וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה הערבית: תומכים בתכנית המדינית של אבו מאזן

סוכנות הידיעות הפלסטינית מען דיווחה כי יו"ר הרשות זכה לגיבוי מצד הנשיא סיסי ומצד שרי החוץ הערבים על תכניתו להאיץ בישראל להציג מפה של המדינה הפלסטינית ולסגת לקווי 67'

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ושר החוץ שלו, ריאד אל-מאליכי, במהלך ביקורם בקהיר, במסגרת כינוס שרי החוץ של הליגה הערבית, 07 בספטמבר 2014. רויטרס
אבו מאזן במהלך ביקורו בקהיר במסגרת כינוס שרי החוץ של הליגה הערבית, היום/רויטרס

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, השיג את תמיכתם של נשא מצרים עבד אל-פתאח סיסי ושל שרי החוץ של הליגה הערבית בתכניתו המדינית – כך דווח היום (ראשון) בסוכנות הידיעות הפלסטינית מען. על פי התכנית, אבו מאזן יפנה לארצות הברית כדי שזו תאיץ בהנהגה בירושלים להציג מפה של המדינה הפלסטינית העתידית - כפי שהיא רואה אותה - כבסיס למשא ומתן.

השגריר הפלסטיני בקהיר, ג'מאל א-שובכי, סיפר כי הפגישה היום בקהיר בין סיסי לאבו מאזן, שהתקיימה לפני פגישת שרי החוץ של הליגה הערבית, הייתה "חיובית ויעילה", וכי יו"ר הרשות קיבל את תמיכתו המלאה של נשיא מצרים בתכניתו.

על פי פרטי התכנית, לאחר שישראל תציג את המפה, ייקבע לוח זמנים מוגדר לנסיגה הדרגתית מהגדה ולהקמת מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים. אם תסרב ישראל להצעה הזו, או שתימנע מתשובה, הרי שבכוונת אש"ף לפנות בתוך שלושה חודשים למועצת הביטחון של האו"ם בדרישה להעביר החלטה שתכיר במדינה פלסטינית בגבולות 67'.

תהליך השלום - כותרות אחרונות
פרשנות: האם חמאס יחדש את הירי לישראל?
מזרח תיכון "חדאעש" והחלום על הסדר ללא פלסטינים
לפיד: "המשלה הנוכחית יכולה לספק פתרון מדיני"

נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בפגישה בקהיר, 23 באוגוסט 2014. רויטרס
"זכה לתמיכה מלאה מצד סיסי". נשיא מצרים ואבו מאזן בפגישה בחודש שעבר/רויטרס

הפלסטינים אמנם מודעים לסיכוי הגבוה לווטו אמריקני, אולם זה לא ייפגע בנחישותם - שכן אבו מאזן עתיד ככל הנראה לפנות לעצרת הכללית של האו"ם עם אותה בקשת החלטה. במקביל, יבקש אש"ף חברות בארגונים ובמוסדות הבינלאומיים וכן יבקש להכיר בפלסטין כ"מדינה תחת כיבוש" על פי אמנת ז'נבה. השלב האחרון בתכנית השאפתנית הזו, שחלקים ממנה פורטו בשיחה שקיימו אבו מאזן ובכירי פתח עם ראשי חמאס בדוחא, בירת קטאר, הוא הפסקת התיאום הביטחוני והעברת כל סמכויות השלטון בערים הפלסטיניות לידי צה"ל. ברשות מדגישים כי אף אחד לא יכריז על פירוק הרשות אבל בפועל, היא תחדל מלתפקד.

"אחרי 20 שנים של משא ומתן כושל, ישראל וארצות הברית לא הביאו לנו דבר והכיבוש נמשך", אמר אבו מאזן בהקשר זה לנוכחים בפגישה שהתקיימה בחודש שעבר בקטאר – כך לפי הפרסום באתר האינטרנט הלבנוני "אל-אחבאר". "אנחנו מציבים אסטרטגיה מדינית כזו: ישראל וארצות הברית יסכימו בכתב למדינה פלסטינית בגבולות 67' שבירתה ירושלים המזרחית ובגבולות זמניים מוגדרים. נתחיל מיד בשרטוט הגבול בתוך תקופה שתיקבע מראש, ולאחר מכן נדון בסוגיות של הסכם הקבע".

אם ישראל וארצות הברית לא יסכימו להצעה, איים אבו מאזן, הוא יעצור את התיאום הביטחוני ואת שיתוף הפעולה עם ישראל, יפרק את הרשות הפלסטינית וימסור את השליטה לנתניהו. "כך", הבהיר, "ישראל תקבל על עצמה אחריות כמדינה כובשת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully