וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר ישראלי נהרג מירי צלפים מעזה סמוך לנחל עוז

אש נפתחה לעבר קבוצת אזרחים סמוך לגדר המערכת ופגעה באחד מהם, בן 22. הוא פונה במצב קשה לבית החולים סורוקה, שם מת מפצעיו. נתניהו: "לא נעבור על האירוע לסדר היום"

מערכת וואלה!

צעיר בן 22 נהרג הבוקר (שלישי) מאש צלפים שנפתחה לעבר קבוצת אזרחים ישראלים באזור נחל עוז. צוות רפואי הוקפץ למקום האירוע ופעל בניסיון לייצב את מצבו, בהמשך הוא פונה באמצעות מסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע, אולם שם הוא מת מפצעיו. כוחות צבא גדולים הוקפצו למקום.

לקריאה נוספת:
שבוע מהסערה: פרצות שנוצרו בגבול הרצועה לא תוקנו
בצה"ל מעריכים: ההסלמה בעזה - בשל המשבר הכלכלי
צה"ל סיכל הנחת מטען סמוך לגדר המערכת בעזה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפצוע פונה באמצעות מסוק לבית החולים סורוקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו עודכן בנוגע לאירוע הירי בגבול בעת שביקר בשדרות, ואמר: "זה אירוע חמור ביותר ואנחנו לא נעבור עליו לסדר היום. המדיניות שלנו עד עכשיו הייתה לסכל מראש ולהגיב בעוצמה, וכך נפעל גם במקרה הזה". רגעים לפני ששמע על התקרית, התייחס נתניהו לאירועי הטרור של הימים האחרונים. "לאחרונה אנחנו עדים לעלייה בניסיונות לפיגועים", אמר. "ננהג במדיניות התקפית חריפה, כך שכל מי שישקול לתקוף אותנו יחשוב על זה פעמיים".

תושבים ביישובים הסמוכים לאזור התקרית לא נדרשו להיערכות מיוחדת בתוך היישובים. "זה היה ירי ספורדי ממקום שאנחנו לא ממש יודעים איפה וזה כוון לשטח רחוק מהקיבוץ" אמר דורון סלומון, חבר קיבוץ כפר עזה."אנחנו לא קיבלנו שום הנחיות להתנהלות מאף גורם ביטחוני. השגרה והשלווה נשמרים כאן".

עם זאת, צה"ל הנחה את החקלאים להימנע מהתקרבות לגדר המערכת עד מרחק של קילומטר. "אני מניח שהמתיחות תחלוף במהרה כי אנחנו לא מכירים ניסיונות לחמם כאן את הגזרה", אמר רכז הבטיחות של אחד היישובים באזור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

5 תקריות על הגדר בסוף השבוע

במהלך סוף השבוע אירעה שורה של תקריות באזור גדר המערכת בגבול רצועת עזה. ביום שבת התקרבו כמה פלסטינים לגדר בדרום הרצועה. כוח שהוקפץ למקום פעל להרחקתם ומשלא נענו לקריאות, פתח הכוח בירי, ואחד החשודים נפגע. בסוכנות הידיעות הפלסטינית מען דיווחו כי צה"ל ירה לעבר "קבוצת חקלאים שחרשו את שדותיהם" בדרום הרצועה, ממזרח לחאן יונס. הנפגע זוהה כאיסמעיל נג'אר, צעיר בן 22.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום שישי אירעו ארבע תקריות שונות בגבול הרצועה. באחד המקרים, כמה פלסטינים התקרבו אל גדר המערכת סמוך למעבר ארז, מול בית חאנון שבצפון הרצועה. כוח שהוקפץ אל המקום זיהה חשודים מנסים לפגוע בגדר, פתח לעברם באש וזיהה פגיעה בשניים מהם. על פי הפלסטינים צעיר בן 24, ג'יהאד חמד מבית חאנון, נהרג.

כעבור זמן קצר התקרבו חשודים לגדר המערכת באזור קיבוץ כפר עזה. כוח צה"ל הגיע למקום על מנת להרחיק את החשודים, אך משלא נענו החשודים לקריאות החיילים, פתח לעברם הכוח באש וזיהה פגיעה בשניים נוספים. כעבור כחצי שעה, התפתחה במקום הפרת סדר המונית, ולמרות ניסיונות הכוח הצבאי להרחיק אותם, המשיכו הפלסטינים להתפרע, תוך ניסיון לפגוע בגדר. הכוח פתח באש לעבר מי שהגדירו כמסית המרכזי באירוע, וזיהה פגיעה.

במקרה רביעי, בפאתי חאן יונס שבדרום רצועת עזה סמוך לגדר המערכת, זיהה כוח צה"ל פלסטיני חשוד מתקרב לגדר. הכוח פתח לעברו באש, אך לא ברור אם הייתה פגיעה. במקביל, באזור הכפר נשמע פיצוץ עז. לא ברור אם מדובר היה בפצצת מרגמה שהתפוצצה בשטח פלסטיני או במטען נפץ, אולם הפלסטינים טוענים שהפעילו מטען נגד צה''ל בגבול העיירה אל-קרארה, שממזרח לחאן יונס.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

אמיר תיבון השתתף בהכנת הידיעה

עוד במהדורה:

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לדרוש את שחרורו של ג'ונתן פולארד במסגרת המשא ומתן המדיני - אך בוושינגטון בינתיים מסרבים לאפשר לפולארד לצאת לחופשי. מדוע האמריקאים מתעקשים כבר שנים בעניין המרגל היהודי-אמריקני, בעוד שמרגלים רוסים ואיראנים המעורבים בפרשיות חמורות כבר חזרו לארצותיהם?

מי תופס גלים בהוואי, מי יגלוש בפירנאים, מי יפתיע בחגיגה צנועה ומי דווקא יעבוד. כל נופשוני הנשיא: איפה מבלים מנהיגי העולם את חג המולד?

בגלל המבטא ובגלל שכולם רודפים אותו – עכשיו חוקר קולנוע בריטי החליט שבאגס באני הוא בעצם יהודי. מגרגמל ועד באטמן ורובין - למה אנחנו חייבים להצמיד תוויות לגיבורי הילדות המצוירים שלנו?

תחזית: היום בהיר עד מעונן חלקית, ללא שינוי של ממש בטמפרטורות. מחר דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully