וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ג'בהת א-נוסרה שחרר את חיילי האו"ם מפיג'י

רשת "אל-ג'זירה" דיווחה כי 45 החיילים מכוח אונדו"ף שוחררו, יותר משבוע לאחר שנחטפו בגולן הסורי. בסרטון שעלה מוקדם יותר לרשת אמר אחד החיילים כי מצבם הרפואי טוב ואף אחד לא נהרג

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

45 חיילי צבא פיג'י מכוח אונדו"ף, אשר נחטפו לפני כשבוע וחצי ברמת הגולן הסורית על ידי ארגון ג'בהת א-נוסרה, שוחררו מהשבי - כך דיווחה היום (חמישי) רשת "אל-ג'זירה".

הבוקר הועלה לרשת סרטון בו נראה אחד מהחיילים אומר: "זהו יום שמח מאוד. נודע לנו שנשוחרר בקרוב ואנו מאוד מאושרים שנשוב הביתה". לדבריו, "אנו בטוחים וחיים, ומודים לג'בהת א-נוסרה ששומרים על חיינו. אנו רוצים להבטיח לכם שלא עונה לנו כל רע – בשום צורה". לדבריו, "אנו מבינים שיש להם משאבים מוגבלים, ועדיין - הם סיפקו לנו את כל מה שצריך. אנו מעריכים זאת ומודים להם על כך שהם שמרו על הבטחתם לשחרר אותנו".

עוד בוואלה! חדשות:
"האב המטלטל" הורשע בהריגה: "הפגיעה נגרמה מחבלה"
אובמה: נחסל מהאוויר את "המדינה האיסלאמית"
חרם בנתיבות: התלמידות הספרדיות נותרו לבד בכיתה

פקחי האו"ם מפיג'י הוצגו בשבי ג'בהת א-נוסרה בסוריה. רויטרס
פקחי אונדו"ף מפיג'י, כפי שהופיעו בסרטון שהועלה לרשת/רויטרס

אתמול הודיעה ממשלת פיג'י כי המגעים לשחרורם של הפקחים, שנחטפו על ידי הארגון המזוהה עם אל-קאעדה בתום לחימה עזה באזור קוניטרה, נמשכים. כמו כן, הובהר בהודעה שמסר דובר הממשלה, כי אין התחייבות בנוגע למועד המדויק בו ישוחררו החיילים.

בשבוע שעבר העבירו אנשי ג'בהת א-נוסרה את שלוש דרישותיהם לשחרור החיילים. לדברי רמטכ"ל צבא פיג'י, מוססה טיקויטוגה, דרישות הארגון הן הסרה מרשימת ארגוני הטרור של האו"ם, העברת סיוע הומניטרי לחלקים של דמשק וקבלת פיצוי בעבור שלושה מלוחמיו שנהרגו בחילופי האש עם חיילי כוח השמירה של האו"ם. במקביל, מומחים למשא ומתן לשחרור חטופים נשלחו על ידי האו"ם לסוריה, על מנת לתמוך במאמצי השבתם של החיילים.

האו"ם פרסם הצהרה שלפיה קיבל ערבויות ממקורות מהימנים לביטחונם של החיילים מפיג'י. "הם בטוחים ובריאים", לשון ההודעה. עוד נכתב בהצהרה כי לאו"ם הובטח ש"החיילים הועברו מאזור הקרוב למקום מבטחים למען ביטחונם האישי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully