וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של רבין יוביל העצרת לזכרו: "קוראים להסכם"

8.9.2014 / 0:08

לאחר שנים שבהן נדחק הנושא המדיני, שבגינו נרצח רבין, לשולי העצרת, "בעצרת השנה אנו קוראים לממשלת ישראל ליזום הסדר מדיני אזורי", אמר יובל. "העצרת תהיה אירוע מכונן"

ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין אשר נרצח על ידי יגאל אמיר, אוקטובר 2012. AP
העצרת תתמקד בנושא שבגינו נרצח יצחק רבין/AP

יובל רבין, בנו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, יוביל השנה את עצרת הזיכרון לציון 19 שנים לרצח אביו - כך הודיעה אתמול (ראשון) תנועת "ישראל יוזמת", שיובל רבין הוא אחד ממייסדיה. התנועה פועלת למען הסדר אזורי בין ישראל למדינות ערב, והמסר הזה יעמוד במרכזה של העצרת השנה, שתיערך בתחילת נובמבר בכיכר רבין בתל אביב.

בשנים האחרונות התמקדה עצרת הזיכרון השנתית לרבין במסרים חברתיים ו"פנים-ישראליים", תוך דחיקתו של הנושא המדיני – שבגינו נרצח ראש הממשלה רבין בנובמבר 1995 - לשוליים. יובל רבין אמר כי "בעצרת השנה אנו קוראים לממשלת ישראל ליזום הסכם מדיני אזורי, שיבטיח לאזרחי ישראל שקט אמיתי, ביטחון ופריחה כלכלית לאורך זמן - ולא רק בין עימות לעימות".

עוד בוואלה! חדשות
גורם מדיני: חמאס משקם את המנהרות ואת מאגר הרקטות
נגמ"ש העתיד של צה"ל ימוגן ב"מעיל רוח"
קורבן הכת המשיחית: "לגויים הגיעו המובחרות"

יובל רבין בטקס האזכרה הממלכתי לאביו יצחק רבין. מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט,
קוראים לממשלת ישראל ליזום הסכם מדיני אזורי. יובל רבין/מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט

בשבועות האחרונים גברו הקולות בתוך הממשלה שהתייחסו להזדמנויות החדשות שנוצרות לישראל באזור, לאור הטלטלות בעולם הערבי והאינטרסים המשותפים שישראל חולקת עם חלק ממדינות ערב. שר החוץ, אביגדור ליברמן, התייחס בחיוב ליוזמת השלום הערבית, שבמסגרתה מציעות כלל מדינות ערב לייסד יחסים עם ישראל בתמורה להקמת מדינה פלסטינית בגבולות 1967 (עם חילופי שטחים). ליברמן אמר היום בשיחה עם כתבים כי ערוץ השיחות הישיר בין ישראל לפלסטינים נכשל, ויש להתמקד כעת בפתרון אזורי לסכסוך.

בתוך הממשלה מתנהל ויכוח בשאלה כיצד להתקדם לעבר פתרון אזורי, תוך שיפור היחסים עם מדינות ערב. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון סבורים כי ניתן ליצור עבור ישראל "אופק מדיני חדש" מול מדינות ערב, בלי כל שינוי במצב הקיים מול הפלסטינים. השרים יעקב פרי, ציפי לבני ויאיר לפיד, סבורים כי לא ניתן לנתק את הסוגיה האזורית מהסוגיה הפלסטינית, וכי המצב הקיים בשטחים מונע מישראל לממש את שותפות האינטרסים שלה עם מדינות האזור.

בתנועת "ישראל יוזמת", שיובל רבין נמנה על מייסדיה (לצד השר פרי והרמטכ"ל לשעבר, אמנון ליפקין-שחק ז"ל), אומרים כי "העצרת השנה תהיה אירוע מכונן שבו נקרא לממשלת ישראל להציג יוזמה מדינית אזורית, תוך מינוף היוזמה הסעודית-ערבית. הסדר שלום אזורי הוא הדרך היחידה קדימה".

(עדכון ראשון: 20:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully