וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספינת החלל הראשונה מהודו למאדים הגיעה בהצלחה

מדובר במשימת החלל הזולה ביותר אי פעם. הודו היא הרביעית שהצליחה במשימה שמדינות רבות נכשלו בה, והיחידה שהצליחה בניסיון הראשון. החללית אינה מאוישת ותשמש למחקר פני המאדים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

ספינת החלל ההודית ששוגרה בנובמבר 2013 הצליחה להיכנס בהצלחה למסלול שסביב כוכב הלכת מאדים – כך דיווח הבוקר "ספייס", אתר חדשות אמריקני בענייני חלל ותעופה. בכך הסתיים מסע החלל באורך עשרה חודשים להצטרפות סוכנות החלל של הודו ל"מועדון מאדים". הודו היא המדינה האסיאתית הראשונה, והרביעית בכלל, שהצליחה במשימה, אחרי ארצות הברית, סוכנות החלל האירופית וברית המועצות לשעבר.

עוד בעולם:
מחקר חדש מזהיר: 1.4 מיליון מקרי אבולה עד 2015
סיפורו המסתורי של האמריקני שנכלא בצפון קוריאה
"פוטין עצר אוליגרך רוסי - מחשש להפיכה נגדו"

ראש ממשלת הודו נפגש עם מדענים בסוכנות החלל בבנגלור, 24 בספטמבר 2014.. רויטרס
"נוצרה היסטוריה". ראש הממשלה נרנדרה מודי עם מדענים בסוכנות החלל בבנגלור, היום/רויטרס

בעבר נעשו 51 ניסיונות מצד מדינות שונות להיכנס למסלול המאדים, ורובם נכשלו. ההצלחה ההיסטורית של רכב החלל ההודי מגיעה יומיים בלבד לאחר ש"מייבן", חללית של סוכנות החלל האמריקנית (נאס"א) הגיעה לכוכב הלכת האדום. על פני המאדים נמצאים כעת חמישה לוויינים וכן שתי חלליות עבודה, כולם שייכים לנאס"א.

החללית, הנקראת "Mangalyaan", היא חללית מחקר בלתי-מאוישת, והיא מכילה מצלמות וארבעה מכשירים מדעיים שישמשו ללמוד את פני השטח של כוכב הלכת. עלות החללית הייתה 72 מיליון דולרים, ומדובר במשימת החלל הזולה ביותר שבוצעה אי פעם. לשם השוואה, עלות החללית "מייבן" הייתה 670 מיליון דולרים, וחללית המחקר "רובר" של נאס"א, שנחתה על המאדים ב-2012, עלתה כמעט שני מיליארד דולרים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מדענים בסוכנות החלל של הודו לאחר שחללית נכנסה בהצלחה למסלול מאדים, בנגלור, 24 בספטמבר 2014. רויטרס
"גאווה לאומית". מדענים בסוכנות החלל בבנגלור חוגגים את ההצלחה, היום/רויטרס

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, התגאה בכך שעלות הפרויקט נמוכה אפילו מהסכום שנדרש כדי להפיק את הסרט ההוליוודי בנושא החלל "כוח משיכה". "היום נוצרה היסטוריה", אמר מודי בריאיון קצר וחגיגי לערוץ החדשות "כותרות היום". "הודו היא המדינה היחידה שהצליחה להגיע לכוכב הלכת האדום בניסיון הראשון שלה".

לרגל ההצלחה פרסמו מדענים בסוכנות החלל הודעה משעשעת בטוויטר: "מה זה אדום, כוכב לכת ומהווה את מוקד המסלול שלי?". הסוכנות פרסמה גם סטטוס בפייסבוק, שבו קראה להצלחת משימת החלל "אירוע גאווה לאומי".

"שמרנו על עלויות נמוכות לכל אורך הדרך לצד שימוש בטכנולוגיה גבוהה. זאת דרך העבודה ההודית", אמר סנדיפ בהטצ'אריה, סגן מנהל הפלנטריום של הסוכנות, בריאיון טלפוני ל"וושינגטון פוסט". "המטרה שלנו הייתה להגיע למאדים ולשלוח כמה תמונות ונתונים. בשנים הקרובות זה ישמש מנוף לתכנון משימות חדשות למאדים, עם מטען כבד יותר ועם מטרות חיפוש נרחבות יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully