וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנינו לשטיין: "מקצין במשטרה מצופה לנורמות אחרות"

11.9.2014 / 14:30

בשיחה בין השניים, הבהיר המפכ"ל למפקד מחוז המרכז כי הוא "לא איש פרטי, אלא קצין במשטרה", בהתייחסו לפרסומים בהם נצפה עם עו"ד רונאל פישר. "יש משמעות לנראות ציבורית". צפו במהדורה

מערכת וואלה!

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, שוחח אמש (רביעי) עם מפקד מחוז המרכז, ניצב ברונו שטיין, אשר הודיע אתמול כי הוא פורש מהמשטרה, לאחר שפורסם שנכח במסיבת הגיוס של בתו של עורך הדין רונאל פישר, הפרקליט החשוד כי ניצל את קשריו בצמרת המשטרה כדי לקבל מידע פנימי מתוך חקירות רגישות על מנת לשווק את משרדו ללקוחות נבחרים.

"אתה לא איש פרטי, אתה קצין במשטרה", הבהיר דנינו לשטיין בשיחתם. "אתה נושא באחריות ואתה צריך לתת דוגמא אישית. מקצין במשטרה מצופה לנורמות אחרות". הוא הוסיף בעניינו של פישר כי "החקירה שמתנהלת מולו בעיצומה – אתה לא יכול להיות נוכח באירוע כזה" .

לקריאה נוספת:
המועמד המוביל להחליף את שטיין: רק 4 שנים במשטרה
דרמה בצמרת המשטרה: ניצב ברונו שטיין הודיע על פרישה
שוטרי להב 433 ידווחו על קשריהם עם "גורמי חוץ"

ניצב ברונו שטיין ממונה למפקד מחוז מרכז, מאי 2013. טלי מאייר
דנינו ושטיין בטקס מינויו של שטיין למפקד מחוז המרכז לפני כשנה וחצי/טלי מאייר

במהלך שיחה סגורה בין מפקדי המשטרה אשר התקיימה הבוקר בראשות דנינו, הוא התייחס להודעת הפרישה של מפקד מחוז מרכז, ניצב ברונו שטיין. לדברי המפכ"ל, נסיבות הפרישה לא קשורות לפרסומים בכלי התקשורת אתמול, לפיהם נראה שטיין במסיבת הגיוס של בתו של עורך הדין רונאל פישר. פישר הוא הפרקליט שחשוד כי ניצל את קשריו בצמרת המשטרה כדי לקבל מידע פנימי מתוך חקירות רגישות על מנת לשווק את משרדו ללקוחות נבחרים.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
טקס מינוי מפקד להב 433 רוני ריטמן במעמד השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ ומפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו. אוגוסט. דרור עינב
"צריכים להוות דוגמא". דנינו/דרור עינב

עם זאת, בהמשך השיחה מתח דנינו ביקורת מרומזת על התנהגותו של שטיין, והבהיר כי להתנהלות האישית של מפקדי המשטרה יש השלכה ישירה על אמון הציבור בה. "אני מוצא לנכון לחדד את המשמעות כבדת המשקל של 'מרכיב הנראות הציבורית'", אמר המפכ"ל. "כמפקדים במשטרה, אנו נדרשים לתת משקל משמעותי ביותר למרכיב זה, גם בהתנהלות בחיים הפרטיים שלנו". לבסוף אמר כי קיים קשר הדוק בין התנהלות מפקדי המשטרה בחייהם הפרטיים לבין תפקידם. "להתנהלות האישית יש השלכות ישירות על האמון במשטרה ובמפקדיה".

מפקד מחוז מרכז, ניצב ברונו שטיין. דרור עינב
אין שמץ של זיקה בין בקשת הפרישה לבין הפרסומים". ניצב שטיין/דרור עינב

לדברי המפכ"ל, מפקד מחוז המרכז תכנן את פרישתו מזה כמה שבועות ולכן לא מדובר בתגובה לאירועים מהימים האחרונים. "ניצב שטיין פנה אליי לפני כחודש וביקש לפרוש על רקע תכניות אישיות", אמר דנינו במהלך השיחה. לדבריו, בקשתו של שטיין הופנתה לאחר מכן לשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ'. "כיבדנו את בקשתו והוא צפוי לפרוש בסוף השנה". כמו כן, דנינו חזר והדגיש כי אין כל קשר בין הפרסומים בתקשורת לבין ההודעה על פרישה. "בין בקשת הפרישה, עליה אני מצר, לבין הפרסומים, אין שמץ של זיקה".

בסוף השיחה, אמר דנינו כי "כקצונה בכירה במשטרה אנו מהווים דוגמה אישית ומחויבים להיות מקור לסמכות ולגאווה לכלל המשרתים בה". הוא הוסיף: "כפי שציינתי גם בעבר, עלינו להמשיך ולהתמקד בעבודה ובעשייה למען הציבור אותו אנו משרתים. זו התכלית שלנו".

(עדכון ראשון: 12:20)

עוד במהדורה:

"אתם דאעש!": פרשת התאומים המטולטלים שהסעירה את המדינה לפני כשנתיים וחצי הגיעה היום לסיומה בדרמה בבית המשפט: אביהם של התאומים הורשע בהריגת בנו בן הארבעה חודשים ובעבירות של התעללות בקטין. בתום הקראת פסק הדין פרצה מהומה כאשר האב ובני משפחתו התפרצו לעבר השופט, המשטרה והתובע: "כל התפקיד שלך היה לסגור את התיקים ולא עניין אותך שום דבר".

אוסקר פיסטוריוס זוכה מרצח חברתו ריבה סטינקאמפ: אחד המשפטים המתוקשרים בעולם הספורט הגיע היום לסיומו. כשנה וחצי לאחר שירה למוות בחברתו, בית המשפט בפרטוריה לא הצליח להוכיח מעבר לכל ספק כי האצן קטוע הרגליים רצח בכוונה תחילה את חברתו, הדוגמנית ריבה סטינקאמפ.

זו לא טעות: סרטון של משרד הקליטה הוא להיט וויראלי. קמפיינים של משרדים ממשלתיים מסתכמים לרוב בקריאייטיב אפרורי ופאנץ' מתאמץ. אך הפעם משרד הקליטה הצליח להפתיע ושחרר, באמצעות לשכת הפרסומים הממשלתית, סרטון מגניב במיוחד לעידוד עלייה, שזכה ליותר מחמישים אלף צפיות ביוטיוב תוך יומיים וגרם להרמת גבה אצל הפרסומאים.

איש השבוע: זו לא הייתה הקואליציה המתהווה נגד דאעש, הלחימה בסמוך לרמת הגולן או אפילו השקת האייפון החדש שהדביקה את הישראלים למסכי הטלוויזיה והמחשב, כולם דיברו השבוע רק על החתונה של נינט ובחיר ליבה יוסי מזרחי. הגיבורים של המהדורה השבוע הם האנשים שבלעדיהם לא היינו זוכים להצצה לחתונה הכי מסקרנת בישראל.

התחזית: הלילה מעונן חלקית, בשישי ושבת דומה, ביום ראשון ירידה קלה של הטמפרטורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully