וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 ימים למשאל העם בסקוטלנד: יתרון קל לפרו-בריטים

מסקרים אחרונים שפורסמו בממלכה עולה כי הסחף לכיוון העצמאות נבלם. בשני המחנות ינסו לשכנע את המתלבטים להצביע עבורם בזמן שנותר. "אם נעבוד קשה, יהיה רוב לאומרי ה'כן'"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

ארבעה ימים לפני משאל העם שיקבע אם האומה הסקוטית תהפוך לעצמאית, הסקרים האחרונים מצביעים על עצירת הסחף לכיוונם של הלאומנים ועל יתרון קל למתנגדי פירוק הממלכה המאוחדת. עם זאת, התוצאות עדיין צמודות ובשני המחנות ינסו לשכנע את המתלבטים עד לרגע האחרון.

בשלושה מתוך ארבעה סקרים שפורסמו הלילה, זכו "היוניוניסטים", מתנגדי העצמאות, ביתרון ואילו רק באחד נרשם יתרון קל ללאומנים הסקוטים. ההפרש הגדול ביותר היה בסקר שנערך על ידי ארגון "עדיף יחד", התומך באיחוד, וממנו עלה כי 53.5% מתנגדים לעצמאות לעומת 46.5% שתומכים בה. הסקר היחיד שבו זכו הלאומנים ביתרון, שבוצע עבור העיתון "הסנדיי טלגרף", הצביע על 54% תמיכה למחנה שלהם, אך הוא התבסס על מדגם של 705 איש בלבד, קטן ממדגמם של רוב הסקרים האחרים. יש לציין כי כל הסקרים לא מנו את קולותיהם של המתלבטים והם יהיו המטרה של המחנות בימים הקרובים.

סקוטלנד תיפרד מבריטניה אחרי 307 שנה? כל הכותרות
כיצד תיראה סקוטלנד ביום שאחרי העצמאות מבריטניה?
קמרון: אל תיפרדו רק בגלל "השמרנים המזורגגים"
לחץ בממלכה: קמרון ייצא לביקור חירום בסקוטלנד

מצעד של מתנגדי העצמאות באדינבורו, סקוטלנד, לקראת משאל העם, 13 בספטמבר 2014. רויטרס
מצעד שערכו מתנגדי העצמאות באדינבורו, בירת סקוטלנד, אתמול/רויטרס

שני המחנות היריבים פעלו במהלך סוף השבוע האחרון שלפני משאל העם ביתר שאת, על מנת למשוך את "הקולות הצפים" לכיוונם. תומכי העצמאות טוענים כי מסקרים פרטיים שערכו עולה יתרון מובהק לטובתם, אך סירבו לחשוף את מספר האנשים שאותם הם תשאלו.

"אנו יודעים שאם נעבוד קשה בימים הקרובים, אז יהיה רוב גדול לאומרי ה'כן'", טען בלייר ג'נקינס, אחד ממנהלי הקמפיין של הלאומנים. "אנחנו יודעים שננצח, אם נעבוד ממש קשה. המידע שיש לנו מצביע על כך שיש לנו יתרון. אנחנו חייבים להבטיח כי כל אחד יצא להצביע עבורנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פסל שעליו תלוי שלט עם המילה "כן", המביע תמיכה בעצמאות, אדינבורו, סקוטלנד, 13 בספטמבר 2014. רויטרס
פסל באדינבורו שעליו נתלה השלט עם המילה "כן", המביע תמיכה בעצמאות/רויטרס

מנגד, מנהיג הארגון הפרו-יוניוניסטי "עדיף יחד", אליסטר דרלינג, טען כי על פי הסקרים שלהם, עלתה התמיכה בהתנגדות לפירוק הממלכה המאוחדת. "מאז סוף השבוע הקודם אמרתי כי אנו ננצח ואני יודע זאת אחרי שאני רואה את התוצאות. אנחנו ננצח, אין צל של ספק בכך", הצהיר דרלינג.

דרלינג הוסיף כי הקמפיין של הארגון יתמקד בחמש שאלות עיקריות – תעסוקה, מטבע, פנסיות, מחירים ושירותים ציבוריים. "אני מאמין כי יש חמש שאלות בוערות בראשיהם של 500 אלף מצביעים שאנו מאמינים שהם עדיין מתלטבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully