וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה מזהיר את ישראל: "החשבון נפתח מחדש"

16.9.2014 / 0:10

אחרי "צוק איתן" מופנות העיניים לגבול הסורי, אולם במערכת הביטחון יודעים שנסראללה נערך לפיגועי נקמה על חיסול עימאד מורנייה. "אמנם עברו שש שנים, אבל הם מחכים לרגע הנכון"

עימאד מורנייה. רויטרס
חוסל ב-2008. מורנייה/רויטרס

המוקד חוזר צפונה? בחודש שעבר, בשלהי מבצע "צוק איתן", כשכל הזרקורים מופנים לדרום ולמלחמה בחמאס - התראיין מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה לכלי תקשורת זרים ורמז כי ארגונו טרם נקם את מותו של ראש הזרוע הצבאית של הארגון עימאד מורנייה. באותם ימים נדמה היה שזה אולי ניסיון של נסראללה "לזכות ביחס", אולם בישראל מבינים שזה כנראה לא איום סרק.

עוד ידיעות צבא וביטחון בוואלה! חדשות
חיזבאללה: ”לא נצא מסוריה – נכתוש את דאעש”
”חיילי האו”ם נסוגו מסוריה וחצו את הגבול לישראל”
לקראת החגים: "חשש שדאעש יוציא פיגוע נגד ישראלים באירופה"

מורנייה חוסל בפברואר 2008, על פי פרסומים זרים בידי אנשי מוסד. "יש לנו חשבון ישן, יש את החשבון החדש ויש את החשבון המתחדש", התריע נסראללה. דברים אלה, כך לפי גורמים בקהילת המודיעין, מהווים איתות של נסראללה לישראל שהוא לא שכח, ושהוא נערך לפעולת הנקמה על הרג הרמטכ"ל שלו לפני שש שנים, ועל חיסול בכירים אחרים (שבהם חסן אלקייס ב-2013) .

בראיון שהעניק ב-14 באוגוסט רמז נסראללה כי ארגונו מתכנן נקמה בקנה מידה רחב הרבה יותר מאשר מחיסול בכיר ישראלי או פיגוע מוצלח ביעד בו ישראלים רבים, דוגמת מה שאירע בבורגס שבבולגריה. "אנחנו חושבים ששש שנים מאז חיסול מורניה זה הרבה זמן, אבל עבור חיזבאללה זה לא כך", אמר קצין בכיר בפיקוד צפון בהתייחסו לאיומי נסראללה והוסיף: "הם רק מחכים לרגע הנכון". לדבריו, "צריך להיזהר מלמזער אותו אסטרטגית, שכן הם מסתכלים מאה שנה קדימה".

במערכת הביטחון מעריכים כי אם תהיה לחיזבאללה הזדמנות לבצע פיגועים נגד ישראל - הוא לא יהסס לעשות זאת, בין אם על הגבול, או ביעד מסוים בחו"ל. החיכוך עם חיזבאללה שיכול להוביל לנקמה לא מסתכם כמובן רק בהרג בכיריו, אלא גם - בין היתר - בדרישות הטריטוריאליות מול ישראל, בדמות השטחים שטוען כי נגזלו מלבנון - חוות שבעא, גבעות כפר שובא והחלק הלבנוני של הכפר רג'ר.

הסימן לכך שחיזבאללה עבר שינוי דפוס פעולה (ממצב שבו היה מורתע להתקפה) ניתן ב-14 במרץ 2014, כשזירת מטעני חבלה התפוצצה בגזרת הר דב. בדרך נס לא היו נפגעים, אולם נסראללה כינה את הפיגוע כאקט של "שבירת שתיקה". קצין בכיר בפיקוד צפון הסביר כי כמות המטענים נועדה להרוג מספר רב של חיילים. בהמשך נרשמו עוד ארבעה ניסיונות פיגוע בגבול, שבאחד מהם נפצע לוחם חטיבת הצנחנים באורח קשה.

חשש בצה"ל: חיזבאללה מתכנן פיגועי חדירה ביישובים ישראליים בגבול

חייל צה"ל בגבול סוריה, 1 בספטמבר 2014. AP
ערוכים לתרחישים גם בגזרה הסורית. חייל צה"ל בגבול הסורי/AP

לצד העירנות בגבול הלבנוני, את "כאב הראש" הגדול מספק כעת הגבול הסורי - שמעברו השני לוחמים זה בזה כוחות צבא אסד וכוחות המורדים. בצל התרכזות כוחות הג'יהאד עולמי בדרום הגולן הסורי, לא רחוק מהגבול הישראלי - תורגלו כוחות מאגף המבצעים של צה"ל, פיקוד צפון, פיקוד מרכז, יחידות עלית, ולוחמי הימ"מ בתרחיש של חדירת מחבלים לעומק שטח מדינת ישראל, כולל הגעה לאזור המרכז ומוקדים נוספים.

(עדכון ראשון: 23:41)

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully