וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פוטין עצר אוליגרך רוסי - מחשש להפיכה נגדו"

כלכלן אמריקני טוען שמעצרו של ולדימיר יבטושנקוב בשבוע שעבר נועד להפחיד את עשירי המדינה, שזועמים בשל ירידת ערך נכסיהם עקב הסנקציות על מוסקבה, מלנסות להדיח את הנשיא

האוליגרך הרוסי ולדימיר יבטושנקוב, שנעצר בשבוע שעבר בגין חשד להלבנת הון. רויטרס
"המעצר נובע מפרנויה יותר מכל דבר אחר". האוליגרך ולדימיר יבטושנקוב/רויטרס

מעצרו בשבוע שעבר של ולדימיר יבטושנקוב, אחד מעשירי רוסיה, היה חלק מהניסיון של הנשיא ולדימיר פוטין לסכל הפיכה נגדו – כך טען שלשום (ראשון) ביל בראודר, מנהל קרן השקעות אמריקנית המתמחה בשווקי רוסיה ומי שידוע כמבקר חריף של פוטין. בראודר טוען כי פוטין רצה לשלוח מסר לאוליגרכים במדינה שלא ינסו לפעול למען הדחתו, בשל זעמם על הירידה בערך נכסיהם לנוכח הסנקציות שהטיל המערב על רוסיה בגין מעורבותה במשבר אוקראינה. יבטושנקוב שוחרר ביום שישי, אחרי שהושם במעצר בית למשך שלושה ימים בגין הלבנת כספים.

מעצרו של יבטושנקוב, האיש העשיר ביותר במדינה שנעצר מאז האוליגרך מיכאל חודורקובסקי ב-2003, עורר גל של שמועות לגבי האפשרות שהקרמלין ינסה להלאים את חבר הנפט שבבעלותו, אחת מהחברות הבודדות במגזר האנרגיה במדינה שעדיין נמצאת בבעלות פרטית. בראודר, שדיבר לפני שחרורו של יבטושנקוב, אמר כי "הצעד נובע מפרנויה יותר מכל דבר אחר. פוטין והכפופים לו יכולים לגנוב את הנכסים הללו בכל מיני דרכים". בראודר עצמו נכנס ל"רשימה השחורה" של רוסיה ב-2006, לאחר עשור שבמהלכו השקיע במדינה.

עוד ידיעות מהעולם
ארגון דאעש באלג'יריה פרסם סרטון של שבוי צרפתי
בזמן העוצר: 130 חולי אבולה נחשפו בסיירה לאון
כפייה חרדית בלונדון: הוסרו שלטים שקראו להדרת נשים

נשיא רוסיה פוטין - אולן בטור, מונגוליה, 3 בספטמבר 2014. רויטרס
"הוא יודע שיש לעשירי רוסיה סיבה טובה לפעול נגדו". פוטין במהלך ביקור במונגוליה בתחילת החודש/רויטרס

בראודר הוסיף כי "אני לא יודע אם יבטושנקוב עצבן את פוטין יותר מאשר אוליגרכים אחרים. אני חושב שפוטין בחר באופן רנדומלי על מנת להבטיח שאף אחד אחר לא יערער על שלטונו או יחשוב לתכנן איזו הפיכת חצר. עכשיו, כשההון שלהם קטן בעקבות הצעדים של פוטין, יש להם סיבה טוב לפעול נגדו והוא יודע את זה".

עם זאת, מהקרמלין נמסר כי הממשלה איננה קשורה למעצרו של יבטושנקוב וכי היא שמעה על שחרורו ממעצר בית רק מכלי התקשורת. כמו כן, שר הכלכלה במדינה, אלכסיי יוליוקייב אמר ביום חמישי כי מעצרו של איש העסקים יפגע בכלכלה במדינה ויגביר את בריחת ההון ממנה.

מאז הטילו מדינות המערב סנקציות על רוסיה בגין מעורבותה במשבר במזרח אוקראינה, נפגעה הכלכלה במדינה וכעת מנסה מוסקבה למצוא שווקים חדשים לסחור איתם. לפני כשבועיים נחתם הסכם סחר גדול בין רוסיה לבין איראן, שנועד לסייע לשתי המדינות מוכות העיצומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully