וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם התרופה לאבולה נמצאת בדמם של חולים שנרפאו?

מומחים מעריכים כי הימצאות נוגדנים בדם של חולים שנרפאו מהווירוס יכול לעזור לאחרים להילחם במחלה. מצבו הטוב של הרופא האמריקני, ד"ר ריק סקרה, שנדבק בווירוס, רק מאשש זאת

מרגרט צ'אן, המנהלת הכללית של ארגון הבריאות העולמי. רויטרס
"לעשות שימוש במוצר המופק מדם". ראש ארגון הבריאות העולמי, מרגרט צ'אן/רויטרס

חל שיפור נוסף במצבו של ד"ר ריק סקרה, הרופא האמריקני שנדבק באבולה בעת שהותו בליבריה - כך נמסר אתמול (שישי) מהצוות שמטפל בו במרכז הרפואי בנברסקה בו הוא מאושפז מזה שבוע.

השיפור המשמעותי התאפשר הודות לשני טיפולים שהוא מקבל, שאחד מהם כולל קבלת עירוי המכיל את דמו של רופא אמריקני שנרפא מהווירוס. בנוסף אליו קיבל סקרה במהלך השבוע האחרון גם טיפול ניסיוני שרופאיו סירבו לחשוף. "לא ניתן לקבוע בשלב זה אילו מן הטיפולים שקיבל הביאו לשיפור במצבו", אמר ביום חמישי הרופא המטפל בו, ד"ר פיל סמית. "החלטנו שאנחנו יותר מעוניינים בלהציל את ריק מאשר לבצע מחקר טהור, אז פשוט יישמנו את כל מה שהייתה לנו נגישות אליו".

"הייתה הסכמה", אמרה לעיתונאים מארי-פול קיני, עוזרת מנהלת ארגון הבריאות העולמי ב-5 בספטמבר, בתום ועידה בת יומיים של 200 מומחים בתחום שנערכה בז'נבה. "ניתן לעשות עכשיו שימוש במוצר המופק מדם", היא הוסיפה.

עוד ידיעות בנושא:
”אלפי מקרי אבולה חדשים בליבריה בשבועות הקרובים”
המניה זינקה, המנכ”ל הודיע: אין לנו פתרון לאבולה
המאבק באבולה: סיירה לאון תטיל עוצר של 4 ימים

כפרים נידחים בליבריה נמצאים בהסגר כחלק מניסיון לעצור את התפשטות מגיפת האבולה. רויטרס
חיילים כופים סגר על כפר נידח בליבריה, המדינה בה נדבק סקרה/רויטרס

מצבו של סקרה בן ה-51 משתפר בהדרגה מאז יום שני האחרון. הוא אושפז בבידוד ביום שישי שעבר כשהוא במצב יציב ,לאחר שהוטס מליבריה. "אנחנו מעודדים בזכות מה שאנו רואים, אך מוקדם מדי לקבוע אם יש שינוי דרמטי במצבו", הסביר ביום שני ד"ר סמית', שמסר כמה ימים לאחר מכן כי מצבו טוב.

סקרה קיבל עירוי המכיל את דמו של קנת' בראנטלי בן ה-33, רופא אמריקני שנדבק באבולה במהלך הקיץ, כאשר טיפל בחולים בבירת ליבריה, מונרוביה. בראנטלי החלים הודות לטיפול שקיבל בבית חולים באטלנטה. בראנטלי עצמו קיבל במונרוביה עירוי דם מילד שנרפא מהווירוס.

חולים בנגיף מייצרים נוגדנים בדם, ועל פי התיאוריה ניתן להעביר את הנוגדנים של אלו שהבריאו מהמחלה למטופלים, על מנת לסייע למערכת החיסונית שלהם. למרות שמידת היעילות של הטיפול אינה ידועה בוודאות, מומחי בריאות עולמיים הסכימו כי ניתן לעשות שימוש בטיפול זה באופן מידי.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מרפאה לטיפול לחולי אבולה – מונרוביה, ליברליה – אוגוסט 2014. AP
מחוץ למרפאה במונרוביה, ליבריה/AP

עד כה את חייהם של 2,400 בני אדם. כמו כן, קרוב ל-5,000 בני אדם נדבקו בווירוס. "בשלושת המדינות שנפגעו הכי חזק, ליבריה, סיירה לאון וגינאה, הווירוס מתפשט יותר מהר מהיכולת של הרשויות לטפל בחולים", אמרה מרגרט צ'אן, ראש ארגון הבריאות העולמי, בוועידה שנערכה בז'נבה.

אלפי מקרים נוספים של אבולה צפויים להתגלות במערב אפריקה בשלושת השבועות הקרובים – כך נמסר השבוע בהצהרה רשמית של ארגון הבריאות העולמי. "התפשטות נגיף האבולה בליבריה כבר אינטנסיבית, ומספר המקרים החדשים גודל באופן הולך וגובר".

הארגון הזהיר כי לצעדים הקונבציונליים להשתלטות על התפרצות המגפה "אין השפעה מספקת" בליבריה, וקרא לגורמי הסיוע להגביר את המאמצים להתמודדות עם הנגיף פי שלושה או ארבעה במדינות מערב אפריקה הנגועות במחלה הקטלנית.

  • עוד באותו נושא:
  • אבולה
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully