וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגד הסנקציות: רוסיה ואיראן חתמו על הסכם סחר גדול

שרי האנרגיה של המדינות נפגשו בטהראן והודיעו כי יפעלו להגדיל את היקף הסחר ביניהן, שעד כה עומד על כ-5 מיליארד דולר. "יכול לגדול פי 10". על שתיהן מוטלים עיצומים מצד המערב

שר האנרגיה של איראן, ביז'אן זנגנה, בפגשיתו עם מקבילו הרוסי, אלכסנדר נובאק בטהראן, 09 בספטמבר 2014. AP
שר האנרגיה של איראן, ביז'אן זנגנה, בפגשיתו עם מקבילו הרוסי, אלכסנדר נובאק, אתמול/AP

איראן ורוסיה חתמו אתמול (שלישי) על הסכם סחר כלכלי גדול בין המדינות - כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית פארס. שר האנרגיה של איראן, ביז'אן זנגנה, נפגש אתמול בטהראן עם מקבילו הרוסי, אלכסנדר נובאק, ושניהם הדגישו את הצורך בשיתוף פעולה בתחומי הכלכלה והאנרגיה.

זנגנה הודיע כי היקף הסחר בין טהראן לבין מוסקבה עומד כיום על 5.1 מיליארד דולר, והצהיר כי הוא יכול לגדול פי עשרה בעתיד. "רוסיה היא שוק גדול עם ביקוש גבוה וצמיחה מהירה", אמר זנגנה במהלך מסיבת עיתונאים משותפת של השניים בבירת הרפובליקה האיסלאמית. "יש לנו סחורות ושירותים מעולים שיכולים להתאים לצרכיה ההולכים וגוברים של המדינה".

לקריאה נוספת על יחסי איראן ורוסיה
איראן מאיצה ברוסיה: "לקדם את עסקת ה-S-300"
פוטין לא השתכנע מנתניהו? ימשיך לחמש את איראן ומצרים
מקור במוסקבה: אין מו"מ מול איראן לאספקת S-300

הכור הגרעיני בעיר בושהר – איראן, ספטמבר 2014. AP
"הסיוע הרוסי בבניית הכור מצביע על שיתוף פעולה טוב בין שתי המדינות". הכור הגרעיני בבושהר/AP

נובאק הדגיש את רצונן של רוסיה ושל איראן לחזק את יחסיהן במהלך העשורים האחרונים ולהגיע להיקף סחר בסך עשרה מיליארד דולר בקרוב. "הסיוע הרוסי בבניית הכור בבושהאר החל מהמחצית השנייה של המאה ה-20 מצביע על שיתוף פעולה טוב בין שתי המדינות". נובאק הוסיף כי מוסקבה מוכנה לספק לאיראן חלקי מטוס וציוד למתקני הגרעין, הנפט והגז שלה. שר האנרגיה הרוסי הבהיר גם את המדיניות הדומה שחולקות המדינות ביחס לעיראק, לסוריה, לאפגניסטן ולים הכספי.

ההסכם בין שתי המדינות מגיע על רקע הסנקציות שהטיל עליהן המערב. על רוסיה הוטלו עיצומים בגין מעורבותה במשבר באוקראינה, כשהאיחוד האירופי וארצות הברית מאיימות להחריפם אם הפסקת האש בין קייב לבין המורדים הפרו-רוסים לא תישמר. בשל העיצומים הללו, מוסקבה מחפשת להגביר את הסחר עם מדינות לא מערביות, כגון סין ואיראן.

על איראן הוטלו סנקציות בשל תכנית הגרעין שלה, ומשא ומתן בינה לבין המעצמות על הסכם סופי בנושא אמור להתחדש בקרוב. עם זאת, סדקים ראשונים במשטר הסנקציות נחשפים מעת לעת, ואתמול אמרה דרום אפריקה כי היא מעוניינת לחזור ולייבא נפט מאיראן, שהייתה בעבר הספקית הגדולה ביותר שלה.

(עדכון ראשון: 22:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully