וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמרון לסקוטים: "אם תעזבו את בריטניה, זה יהיה לנצח"

16.9.2014 / 1:20

ראש הממשלה קרא בכנס של תומכי האיחוד בסקוטלנד להצביע "לא" במשאל העם שיערך ביום חמישי. מנגד, מנהיג הלאומנים תקף את "מסע ההפחדה" של קמרון. "הזדמנות של פעם בחיים"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, הפציר אמש (שני) בתושבי סקוטלנד להצביע נגד היפרדות מהממלכה במהלך ביקורו בעיר אברדין, בכנס של תומכי המפלגה השמרנית. "אין דרך חזרה מזה", הזהיר קמרון. "אם סקוטלנד תצביע 'כן', ההמלכה המאוחדת תתפצל ונלך לדרכים נפרדות לתמיד". ביום חמישי יערך משאל העם בסקוטלנד, שבו יכריעו התושבים אם לפרק את הממלכה אחרי 307 שנה.

הסקרים האחרונים מצביעים על עצירת הסחף לטובתם של הלאומנים הסקוטים, אך הפער בין המחנות עדיין צמוד ויש כ-500 אלף איש שהכריזו כי הם טרם הכריעו בנושא. קמרון ביקש מהתושבים שלא להפוך את משאל העם להצבעת מחאה נגדו. "אל תטעו – אני מתוסכל מהפוליטיקה. אם אתם לא אוהבים אותי, לא אשאר כאן לנצח. אם אתם לא אוהבים את הממשלה, היא לא תימשך לנצח. עם זאת, אם תעזבו את בריטניה, זה יהיה לנצח".

לקראת משאל העם בסקוטלנד - כל הכותרות
פרשנות: העתיד של בריטניה עובר בכיס של הסקוטים
4 ימים למשאל העם בסקוטלנד: יתרון קל לפרו-בריטים
כיצד תיראה סקוטלנד ביום שאחרי העצמאות מבריטניה?

ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון, בעצרת מול תומכי האיחוד באברדין, סקוטלנד, 15 בספטמבר 2014. רויטרס
קמרון, בעצרת של תומכי האיחוד באברדין, אמש/רויטרס

במקביל אליו, השתתף ראש הממשלה הסקוטי, אלכס סלמנוד, בכנס של אנשי עסקים בנמל התעופה בבירה אדינבורו. סלמונד תקף את קמפיין "ההפחדה" של מתנגדי העצמאות ואת איומיו של קמרון, שלפיהם תיפגע הכלכלה של סקוטלנד אם זאת תתנתק מהממלכה המאוחדת, ואמר כי מדובר ב"הזדמנות של פעם בחיים".

כמו כן, הוא תקף את הסיקור של רשת BBC בנושא וטען כי יש "דאגה אמיתית מהאופי ומהאיזון של הסיקור". סלמונד דחה את הטענות שלפיהן הלאומנים מאיימים על תושבים להצביע "כן" במשאל העם והתעקש כי הקמפיין של תומכי העצמאות נעשה בצורה "שלווה ומהנה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ראש ממשלת סקוטלנד, אלכס סלמונד, במהלך כינוס של בעלי עסקים התומכים בעצמאות באדינבורו, סקוטלנד, 15 בספטמבר 2014. רויטרס
ראש הממשלה הסקוטי, אלכס סלמנוד, בכנס של אנשי עסקים באדינבורו, אמש/רויטרס

אמש מסר הבית הלבן כי ארצות הברית תכבד את תוצאות משאל העם, אך הבהיר כי וושינגטון מעדיפה שבריטניה תישאר "חזקה ומאוחדת". דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, אמר כי "ההחלטה היא של העם הסקוטי, אך כמו שהנשיא אובמה אמר, אנו מעדיפים לראות בריטניה חזקה, יציבה ומאוחדת".

שלשום התייחסה לראשונה המלכה אליזבת באופן פומבי למשאל העם. "אני מקווה שהאנשים (בסקוטלנד) יחשבו בזהירות רבה על עתידם", אמרה המלכה, ששוהה בימים אלה בטירת בלמורל שבמדינה, כחלק מחופשת הקיץ השנתית שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully