וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרם בנתיבות: התלמידות הספרדיות נותרו לבד בכיתה

11.9.2014 / 7:25

הוריהן של 25 תלמידות כיתה א' מהקהילה החרדית-אשכנזית החרימו את הלימודים, לאחר שבית הספר קיבל שלוש תלמידות נוספות, מהקהילה הספרדית. "תחשבו מה הן מרגישות, זאת בושה"

בית הספר אוהל תמר, נתיבות, ספטמבר 2014. יניר יגנה, מערכת וואלה! NEWS
"מקווים כי ההידברות תביא לפתרון". בית הספר "אוהל תמר" בנתיבות/מערכת וואלה! NEWS, יניר יגנה

כיתה א' בבית הספר "אוהל תמר" בנתיבות נותרה עם שלוש תלמידות בלבד, לאחר שהוריהן של 25 תלמידות מהקהילה החרדית-אשכנזית הטילו חרם על כניסתן של שלוש התלמידות, חרדיות ממוצא ספרדי, לבית הספר. 25 התלמידות לומדות בשבוע האחרון במבנה זמני בעיר ששכרו ההורים, עם אנשי חינוך ממלאי מקום.

עוד בוואלה! חדשות:
הערעור נדחה: החרדיות ימשיכו ללמוד ב"מתחם המריבה"
"התלמידות בבית שמש חרדיות - ולכן לא אכפת מהן"
האם "הרישום הגזעני" שנפסל יחזור בדלת האחורית?

בית הספר אוהל תמר, נתיבות, ספטמבר 2014. יניר יגנה, מערכת וואלה! NEWS
"לא נותנים דין וחשבון למה לא קיבלו את התלמידות". בית הספר בנתיבות/מערכת וואלה! NEWS, יניר יגנה

בית הספר היסודי של החינוך החרדי העצמאי מקבל תלמידות אשכנזיות וספרדיות, אולם תלמידות אשכנזיות נהנות מקדימו?ת בתהליך הקבלה. משרד החינוך ביקש מבית הספר, השייך לישיבת "הנגב" האשכנזית בעיר, לקלוט את התלמידות לשורותיו, וזה נענה לבקשת המשרד. ועד ההורים, בתגובה, החליט שהוא מתנגד לקבלת התלמידות, בטענה כי הצפיפות בכיתה אינה מאפשרת את קבלתן. עם זאת, גורמים המעורבים במקרה טוענים כי מדובר באפליה הנובעת ממוצאן הספרדי של הבנות.

מפתיחת שנת הלימודים לפני כשבוע וחצי נותרו שלוש התלמידות לבדן בכיתה, עם מורות בית הספר. אחד המעורבים בפרשה הסביר: "ברור שיש בבית הספר תלמידות ממוצא ספרדי, אך קודם כל מקבלים אשכנזיות. תחשבו מה מרגישות שלוש בנות שלומדות לבד בכיתה א', זאת פשוט בושה".

ועדת הקבלה לבית הספר ממונה על ידי רבני הקהילה החרדית האשכנזית בעיר, אך הרכב הוועדה נותר לרוב חסוי. "לא ברור מיהם חברי הוועדה", הוסיף הגורם. "אולי כדאי שהם יגידו מיהם ואז אפשר יהיה לפתור את הבעיה. הם מפחדים מלחצים שיופעלו נגדם, אבל הם גם לא נותנים דין וחשבון למה לא קיבלו את התלמידות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
חרדיות. Kevin Frayer, AP
"מתעללים בבנות החרדיות של נתיבות"/AP, Kevin Frayer

עו"ד יואב ללום מעמותת "נוער כהלכה", המסייעת להורי שלוש התלמידות, אמר: "לא ייתכן שעסקן כזה או אחר ישחק בכל המערכת. אני קורא לשר החינוך למצות את הדין עם כל הגורמים אשר מתעללים בבנות החרדיות של נתיבות".

גורם במשרד החינוך הוסיף בשיחה עם וואלה! חדשות: "התנהלות ועד ההורים מדאיגה מאוד, ולפיכך הורנו לחינוך העצמאי לפתוח את שנת הלימודים למרות ההשבתה. בימים אלה אנו מנסים להגיע לפתרון העניין בהידברות עם נציגי ההורים ועם החינוך העצמאי, ואנו מקווים כי ההידברות תביא לפתרון הבעיה מבלי שנידרש לצעדים מחמירים יותר".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanirya1234@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully