וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "המשלה הנוכחית יכולה לספק פתרון מדיני"

שר האוצר כינס מסיבת עיתונאים לתקשורת הזרה שבמהלכה חזר והדגיש שפתרון שתי המדינות לשני עמים הוא "הפתרון היחיד". עוד אמר: "נכסה את כל הוצאות 'צוק איתן' בתקציב 2014"

צילום: לע"מ, עריכה: יותם בן-דוד

שר האוצר וחבר הקבינט המדיני ביטחוני יאיר לפיד העריך היום (ראשון) כי הממשלה נוכחית "יכולה לספק פתרון" לסכסוך הישראלי-פלסטיני. במסיבת עיתונאים שכינס לתקשורת הזרה המוצבת בישראל במסגרת הפסקת האש של מבצע "צוק איתן", אמר לפיד: "אני לא זוכר מי המנהיג שאמר כי לעולם לעולם לעולם אסור להרים ידיים, אך הוא צדק. הרשות הפלסטינית היא השותף לדבר איתו. זו מדיניות הממשלה - להביא אותם חזרה לתהליך ולהיות אחראים על שיקום עזה. אנו מדברים איתם וזה דבר טוב. אני חושב כי אנו צריכים למצוא דרך אחרת לגשת לעניין, אך אנו נמשיך ללכת במסלול של שתי מדינות לשני עמים כפתרון היחיד".

עוד בוואלה! חדשות:
צה"ל הפיל כלי טיס בלתי מאויש שחדר לגולן מסוריה
עוטף עזה נגד אשקלון: "לנו אין 'כיפת ברזל', אלא גיהנום"
במוקד התחקירים המשפטיים ב"צוק איתן": פעילות גבעתי ברפיח

שר האוצר יאיר לפיד במסיבת עיתונאים לתקשורת הזרה. אוגוסט 2014. צילום מסך, לשכת העיתונות הממשלתית
שר האוצר יאיר לפיד במסיבת העיתונאים, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום מסך

במסגרת מסיבת העיתונאים, שהתקיימה בלשכת העיתונות הממשלתית בירושלים, התייחס לפיד להשלכות הכלכליות של מבצע "צוק איתן". "למרות הנטל הכלכלי, אנו יכולים לכסות את כל הוצאות המבצע בתקציב 2014", אמר. "הכלכלה שלנו חזקה והיא מתחזקת. הכלכלה שלנו תשוקם באופן מלא כמו שקרה בעבר".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"שיקום עזה תמורת פירוז"

לפיד נשאל על ההבדל בין חמאס לחיזבאללה והשיב: "אני חושב כי יש הבדל גדול. חיזבאללה נמצא בטריטוריה לבנונית והממשלה הלבנונית יכולה להיות אחראית לכל מה שהם עושים. במלחמת לבנון השנייה הפצצנו גם מקומות של חיזבאללה בתוך ביירות. נעשה הכול כדי להימנע מאיום תמידי. זה לא שנקבל את הרעיון שיש לנו טיל בשבוע, רקטה כל שבועיים. אנו נגיב לכך בתקיפות כי אנו מאמינים שזה לא מתקבל על הדעת, אך חייב להיות לנו פתרון משמעותי יותר ולכן אמרתי שיש לקדם ועידה אזורית שכן אנו יכולים להיות בני ברית של גורמים אחרים באזור".

בהמשך נשאל חבר הקבינט מה ניתן להציע לחמאס עבור פירוז עזה. "לחמאס יש מניע שהוא שיקום עזה", השיב. "אם הם רוצים לראות את שיקום עזה זה לא יכול להגיע ללא תמורה. הם הסיבה להרס עזה ועליהם לשלם את מחיר השיקום והמחיר הוא פירוז. אם הקהילה הבינלאומית תגיד שיש תג מחיר לשיקום עזה אז יהיה תג מחיר ולזה אנו דוחפים. אנו חושבים שזה רעיון רע לתת להם את שיקום עזה בלי כל תמורה".

שר האוצר התייחס גם לגירעון בתקציב ואמר: "כשהגעתי לתפקיד הגירעון היה גבוה מאוד ונקטנו צעדים להורדתו. אחת הסיבות שנכנסנו למבצע הזה עם היכולת לספוג את ההוצאות היא בגלל הצעדים הללו. למה המדינה צריכה גירעון נמוך? זאת, כדי להתנהל עם איומים כמו מלחמה או הוריקנים. זאת שנה של מלחמה והגירעון יעלה. הגירעון יהיה גבוה ממה שציפינו אך זה מה שקורה כשיש מבצע רציני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully