וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמד המוביל להחליף את שטיין: רק 4 שנים במשטרה

ראש אגף משאבי אנוש, ניצב ירון בארי, הובא למשטרה לאחר ששירת במשך שנים בשלישות צה"ל. בסביבתו של השר לביטחון הפנים מבטיחים: "הליך בחירת מפקד המחוז יהיה מהיר"

ראש אגף משאבי אנוש, ירון בארי, יולי 2012. עומר מירון
רק ארבע שנים במשטרה. ניצב ירון בארי/עומר מירון

לוואלה חדשות! נודע כי המועמד המוביל להחליף את מפקד מחוז המרכז במשטרה, ניצב ברונו שטיין, אשר הודיע על פרישתו, הוא ראש אגף משאבי אנוש, ניצב ירון בארי. אם אכן ימונה, תהיה זו הפתעה גדולה במשטרה, שכן בארי, קצין צה"ל בעברו, הוא חדש יחסית בשורות המשטרה. "העובדה שבארי לא גדל במשטרה, היא לא מכשול", אמרו בסביבתו.

ידיעות נוספות בנושא:
דרמה בצמרת המשטרה: ניצב ברונו שטיין הודיע על פרישה
המועמדים לתפקיד המפכ"ל הבטיחו: "המרוץ יהיה נקי"
היום שאחרי דנינו: מי יהיה המפכ"ל הבא?
תכנית אהרונוביץ': כהונת המפכ”ל תוארך ל-4 שנים

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', ומפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, בזירת פיגוע הדריסה בירושלים, אוגוסט 2014. נועם מושקוביץ
מחפשים יורש. המפכ"ל דנינו והשר אהרונוביץ' בירושלים, בחודש שעבר/נועם מושקוביץ

המפכ"ל, רב-ניצב יוחנן דנינו, גייס את בארי לפני ארבע שנים לשורות המשטרה לאחר תקופה ארוכה בה כיהן בשלל תפקידים בשלישות בצה"ל, על מנת שיבצע מהפכה באגף משאבי אנוש במשטרה. במהלך תפקידו, ביצע שורה של גיוסים לשורות המשטרה, פעל לשינוי רמת השכר מול האוצר, הן לקצינים בכירים והן לשוטרים זוטרים. בלשכתו של השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' מעריכים מאוד את בארי ועל כן בחירתו היא בהחלט אפשרית. עם זאת, בארי עצמו מצוי בשלב זה בפרשת דרכים. הוא שוקל את דרכו המקצועית ואחת האפשרויות העומדות לפניו היא פרישה מהשירות באופן כללי.

בסביבתו של אהרונוביץ' אמרו כי הליך בחירת מפקד המחוז יהיה מהיר, זאת על מנת שלא לגרום לעיכוב במחוז גדול כל כך, ובניגוד להליך הבחירה לראשות להב 433, אשר ארך כחצי שנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מועמדים פוטנציאליים נוספים שיכולים לרשת את תפקידו של שטיין הם ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, שזוכה להערכה רבה בלשכתו של המפכ"ל ובלשכתו של השר. מועמד נוסף הוא תת-ניצב אבי נוימן, שמחכה כבר תקופה ארוכה לעלות לדרגת ניצב. נוימן, שבתפקידו הנוכחי מכהן כקצין בכיר במטה הארצי, היה מפקד ימ"ר מרכז ואף שימש בעבר כמפקד היחידה הכלכלית הארצית של המשטרה.

הפרישה המפתיעה אירעה הבוקר, אחרי שפורסמו תמונותיו של שטיין במסיבת הגיוס של בתו של עו"ד רונאל פישר - הפרקליט החשוד שניצל את קשריו בצמרת המשטרה כדי לקבל מידע פנימי מתוך חקירות רגישות על מנת לשווק את משרדו ללקוחות נבחרים. גורמים בלשכת השר הביעו תמיהה על התמונות ואמרו כי שטיין "היה יכול לנהוג אחרת". שטיין אישר כי השתתף באירוע של פישר.

התמונות עוררו סערה גם במשטרה, אולם כיוון שההחלטה לפרוש מהמשטרה התקבלה עוד קודם לכן, הסבירו מקורביו כי הדבר חסר משמעות. עוד סיפרו המקורבים כי השניים הם חברים טובים ועל כן אין פסול בכך שמחוץ למסגרת העבודה בילו סביב אותו שולחן. מנגד, קצינים במשטרה טענו כי נחצה "קו אדום" במעשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully