וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן מאיצה ברוסיה: "לקדם את עסקת ה-S-300"

לפי דיווח ברוסיה, שר החוץ האיראני נפגש עם מקבילו הרוסי והביע תקווה ש"היחסים החמים" בין המדינות יביאו להבשלת עסקת העברת מערכת הטילים המתקדמת לרפובליקה האיסלאמית

למרות שרוסיה כבר ביטלה את עסקת העברת מערכת הטילים S-300 לאיראן, נראה כי בטהראן מסרבים לוותר: שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, האיץ היום (רביעי) בשר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, לקדם בהקדם את עסקת אספקת מערכת הטילי קרקע-אוויר S-300 לרפובליקה האיסלאמית – כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית "קול רוסיה". בפגישה עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, המבקר בימים אלו באיראן, אמר זריף כי הוא מקווה ש"היחסים החמים" בין שתי המדינות יסייעו להם להתגבר על הפערים, וכך לאפשר את הגעתם של הטילים הבליסטיים לטהראן בקרוב.

עוד על ניסיונות איראן להתחמש ב-S-300:
פוטין עשוי להעביר לאיראן מערכת דומה ל-S-300
מקור במוסקבה: אין מו"מ מול איראן לאספקת S-300

מערכת טילים מסוג S-300. AP
רוסיה תיענה להפצרות מכיוון איראן? מערכת טילי S-300/AP

איראן מנסה זה זמן רב לקבל מרוסיה את מערכת הטילים המתקדמת. בחודש ספטמבר האחרון דיווח העיתון הרוסי "קומרסנט" על התקדמות במגעים בין המדינות בהתבססו על מקור המקורב לקרמלין, מסר העיתון כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין קיבל החלטה עקרונית "ללכת לקראת איראן" בשתי סוגיות, כשהראשונה בהן היא אספקת מערכות הטילים, והשנייה - בניית כור גרעיני נוסף במתקן הגרעיני בבושהר. לדברי המקור, פוטין הורה להתחיל את העבודה על שני החוזים, ובכוונתו לדון בפרטים עם נשיא איראן, חסן רוחאני. השניים צפויים להיפגש בקרוב.

אולם, בסופו של דבר ביטל פוטין את עסקת העברת הטילים, שמסכנים מאוד את מטוסי חיל האוויר ועשויים להוות מכשול במקרה של תקיפה של מתקני הגרעין האיראניים. חרף זאת, הדבר לא הפסיק להדיר שינה מעיניהם של בכירי ההנהגה בישראל. זאת משום שהחשש היה שטהראן אולי לא תזכה לקבל את המערכת המתקדמת, אך כן תזכה להשיג ממוסקבה מערכת דומה ל-S-300. נושא זה אף עמד במרכזו של ביקורו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במוסקבה בחודש שעבר. כעת, כאמור, נראה כי איראן אינה מוותרת בקלות וחזרה לנסות ולהשיג את המערכת המתקדמת יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully