממוגנים וקוביות בטון סמוך למקומות בהם יש לטפל בברזי השקיה.

בשנת 2008 נהרג אזרח מאקוודור שעבד כמתנדב בקיבוץ עין השלושה בדרום רצועת עזה מירי של צלף. תחקיר צה"ל העלה כי מדובר בצלף מיומן מאוד שהצליח לפגוע במתנדב בטווח של אלף מטרים. בחודש יוני 2012, נרשמו לפחות שני אירועים בהם היה מעורב צלף פלסטיני שירה לעבר טרקטור בפאתי קיבוץ ניר עור שבדרום רצועת עזה. כתוצאה מהירי נפגעה השמשה הקדמית של הטרקטור אולם הנהג לא נפגע. ימים ספורים לאחר מכן, התרחש אירוע דומה במהלכו פגע צלף פלסטיני בג'יפ ממוגן בדרום הרצועה מטווח של כאלף מ', אך לא היו נפגעים. כבר אז העריכו בצה"ל כי מדובר בצלף בעל מיומנות גבוהה, שכפי הנראה חדר לרצועת עזה דרך המנהרות בציר פילדלפי.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לידיעה: "הנושא נמצא בתחקיר מבצעי. לכשיסתיים, יוסקו המסקנות על פי ממצאיו. אין בכוונתנו לפרט על היערכות מבצעית של כוחות צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully