וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בצה"ל: חיזבאללה מתכנן פיגועי חדירה ביישובים ישראליים בגבול

14.9.2014 / 17:00

קצין בכיר בפיקוד הצפון אומר כי הצבא נערך לניסיונות מצד הארגון לפשוט לשטח ישראל במטרה לחדש את מאזן האימה בגבול הצפון. "יש חוסר יציבות באזור, ההידרדרות באוויר"

צילום מסך

קצין בכיר בפיקוד הצפון חשף היום (ראשון) כי בצה"ל גובר החשש מכך שלוחמי חיזבאללה יכבשו יישובים ישראליים הסמוכים לגדר הגבול בצפון. לטענת הקצין הבכיר, בשנה האחרונה מגביר חיזבאללה את החיכוך מול ישראל לאורך הגבול עם לבנון. זאת, לטענתו, כחלק ממערכה אותה מכנה לאחרונה בנאומיו מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה: "שוברים שתיקה". במסגרת אותה מערכה, טען הקצין, מבקש נסראללה לחדש את מאזן האימה מול ישראל. "יש חוסר יציבות באזור", אמר הקצין הבכיר. "אירועים קטנים יכולים לייצר אירועים גדולים - עד כדי מלחמה. נסראללה לא מעוניין בכך, אבל ההידרדרות באוויר".

עם זאת, הקצין הסביר כי מטרתו של נסראללה אינה, ככל הנראה, לפתוח במערכה כוללת בצפון. לדבריו, מטרתו היא רק "להציק" לכוחות צה"ל הפרוסים לאורך הגבול, ולהתחכך עמם בקרבות נקודתיים בכוחות קטנים יחסית, דבר שיאפשר ללוחמי חיזבאללה להמשיך להילחם בעיראק ובסוריה. "חיזבאללה מסוגל לבצע פשיטות של מאות לוחמים או בקבוצות של 60-50 לוחמים על יישובים ומוצבים. הוא לא יכול לכבוש תאי שטח לאורך זמן, לכל היותר לכמה שעות בודדות", אמר הקצין הבכיר והוסיף: "ככלל, אני לא רואה כוח צבאי באזור לבנון שמסוגל לעצור את כוח האש והעוצמה של צה"ל. הנזק בלבנון יהיה אדיר. אי אפשר יהיה לנהל את זה נקי כמו בעזה. יהיו הרבה הרוגים כולל בלתי מעורבים".

עוד על המערכה מול חיזבאללה:
תושבים בגליל: "זיהינו נתיב מנהרה מלבנון"
בנט על חיזבאללה: "מורתע? יש לו מאה אלף טילים"
דיווח: ישראל הפציצה מתקן בלבנון; פעיל חיזבאללה נהרג

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חשש מכיבוש יישובים ישראליים. לוחמי חיזבאללה בסמוך לגדר הגבול/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקצין הבכיר ציין כי לאור האיום הגובר של כיבוש יישובים ישראליים בגבול, בפיקוד צפון נערכים לאפשרות של פינוי יישובים באופן מסודר. זאת, בניגוד להיערכות הלקויה בנושא מצד אוגדת עזה במהלך מבצע "צוק איתן". "אנחנו ממש עובדים על תכנית מגירה עקרונית של פינוי יישובים", הבהיר. "במלחמת יום הכיפורים פונו ישובים מדרום רמת הגולן ולא קרה כלום. ככל שנדבר על זה ונכניס את זה לנרטיב הישראלי זה יהיה פחות משמעותי בעיני הצד השני".

בפיקוד הצפון, בפיקודו של אלוף יאיר גולן, נערכו בשנתיים האחרונות לכוונות ההתקפיות של חיזבאללה בגבול באמצעות ריענון התכניות המבצעיות, שילוב מלאכת איסוף המודיעין עם פעילות מבצעית, שינוי מכשולים ואימונים חלקיים (בוצעו אימונים אך לא באופן שמשביע את רצון המפקדים באוגדות).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
לוחם חיזבאללה ליד משגר רקטות בדרום לבנון, 2010. AP
לוחם חיזבאללה ליד משגר רקטות באזור גבול לבנון/AP

מנגד, בצה"ל מודעים לכך שבידי חיזבאללה נמצאת רקטת ה"בורקן", שמכונה בצה"ל "רקטת כלאיים". מדובר ברקטת קצרת טווח בעל ראש קרבי במשקל שנע בין חצי טונה לטונה חומר נפץ. לשם התמודדות עם איום הרקטות, תוגברו כוחות האיסוף הקרבי בגזרת לבנון במצלמות, חדרי בקרה ותוכנות מעקב מתקדמות שמאפשרות לאסוף מודיעין בזמן אמת ולבצע מחקר משמעותי על כוחות חיזבאללה שנמצאים בסמוך לגדר המערכת.

בשאר אסד, חסן נסראללה, חאלד משעל ועלי חמינאי. REUTERS,AP, עיבוד תמונה
קרע על רקע התבוסות לדאעש. משמאל לימין: חמינאי, נסראללה ואסד/עיבוד תמונה, REUTERS,AP

הקצין הבכיר התייחס גם לאיום של מנהרות התקפיות בגבול. לדבריו, חיזבאללה "חופר מנהרות, אבל אני לא מכיר מנהרות שמגיעות לישראל. בגדול, הוא יצא משמורות הטבע ועבר לבנות מנהרות בכפרים. למה לחפור מנהרה אם הוא רץ מאה מטר מאזור סבוך לשטח ישראל כדי לבצע פיגוע?".

בתוך כך, "הטלגרף" הבריטי דיווח היום מפי דיפלומטים מערביים על קרע שנוצר לאחרונה בין חיזבאללה ואיראן לבין אחד מבעלי בריתם המרכזיים באזור: נשיא סוריה בשאר אסד. אותם דיפלומטים אמרו כי איראן וחיזבאללה שוקלות מחדש את תמיכתן הבלתי מסויגת במשטר אסד, בין היתר בשל תבוסותיו ללוחמי "המדינה האיסלאמית" (דאעש). "איראן כבר לא בטוחה שאסד יכול לנצח. היא תהיה מוכנה 'לשרוף' אותו, אם הדבר יסייע בשיחות הגרעין", אמרו הדיפלומטים.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully