וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחץ בממלכה: קמרון ייצא לביקור חירום בסקוטלנד

ראש הממשלה, סגנו ויו"ר מפלגת הלייבור יגיעו מחר לסקוטלנד, על מנת להביע את תמיכתם בהישאורתה באיחוד, לנוכח משאל העם על עצמאותה שיערך בשבוע הבא. "העם הסקוטי - רוצים שתישארו"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

פאניקה בלונדון: שלוש מנהיגי המפלגות הגדולות בבריטניה, בהם ראש הממשלה דיוויד קמרון, הודיעו היום (שלישי) כי ייצאו מחר לביקור חירום בסקוטלנד על מנת להביע את תמיכתם במתנגדי העצמאות במדינה. ביום רביעי הייתה אמורה להיערך ישיבה בפרלמנט הבריטי, שבה עונה קמרון על שאלות המחוקקים, אולם בשל המצב הוא לא יהיה נוכח שם.

"יש הרבה מחלוקת בינינו, אך אנו מסכימים על דבר אחד באופן נחרץ – הממלכה המאוחדת תהיה טובה יותר אם תישאר מאוחדת", הצהירו קמרון, יו"ר מפלגת הלייבור אד מיליבנד ויו"ר המפלגה הליברלית-דמוקרטית ניק קלג, בהצהרה משותפת שמסרו. "זאת הסיבה לכך שכולנו הסכמנו שהמקום הנכון ביותר להיות עבורנו מחר הוא סקוטלנד, ולא בישיבת הממשלה".

סקוטלנד תיפרד מהממלכה? לקריאה נוספת
לונדון נגד עצמאות סקוטית: "צעד נבון - או נואש?"
פאניקה בלונדון מחשש שסקוטלנד תכריז על עצמאות
המרד הסקוטי: נפט ונשק גרעיני עומדים להצבעה

ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון. אוגוסט 2014. AP
"הממלכה המאוחדת תהיה טובה יותר אם תישאר מאוחדת". קמרון/AP

ההחלטה של שלושתם הגיעה לאחר ביקורת חריפה נגד קמרון, על כך שהוא לא תכנן להגיע לסקוטלנד עד לשבוע הבא. יועציו טענו כי לביקורו תהיה השפעה שלילית על המצב, אך הייאוש מהסיכוי לכך שהאיחוד יתפרק ומחשבתו שנחוץ צעד דרסטי שיחזק את מתנגדי העצמאות, גרמו לו לשנות את דעתו. "לכל אחד מאיתנו יש את הסיבות שלו להצדקת השארת האיחוד על כנו, אבל אני בטוח בדבר אחד שנגיד", הבהיר קמרון, והוסיף: "זה אמנם נוגע לעם הסקוטי, אבל אני אומר את זה כראש ממשלה - כולנו רוצים שתישארו".

ראש ממשלת סקטולנד, אלכס סלמונד, התייחס לניסיונות של בריטניה לשכנע את המצביעים להצביע "לא" במשאל העם שיערך ביום חמישי הבא. "ההודעה על הצעד יוצא הדופן והנואש של האליטה בלונדון מראה שהם בפאניקה מוחלטת, כשאדמת סקוטלנד רועדת תחת רגליהם", אמר סלמונד. אתמול הציעה הממשלה הבריטית לרשויות הסקוטיות את הסמכות להעלות מסים ולקבוע רמת מינימום להוצאות הממשלתיות לתקציב הרווחה, בניסיון למנוע את עצמאותה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ראש ממשלת סקוטלנד אלכס סלמונד בקמפיין למען עצמאות. רויטרס
"אדמת סקוטלנד רועדת תחת רגליהם". סלמונד, עם עוגיות "כן" לעצמאות סקוטית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully