וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט על חיזבאללה: "מורתע? יש לו מאה אלף טילים"

8.9.2014 / 18:09

שר הכלכלה התייחס לאיום בגבול הצפון ואמר כי חיזבאללה "לא אויב מורתע, הוא אויב מתעצם". הוא תקף גם את השמאל ואת פיתרון שתי המדינות, שלדבריו "יהיה זה יום כיפור של דורנו"

באדיבות כנס המכון למדיניות נגד טרור של המרכז הבינתחומי הרצליה, עריכה: ניב פוקס

שר הכלכלה, נפתלי בנט, התייחס היום (שני) לאיום שנשקף מצדו של ארגון חיזבאללה בגבול הצפון במהלך כנס של המכון למדיניות נגד טרור של המרכז הבינתחומי הרצליה. "כשאומרים שחיזבאללה מורתע מאז 2006, אני לא מקבל את זה. אויב שמאז המלחמה התעצם ויש לו יותר ממאה אלף טילים הוא לא אויב מורתע, הוא אויב מתעצם. אנחנו צריכים להתמודד עם זה".

עוד ידיעות על תהליך השלום
לבני: "טעות שהמבצע לא הסתיים בהסדרים בינלאומיים"
בנו של רבין יוביל העצרת לזכרו: "קוראים להסכם"
הליגה הערבית: תומכים בתכנית המדינית של אבו מאזן

נפתלי בנט בישיבת הנערים שנרצחו: "סמל העם היהודי". עומר מירון
"חיזבאללה לא מורתע. ארגון שיש לו מאה אלף טילים הוא לא ארגון מורתע"/עומר מירון

בנט קרא גם לפעול גם נגד איראן ונגד קטאר. "כולם יודעים שראש התמנון הוא איראן. יש בריון שכונתי, שכל פעם שולח לך מישהו אחר להתעמת איתו, אבל הוא יושב לו בנוח, אף אחד לא נוגע בו. למה המוסכמה הזו שאנו לא נוגעים בראש התמנון? אולי צריך לפגוע בו מדינית, כלכלית וצבאית. למה קטאר חסינה? למה אנחנו מדממים מול חמאס, שלוחתה?"

בנט המשיך ועבר לעסוק בנושא המדיני, ותקף את הרעיון של הקמת מדינה פלסטינית. "הקמת מדינה פלסטינית בשטחי יהודה ושומרון תהיה "יום הכיפורים של הדור שלנו", הצהיר בנט. הוא הוסיף כי "השמאל חיי בשנות ה-90. חמאס חופר מנהרות בדרום, דעאש מתקרב מצפון, ופה ממשיכים כרגיל, כאילו שמדינה פלסטינית תפתור את כל הבעיות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
חסן נסראללה – ביירות, 25 ביולי 2014. רויטרס
"ארגון מורתע לא מחזיק במאה אלף טילים". מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה/רויטרס

בנט טען כי "עשו סקר ביהודה ושומרון, שלפיו אם היו בחירות, 66% היו בוחרים בהניה", אמר בנט. "רק 25% היו מצביעים בעד אבו מאזן. 70% רוצים בחירות היום. כלומר, רוב הציבור הפלסטיני ביהודה ושומרון רוצה חמאס עכשיו. על איזה מדינה פלסטינית מדברים? כמה אפשר לחזור על המזמור הזה? כמה טילים צריכים ליפול על מדינת ישראל כדי שנתעורר?" בנט הזכיר כי אמר לפני חצי שנה שמדינה פלסטינית ביהודה ושומרון תרסק את כלכלת מדינת ישראל, והרבה צחקו. "עכשיו, לאחר מבצע 'צוק איתן', כשנתב"ג הושבת, אף אחד לא צוחק כבר", אמר. "המערכה הזו גרמה נזק תודעתי אדיר לדור העתיד. אף שבעזה חזרנו לקווי 67' וגירשנו את כל היהודים משם, זה לא הועיל לנו".

יוחנן דנינו בכנס המכון למדיניות נגד טרור בבינתחומי. ספטמבר 2014. כפיר בולוטין,
"מנתחים כל איום ונערכים בהתאם". דנינו בכנס/כפיר בולוטין

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו דיבר אף הוא בכנס והתייחס לאפשרות שתתחדש הלחימה נגד חמאס. "אנחנו צריכים להיות ערוכים לאפשרות של חידוש הטילים אל עבר ישראל וגם של סבב האלימות. אם האיומים האלה יתממשו אנחנו צריכים להיות ערוכים. אנחנו מנתחים כל איום ונערכים בהתאם", אמר דנינו.

הוא התייחס גם לאיום הניצב לישראל מצד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), והתחייב כי המשטרה פועלת ותמשיך לפעול נגד כל הזדהות או גילוי תמיכה בארגון. "הבעיה שלנו היא בעצם החשיפה בעולם האינטרנט וברשתות החברתיות פה בתוך מדינת ישראל לתופעה שנקראת דעאש", הסביר דנינו. "אי אפשר יהיה להתעלם מהם, אנחנו רק בתחילת התופעה".

המפכ"ל ציין כי הוא קיים דיון מעמיק בנושא בישיבת סגל הפיקוד של משטרת ישראל והנחה לפעול בחומרה נגד כל גילוי של תמיכה בארגון או הזדהות עמו באינטרנט. "אנחנו נטפל בזה בכל החומרה, נמצה את הדין עם כל מי שיגלה או הזדהות או תמיכה בכל אופן שהוא", הדגיש דנינו. "צריך להתייחס אליו כארגון טרור אף שהוא עדיין לא הוכרז כארגון טרור. מדינת ישראל צריכה לפעול כדי שדאעש יוכר כארגון טרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully