וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניה: "לעולם לא ננהל שיחות ישירות עם ישראל"

ראש ממשלת חמאס לשעבר סתר את אמירתו של בכיר הארגון שלפיה "אם העם ירצה לנהל מו"מ עם ישראל, אין מניעה מכך". הוא הדגיש כי הארגון לעולם לא יסכים לוותר על נשקו

איסמעיל הניה מסמל את אות הניצחון – עזה, אוגוסט 2014. AP
שומר על הקו הנוקשה של משעל. הניה/AP

ראש ממשלת חמאס לשעבר בעזה איסמעיל הניה הצהיר היום (שבת) כי ארגונו "לעולם לא ינהל שיחות ישירות עם ישראל". הניה, שאמר את הדברים במהלך שיחה עם עיתונאים ברצועת עזה, הוסיף כי ארגונו לעולם לא יסכים לוותר על נשקו "עד שתשוחרר האדמה". בדומה לו, חאלד משעל, ראש הלשכה המדינית של הארגון המבקר בימים אלו בתוניסיה, הבהיר אתמול כי "שיחות ישירות עם הכובש הישראלי הן לא חלק ממדיניות הארגון. אם יהיה הכרח לקיים שיחות, הן יהיו בצורה לא ישירה".

בכיר אחר בחמאס נשמע השבוע דווקא מפויס בכל הקשור לישראל. סגן ראש הלשכה המדינית של הארגון, מוסא אבו מרזוק, אמר ביום חמישי האחרון בריאיון לרשת "אל-ערביה" כי אם "העם הפלסטיני ירצה לנהל משא ומתן עם ישראל, אין מניעה מלעשות זאת". לדבריו, "כמו שניתן לתקשר באמצעות כלי נשק ניתן לתקשר באמצעות דיבורים. עד כה המדיניות של חמאס הייתה שלא לדבר עם ישראל, אבל הדבר אינו אסור".

עוד בוואלה! חדשות:
מסין עד צרפת: העולם מנסה לעצור את הסחף לשורות דאעש
"קטאר שילמה 20 מיליון ד' עבור שחרור חיילי האו"ם"
האם התרופה לאבולה נמצאת בדמם של חולים שנרפאו?

הרס אחרי תקיפת צה"ל בצפון רצועת עזה. 21 באוגוסט 2014. רויטרס
"עזה מבעבעת". הריסות ברצועה לאחר תקיפות צה"ל/רויטרס

ההכרזות הלוחמניות מצד הניה ומשעל מגיעות על רקע חשש בצה"ל מפני חידוש הירי לעבר יישובי עוטף עזה במהלך ראש השנה. גורם בכיר בצה"ל הסביר השבוע כי "עזה מבעבעת". לדבריו, בשבועות האחרונים חמאס אמנם הצליח להבריח כסף לתוך רצועת עזה מתחת לאף של המצרים וכך לממן משכורות חלקיות לאנשיו, אך עם זאת בכמה היבטים מתקשה חמאס להציג הישגים לתושבי הרצועה.

בין השאר, ציין הגורם כי הכסף עבור משפחות ה"שהידים", אלף דולר לכל משפחה – אזל, וכי הסחורות שנכנסות מנמל אשדוד לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום לא כוללות סחורות שלא נכנסו קודם לכן, ולכן אין בהן הישג כלשהו לחמאס. עוד הוסיף, כי חלקים גדולים של הריסות מבנים ברצועה טרם פונו מפני שאין משאבים לממן זאת ובתי הספר עובדים במתכונת חלקית משום שחלקם נהרסו או שעדיין מתגוררים בהם פליטים. לטענת הגורם הבכיר, חמאס עלול לנסות ולהסיט את האש מכיוונו על ידי שיגור רקטות ופצמ"רים לעבר יישובי הדרום.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס נפגש עם ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל – דוחה, קטר, 5 במאי 2014. רויטרס
"אין לנו מחלוקת עם ידידינו הערבים". אבו מאזן ומשעל/רויטרס

בשיחתו היום עם העיתונאים בעזה התייחס הניה גם להסכם הפיוס בין חמאס לבין פתח. הוא טען כי המלחמה בדרום "הוכיחה שיש לנו אויב אחד - האויב הציוני שכובש את אדמתנו - ושאין לנו מחלוקת עם ידידינו הערבים".

עוד אמר הניה כי בכוונת חמאס לבקש "מאבו מאזן לחתום על אמנת רומא כדי שיהיה ניתן לשפוט את ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג בגין פשעי מלחמה". הוא ציין כי יש לפקח על הפרות הבנות הפסקת האש בקהיר שאותן, לדבריו, מבצעת ישראל.

"נעשות הכנות להשבת שלטון הרשות לעזה"

הנימה המפויסת שבה התבטא הניה ביחס לרשות הפלסטינית, מגיעה דווקא אחרי שבשבת שעברה תקף יו"ר הרשות אבו מאזן בחריפות את ראשי חמאס. בפגישה עם עיתונאים מצרים בקהיר, הוא הודיע לראשי חמאס כי "אם לא יאוחדו השלטון, הנשק והחוקים בגדה המערבית ובעזה, לא תהיה כל שותפות או שיח עם הארגון".

במקביל, מקור פלסטיני אמר לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון, כי מצרים הודיעה לחמאס כי המעברים לרצועה לא ייפתחו ולא יחלו העבודות על הקמת נמל או שדה תעופה כל עוד הרשות הפלסטינית לא תשוב לשלוט באופן מלא ברצועה. לדברי אותו מקור, "כעת נעשות הכנות באופן הדרגתי להשבת שלטון הרשות לעזה".

בנוגע להצהרות מהעבר של ראשי חמאס, שלפיהם ממשלת האחדות תפקח על שיקום עזה לצד ארגון לאומי עצמאי, המקור אמר כי לא תתאפשר הקמת גוף שיפעל לצד הרשות בענייני המעברים ושיקום עזה. הוא הדגיש כי תחילת פעולת שיקום עזה תלויה בכך שאבו מאזן יקבל לידיו את הכספים הנחוצים לכך וכי פעולת השיקום תהיה תחת פיקוחו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully