וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזל"ט ישראלי התרסק בלבנון בעקבות תקלה טכנית

20.9.2014 / 11:17

רשת "אל-מנאר" דיווחה כי מטוס ישראלי נפל ליד מרג' עיון, כ-15 קילומטרים מגדר הגבול. דובר צה"ל אישר את הדיווח: "המזל"ט עסק בפעילות ביטחון שוטף, נסיבות המקרה מתוחקרות"

מל"ט ישראלי שהופל לכאורה באזור מרג' עיון, לבנון. מתוך טוויטר, צילום מסך
המזל"ט שהתרסק באזור הגבול, היום/צילום מסך, מתוך טוויטר

מטוס זעיר ללא טייס (מזל"ט) ישראלי התרסק היום (שבת) באזור מרג' עיון, הסמוך לאצבע הגליל – כך דווח ברשת הלבנונית "אל-מנאר", המזוהה עם ארגון חיזבאללה. דובר צה"ל אישר את הדיווח, והוסיף: "המזל"ט עסק בפעילות ביטחון שוטף, ונסיבות התרסקותו מתוחקרות". עוד נמסר כי המזל"ט התרסק בשל תקלה טכנית.

מקור צבאי בלבנון מסר לעיתון "דיילי סטאר" כי הנפילה זוהתה בשטח חקלאי במרחק 15 קילומטרים מגדר הגבול, וכוח של צבא לבנון ושל חיילי האו"ם במדינה הוקפצו למקום וחסמו את הגישה אליו. עוד צוין כי גיחות ביון ישראליות מתבצעות בדרום לבנון דרך קבע.

עוד בוואלה! חדשות:
פרשנות | חיזבאללה מזהיר את ישראל: "החשבון נפתח מחדש"
חשש בצה"ל: חיזבאללה מתכנן פיגועי חדירה ביישובים ישראליים בגבול
תושבים בגליל: "זיהינו נתיב מנהרה מלבנון"

מזל"ט ישראלי שהופל לכאורה באזור מרג' עיון, לבנון. מתוך טוויטר, צילום מסך
המזל"ט התרסק בשטח חקלאי כ-15 קילומטרים מגדר הגבול/צילום מסך, מתוך טוויטר

המזל"ט שהתרסק הוא מטוס טקטי מהדגם הקטן ביותר שיש לצה"ל. כשהמערכות שלו מזהות בעיה טכנית, או כשהמזל"ט יוצא מטווח תדר רדיו, הוא צונח אל הקרקע באופן אוטומטי, בסיוע בלון. המזל"ט מופעל לרוב על ידי כוחות היבשה לטווחים קצרים של בין קילומטר לקילומטר וחצי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

אזור נפילת המל"ט:

לפני כשבועיים, העיתון "דיילי סטאר" הלבנוני דיווח כי פעיל חיזבאללה נהרג בפיצוץ מכשיר מעקב שהתקינה ישראל ברשת התקשורת של הארגון בדרום לבנון. על פי הדיווח, מטוס של חיל האוויר פוצץ את המכשיר בזמן שחוסיין עלי חיידר, פעיל הארגון בן 25 המתמחה בחבלה, ניסה לפרק ארבעה מכשירי ריגול. לא נמסרה תגובה מצד צה"ל על הדיווח.

כמה פעילים נוספים בארגון השיעי נפצעו בפיצוץ, שאירע בעיירה עדלון שבדרום המדינה. תושבים סיפרו כי הם זיהו מטוס ישראלי שחג בשמי האזור דקות ספורות לפני שהתרחש הפיצוץ.

צבא לבנון פרסם הצהרה שבה נאמר: "יחידת מודיעין של הצבא חשפה מכשיר ריגול בשעה 15:45 בכפר, וכתוצאה מפיצוצו נהרג אזרח ששהה בסמוך לאזור". הצבא הטיל סגר על האזור ופתח בחקירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכשיר הריגול שפוצץ בלבנון לפני כשבועיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

האירוע היום מגיע על רקע המתיחות השוררת בגבול הצפון. במערכת הביטחון טוענים כי חיזבאללה החל להשתלט מחדש על נתיבי הברחת הסמים מדרום לבנון לישראל כחלק מכוונות הארגון להתכונן להוציא פיגועים נגד ישראל.

בשנה האחרונה ביצע חיזבאללה כמה פעולות שמטרתן לייצר מאזן אימה מול ישראל ולהרתיע את הקברניטים בירושלים מלפתוח במלחמה בזמן שהארגון שקוע בלחימה בשלוש גזרות שונות שהולכות ומתרחבות - במלחמת האזרחים בסוריה, ונגד מורדים ולוחמי ג'יהאד בעיראק ובמזרח לבנון.

חיזבאללה אינו מורתע כפי שחשבו בישראל בשנת 2008, אז חוסל בדמשק עימאד מורנייה, ראש הזרוע הצבאית של הארגון, לפי פרסומים זרים על ידי ישראל. אז, לא הייתה תגובה. אלא שחיזבאללה הוא ארגון לומד ומנסה לבנות את כוחו ולעצב את עצמו מחדש מול האיומים הנשקפים לו מצה"ל.

בשנה החולפת העניק מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, ראיונות עומק לכלי תקשורת מערביים במאי ובאוגוסט, שבהם פרש את משנתו והעביר מסרים ברורים לישראל לפיהם לא זנח את הכוונות לנקום את מותו של מורנייה ולחדש את העימות מול ישראל. הוא פשוט מחפש מועד ומרחב נוחים מבחינתו לפעולה, כשם שפעל בבורגס שבבולגריה כשהוציא לפועל פיגוע שהרג חמישה תיירים ישראלים, ולא שילם מחיר ישיר.

ראיה לכך שהחשבון עדיין פתוח אפשר למצוא בתקרית שאירעה ב-14 במרץ השנה, כשזירת מטענים התפוצצה בהר דב. סימני כלי הרכב שנפגעו ממטעני הרסס והכדוריות שחוררו את המיגון העבה מעידים שחיזבאללה התכוון להרוג חיילים. הארגון לא קיבל תחילה אחריות לפיצוץ והמתין כמה שבועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully