וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל אחראית לחיסול מורנייה"

ניר יהב וספי קרופסקי

13.2.2008 / 14:56

קצין המבצעים של חיזבאללה עימאד מורנייה נהרג בפיצוץ מכונית תופת הלילה בדמשק. לשכת רה"מ: "ישראל דוחה את הניסיונות לייחס לה מעורבות כלשהי בארוע"

עימאד מורנייה, בכיר בחיזבאללה ומפקד הזרוע הצבאית של הארגון, נהרג ושניים נוספים נפצעו בפיצוץ מכונית תופת שארע הלילה (רביעי) באזור מגורים בדמשק, בירת סוריה. לפי עדי ראייה, הפיצוץ אירע סמוך לבית ספר אירני ולמבנה ששימש את המודיעין הסורי.

כוחות ביטחון סורים רבים הובהלו למקום והטילו סגר על האזור. עדי הראייה הוסיפו כי דקות לפני הפיצוץ נמצאו באזור בכירים בחמאס, המתגוררים בקרבת מקום. בכירים רבים בחמאס, ביניהם גם ראש הלשכה המדינית של התנועה חאלד משעל מתגוררים בדמשק.

בחיזבאללה טוענים כי ישראל עומדת מאחורי חיסולו. רשת "אל-מנאר" השייכת לחיזבאללה דיווחה על מותו של מורנייה רק בשעות הבוקר. היא הפסיקה את שידוריה והחלה לשדר פסוקי קוראן. קריין הרשת שיגר את ניחומיו למשפחתו והפנה אצבע מאשימה לישראל. מורנייה ייקבר מחר בצהריים ברובע הדאחייה בביירות. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה צפוי להגיע להלוויה ולשאת דברים. בחיזבאללה קראו לתומכי הארגון להגיע בהמוניהם להלוויה.

יועץ ראש הממשלה לתקשורת יעקב גלנטי אומר, כי "ישראל מבררת על הדיווחים מלבנון ובסוריה על חיסולו של בכיר חיזבאללה ולומדת לראשונה את הפרטים כפי שהם נמסרים בתקשורת בשעות האחרונות. ישראל דוחה את הניסיונות של ארגוני טרור לייחס לה מעורבות כלשהי בארוע זה".

בהודעת חיזבאללה נמסר על "הצטרפותו של מפקד הג'יהאד הגדול לרכב החללים הצדיקים. לאחר חיים מלאים בג'יהאד, קורבנות והישגים, הפכו הישראליים את המפקד עימאד מורנייה לשהיד". בחיזבאללה שיגרו איום לישראל: "מזה עשרים שנה מנסה ישראל לפגוע בו, וכעת אללה בחר בו להיות שהיד. הם יודעים כי הקרב בינינו ארוך".

פרסום ראשון: 10:43 עדכון אחרון: 14:56

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully