וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני בן 21 נהרג במהלך מעצר מבוקש מחמאס ליד רמאללה

10.9.2014 / 8:12

הצעיר נפגע מאש צה"ל סמוך למחנה הפליטים אל-אמערי. לפי גורם צבאי, במקום התפתחו הפרות סדר קשות שכללו יידוי אבנים ובקבוקי תבערה. לוחם זיהה את הצעיר מכין מטען חבלה וירה בו

עימותים ליליים בין כוחות צה"ל לצעירים פלסטיניים – רמאללה, 22 ביוני 2014. רויטרס
שישה פלסטינים נעצרו לפנות בוקר. עימותים בין צה"ל לפלסטינים ברמאללה/רויטרס

צעיר בן 21 נהרג הבוקר (רביעי) מאש צה"ל סמוך למחנה הפליטים אל-אמערי שליד רמאללה. גורמי צבא מסרו כי במהלך מעצר של מבוקש מחמאס באזור ניסה הצעיר להשליך מטען לעבר כוח צה"ל שפעל במקום, וזה פתח לעברו באש. בכלי תקשורת פלסטיניים ההרוג זוהה כעיסא סאלם אל-קטרי.

על פי גורם צבאי, כוח צה"ל הגיע למחנה הפליטים וכיתר מתחם בתים שבו היה מבוקש בכיר בחמאס. במקום התפתחו הפרות סדר קשות, שכללו יידוי אבנים ובקבוקי תבערה. למקום הגיעו פלסטינים נוספים, והם צרו על הכוח.

ככל הנראה, לוחם בכוח צה"ל זיהה כי אחד הצעירים הפלסטינים שבמקום מכין מטען חבלה, ורגע לפני השלכתו הוא ירה בו וזיהה פגיעה. נסיבות האירוע נחקרות. מלבד פעיל חמאס שנעצר במחנה הפליטים שליד רמאללה, נעצרו לפנות בוקר פעיל חמאס נוסף ליד בית לחם, ועוד ארבעה פלסטינים שהשתתפו בהפרות סדר באזור.

המקרה הבוקר בא על רקע מתיחות שנרשמה בימים האחרונים במזרח ירושלים, בעקבות מותו של מוחמד סנקרט, נער פלסטיני בן 16 שנורה בשבוע שעבר במהלך הפרות סדר בשכונת ואדי ג'וז. המשטרה טענה תחילה כי הוא נורה ברגלו, בניגוד לעמדת משפחתו שלפיה הוא נורה בראשו. אתמול בבוקר נמסרו ממצאי הנתיחה שנעשתה בגופתו, ומהם עלה כי גרסת המשפחה היא הנכונה. במחאה על מותו של סנקרט, פלסטינים הציתו ביום ראשון תחנת דלק בשכונת הגבעה הצרפתית בצפון-מזרח ירושלים.

עוד בוואלה! חדשות:
איטליה מזהירה: "דאעש עלול לבצע פיגוע ברומא"
גבר בן 45 נורה באור עקיבא; מצבו קשה
רוסיה: מתנגדים לצירוף אוקראינה לברית נאט"ו

יצחק אהרונוביץ' בוועידת המשפט השלישית באשקלון, אוגוסט 2014. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
הכריז על הקמת תחנת משטרה חדשה בגבעת הצרפתית. השר אהרונוביץ'/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

אתמול, בביקור שערכו בגבעה הצרפתית, התייחסו השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' ומפקד מחוז ירושלים ניצב יוסי פריינטי לאירועים האלימים האחרונים במזרח ירושלים ובצפונה. "עצם זה שכמעט ולא היה הרוגים, ונעצרו מאות מתפרעים מראה על פעילות נכונה", אמר השר אהרונוביץ'. "יש עדיין אירועים ברכבת הקלה. אמרתי והבטחתי לתושבי ירושלים ולהנהלת הרכבת שאנו חייבים להחזיר את הביטחון לנוסעי הרכבת הקלה ואנו נעשה את זה בימים הקרובים". אהרונוביץ' אף הכריז בביקור על הקמתה של תחנת משטרה חדשה בסמוך לתחנת הדלק שהוצתה.

תושבי השכונה מצדם הטיחו בשר ובניצב ביקורת קשה על אופן הטיפול של המשטרה במתפרעים. "לא רחוק היום שייחטף פה ילד", אמרה אחת התושבות בזעם. "הדואר והפיצה השכונתית הפכו לבסיסים של חמאס".

תושבת אחרת הוסיפה: "ב'צוק איתן', באחת האזעקות שהיינו צריכים לרדת, להיכנס לחדר המוגן, החלון היה פתוח, ושמעתי מדומינו'ס פיצה את הצהלות, צהלות השמחה ופשוט לא הבנתי איפה אני גרה". ושלישית טענה: "על הפניות שלי למוקד אני יכולה לכתוב מערכון של הגשש על איך נענות הפניות, אבא שלי גנבו לו את הרכב מהכניסה לבית שלי".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully