וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "טעות שהמבצע לא הסתיים בהסדרים בינלאומיים"

השרה הממונה על המו"מ עם הפלסטינים אמרה בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור: "צריך להחליש עוד את חמאס באמצעות החלפתם כשלטון". לדבריה, "ישראל צריכה ליזום תהליך מדיני מחודש"

באדיבות כנס המכון למדיניות נגד טרור של המרכז הבינתחומי הרצליה, עריכה: גדי וינסטוק

שרת המשפטים והממונה על המשא ומתן עם הפלסטינים, ציפי לבני, התייחסה הבוקר (שני) לסיומו של מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה. "הטעות היא שהמבצע לא הסתיים בשורה של הסדרים בינלאומיים המשותפים לנו, לקהילה הבינלאומית, למדינות ערב המתונות ולרשות הפלסטינית, ובחידושו של המשא ומתן", אמרה לבני בכנס הבינלאומי ה-14 של המכון למדיניות נגד טרור של המרכז הבינתחומי הרצליה, שנפתח היום בסימן "טרור בקונטקסט משתנה – אתגרי ההווה והעתיד".

עוד בוואלה! חדשות:
גואל רצון הורשע ברוב עבירות המין, זוכה מסעיף העבדות
שלט בחנות באיסטנבול: "אין כניסה ליהודים הכלבים"
מטאוריט פגע בניקרגואה - ויצר מכתש בקוטר 12 מטר

שרת המשפטים ציפי לבני בכנס הבינלאומי ה-14 של המכון למדיניות נגד טרור בהרצליה, ספטמבר 2014. כפיר בולוטין,
"צריכים להחליש את חמאס עוד יותר". ציפי לבני, היום/כפיר בולוטין

"הכוח הצבאי שלנו החליש את חמאס, אבל אנחנו צריכים להחליש אותו עוד יותר, והמעשה המדיני המשלים הוא זה שאמור להחליף אותם כשלטון", הוסיפה לבני. "הטעם של עוד שנשאר מהמבצע, הוא לא צריך להיות - למה לא השתמשנו בעוד כוח? כי זה היה מביא לאותה תוצאה. מה שנדרש זו הרגל המדינית, לא כדי לתת לחמאס עוד משהו, אלא כדי לעשות סדר חדש בעזה. בדרך הזו, לא רק שאנחנו נותנים פתרון לעזה, זה יכול היה וזה עדיין יכול לשנות את מעמדה של ישראל ואת היותה חלק מקואליציה חדשה שמתמודדת עם האיומים האיסלאמיסטיים באזור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

שידור ישיר מהרצליה:

LIVE

לדברי לבני, "ישראל צריכה ליזום וליצור תהליך מדיני מחודש, מתוך הבנה שזה אינטרס ישראלי וגם שזה חלק מהיכולת שלנו לרתום את העולם למלחמה הנדרשת שלנו בטרור. צריך להשלים את העבודה שהתחלנו בעזה. צריך לקבוע שורה של עקרונות בינאלומיים שקובעים: פירוק ארגוני הטרור מנשקם בעזה כיעד לגיטימי בטווח המידי. זה לא חדש, זה חלק מהסדרים קודמים שעוסקים בסכסוך. צריך לפקח על הכסף שעובר לעזה, שיעבור רק דרך הרשות הפלסטינית ורק לטובת העם בעזה, לא לטובת ארגוני הטרור. סחורה ומוצרים שיכולים לשמש לטרור צריכים להיות תחת פיקוח הדוק".

שר האוצר, יאיר לפיד, אמר דברים ברוח דומה לאלו של לבני. "מבצע 'צוק איתן' לא יכול להסתיים בהפסקת אש זמנית שבה נשב ונחכה לפעם הבאה שיירו עלינו", הבהיר לפיד. "יש להחזיר לקדמותם את היחסים עם האמריקנים, הם ממשיכים לתת לנו תמיכה צבאית ודיפלומטית אבל הולך וקרב הרגע שבו ימאס להם לקום בבוקר ולגלות שסיפחנו 4,000 דונם ביהודה ושומרון והוצאנו מכרזים באלקנה בלי שטרחנו ליידע אותם. בשיחותיי עם גורמי ממשל חוזר אותו משפט: 'כך לא מתנהגים חברים'". לדברי לפיד, "במקום לריב איתם עלינו לגייס אותם וללכת לוועידה אזורית שם נצהיר שאנחנו מוכנים להיפרד מהפלסטינים וללכת לקואליציה שנלחמת באיסלאם".

דנינו: "פועלים נגד גילויי תמיכה בדאעש"

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו דיבר אף הוא בכנס ודיבר על האפשרות שתתחדש הלחימה נגד חמאס. "אנחנו צריכים להיות ערוכים לאפשרות של חידוש הטילים אל עבר ישראל וגם של סבב האלימות. אם האיומים האלה יתממשו אנחנו צריכים להיות ערוכים . אנחנו מנתחים כל איום ונערכים בהתאם", אמר דנינו.

יוחנן דנינו בכנס המכון למדיניות נגד טרור בבינתחומי. ספטמבר 2014. כפיר בולוטין,
"מנתחים כל איום ונערכים בהתאם". דנינו בכנס/כפיר בולוטין

הוא התייחס גם לאיום הניצב לישראל מצד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), והתחייב כי המשטרה פועלת ותמשיך לפעול נגד כל הזדהות או גילוי תמיכה בארגון. "הבעיה שלנו היא בעצם החשיפה בעולם האינטרנט וברשתות החברתיות פה בתוך מדינת ישראל לתופעה שנקראת דעאש", הסביר דנינו. "אי אפשר יהיה להתעלם מהם, אנחנו רק בתחילת התופעה".

המפכ"ל ציין כי הוא קיים דיון מעמיק בנושא בישיבת סגל הפיקוד של משטרת ישראל והנחה לפעול בחומרה נגד כל גילוי של תמיכה בארגון או הזדהות עמו באינטרנט. "אנחנו נטפל בזה בכל החומרה, נמצה את הדין עם כל מי שיגלה או הזדהות או תמיכה בכל אופן שהוא", הדגיש דנינו. "צריך להתייחס אליו כארגון טרור אף שהוא עדיין לא הוכרז כארגון טרור. מדינת ישראל צריכה לפעול כדי שדאעש יוכר כארגון טרור".

פרס: "בעולם הערבי יש מחנה של שלום"

את היום הראשון של הכנס, שנערך במלון "דניאל" בעיר, פתח נשיא המדינה היוצא שמעון פרס. "אסור להשוות טרור למלחמה, הם שני נושאים שונים לחלוטין", אמר פרס בפתח הכנס. "במלחמה יש שני צבאות, אחד נלחם בשני, אחד מנצח אחד מפסיד. מלחמה נראית בצורה שונה על ידי כל אחד. כל ניצחון הוא זמני, אלא אם כן הרגו את כל חיילי הצד השני".

פרס התייחס להפרת הפסקת האש על ידי חמאס לקראת סוף המבצע. "פינינו את עזה, היא הייתה חופשית, מדוע הם התחילו לירות? מה הסיבה?", תהה. "בעזה אין ארגון טרור אחד אלא ארבעה-חמישה, יש גם מאבקים בין הארגונים. עם זאת, הוא אמר כי "כמו שיש מחנה טרוריסטי בעולם הערבי, יש גם מחנה של שלום. אבו מאזן אמר משפטים שמסכנים את חייו, אמר 'אני מצפת, אך לא אחזור לצפת', אמר גם שישראל היא מדינה ישראלית ואי אפשר לקחת ממנה את הישראליות".

ראש השב"כ לשעבר, שר המדע והטכנולוגיה יעקב פרי, התייחס לעליית כוחו של האיסלאם הקיצוני ברחבי העולם. "זהו אינו איום של ממש, אך יש כאלה שסוברים שזה איום לא ממשי על מדינת ישראל", אמר. "אני עדיין סבור שהאיום הממשי ביותר על ישראל הוא איראן".

נשיא המדינה שמעון פרס במסיבת עיתונאים לכלי התקשורת הבינלאומית של ארגון הFPA- , יולי 2014. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
הנשיא לשעבר שמעון פרס/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

בהמשך היום צפויים לנאום בכירים נוספים, ובהם ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, אלוף (במיל') עמוס גלעד, שגריר ישראל לשעבר בארצות הברית מייקל אורן, שר התקשורת גלעד ארדן ושר הכלכלה, נפתלי בנט.

(עדכון ראשון: 10:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully