וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמאס הסכים: 3,000 שוטרים מטעם הרשות יוצבו בעזה"

28.9.2014 / 10:40

לוואלה! חדשות נודע מפי גורמים פלסטינים בכירים כי הושגה הסכמה עקרונית בין פתח לחמאס על הצבת אלפי השוטרים באזורי הגבול ובמעברים. בחמישי דווח על פריצת דרך במגעים בין הצדדים

שוטרים פלסטינים בא-ראם. רויטרס
שוטרים פלסטינים. העברתם לעזה טעונה את אישור ישראל/רויטרס

הסכמה עקרונית בין פתח לחמאס על הצבה של אלפי שוטרים פלסטינים מטעם הרשות ברצועת עזה - כך נודע לוואלה! חדשות. גורמים פלסטינים בכירים ומקורות ערביים אמרו לוואלה! חדשות כי במהלך השיחות האחרונות בין הצדדים בקהיר התקבלה הסכמה מצד חמאס להצבת 3,000 שוטרים של הרשות בתוך רצועת עזה. שוטרים אלו אמורים להתפרש באזורי הגבול ובמעברים.

המקורות הדגישו כי מדובר בהסכמה עקרונית בלבד וטרם נידון יישומה בשטח. כמו כן הנושא עוד לא נידון עם הצד הישראלי, שאמור לאשר את העברת אלפי השוטרים מהגדה לעזה דרך ישראל.

עוד בוואלה! חדשות
רכבה של שופטת הוצת הלילה בביתה בהרצליה
התפרצות הר הגעש ביפן: 30 מטיילים נמצאו מתים
החשש להרעלת המזון בטבריה: חמישה עדיין מאושפזים

מעבר רפיח בין רצועת עז למצרים. Sarah El Deeb, AP
שם יוצב כוח הרשות? מעבר רפיח/AP, Sarah El Deeb

ביום חמישי דווח כי חמאס ופתח השיגו "פריצת דרך" בשיחות ביניהם בקהיר. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית, הסכם אמור לאפשר לרשות הפלסטינית לשלוט ברצועת עזה ולכלול את תשלום המשכורות של 45 אלף פקידי חמאס ברצועה.

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר כי השליטה במעברים תתואם עם האו"ם בנוסף להבנות שהושגו. "האו"ם יסכם עם ישראל ועם ממשלת האחדות כיצד לנהל את המעברים", הסביר אבו מרזוק, שהדגיש כי פתיחת מעבר רפיח לא עלתה בשיחות בין שני הארגונים.

"כל עובדי הציבור יקבלו משכורות מממשלת האחדות משום שכולם פלסטינים וכי זאת ממשלה של כל הפלסטינים", אמר בכיר פתח עזאם אל-אחמד לסוכנות הידיעות רויטרס. הגורמים הוסיפו כי הצדדים סיכמו על כך שאנשי הרשות ישלטו במעברים של רצועת עזה, שדרכם יועברו חומרי בנייה לשיקום הרצועה וסיוע הומניטרי שאמור להיתרם בוועידה בינלאומית שתיערך בחודש הבא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"השבה הדרגתית של שלטון הרשות בעזה"

בתחילת החודש הבהיר אבו מאזן כי טרם הסתיים הסכסוך בין הפלגים הפלסטיניים וציין מהו התנאי המרכזי, לתפיסתו, לסיומו. "אם לא יאוחדו השלטון, הנשק והחוקים בגדה המערבית ובעזה, לא תהיה כל שותפות או שיח עם חמאס", אמר.

כמו כן, מקור פלסטיני אמר אז לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון, כי מצרים הודיעה לחמאס כי המעברים לרצועה לא ייפתחו ולא יחלו העבודות על הקמת נמל או שדה תעופה כל עוד הרשות הפלסטינית לא תשוב לשלוט באופן מלא ברצועה. לדברי אותו מקור, "כעת נעשות הכנות באופן הדרגתי להשבת שלטון הרשות לעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully