וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה מזהירה: "דאעש עלול לבצע פיגוע ברומא"

שר הפנים אנג'לינו אלפאנו טען כי מנהיג "המדינה האיסלאמית", אבו באכר אל-בגדאדי, הזכיר מתקפה במדינה במהלך נאומיו האחרונים. "אין מידע ספציפי, אבל מטרת הארגון היא לפגוע במערב"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

(הבית הלבן: ניצור קואליציה נגד דאעש)

שר הפנים של איטליה, אנג'לינו אלפאנו, הזהיר אתמול (שלישי) כי ארצו עלולה להיות מטרה של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), כסמל לציוויליזציה המערבית וכבת ברית של ארצות הברית. שר הפנים אמר כי מנהיג "המדינה האיסלאמית", אבו באכר אל-בגדאדי, הזכיר מתקפה ברומא במהלך נאומיו האחרונים, והזהיר כי איומיו עלולים להילקח ברצינות על ידי "מוחות מרושעים". איטליה, החברה בנאט"ו, הודיעה כי תסייע לחמש את הכורדים הלוחמים בארגון.

"המטרה העיקרית של דאעש היא המערב וכל סמל שמייצג אותו היסטורית, פוליטית ותרבותית", אמר אלפאנו בדיון שנערך בבית התחתון של הפרלמנט במדינה. הוא הוסיף כי אין לו מידע ספציפי על התקפה באדמת המדינה, אך בין מדינות המערב, התריע, "איטליה היא לא מטרה משנית". אלפאנו טען כי היותה של איטליה ערש הציביליזציה המערבית ומקום משכנו של האפיפיור, הסמכות הנוצרית הבכירה ביותר בעולם, הופכת אותה למטרה פוטנציאלית עבור הארגון, שהשתלט על שטחים גדולים בעיראק ובסוריה.

לקריאה נוספת על המאבק בדאעש
"סיוע מודיעיני מישראל חיוני למאבק בדאעש"
האצבע של דאעש: משמעות הסימן המסתורי של הארגון
קרי: לכל מדינה בעולם יש תפקיד במאבק נגד דאעש

שר הפנים של איטליה, אנג'לינו אלפאנו, 07 באוגוסט 2014. AP
שר הפנים של איטליה, אנג'לינו אלפאנו/AP

בתוך כך, צרפת הודיעה אתמול כי היא תארח ועידה בינלאומית בנושא המצב הביטחוני בעיראק ב-15 בספטמבר. בוועידה שתתקיים בפריס, ישתתפו נשיא עיראק, פואד מעסום, מנהיגים אזוריים ומנהיגי מעצמות בינלאומיות. ביום שישי, שלושה ימים לפני קיום הכנס, יבקר בעיראק נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, על מנת להציע את תמיכת צרפת לממשלה העיראקית במלחמתה בארגון הטרור.

אנשי המשמר השוויצרי מול קריית הוותיקן. רומא, 2014. GettyImages
"איטליה היא לא מטרה משנית". קריית הוותיקן/GettyImages

כמו כן, שר ההגנה הבריטי, מייקל פאלון, אמר כי בריטניה החלה לשלוח לעיראק ציוד צבאי בסך 1.6 מיליון ליש"ט כחלק מהמלחמה בדאעש.

לדבריו, בריטניה מחויבת לסייע לממשלה העיראקית ולעזור לכוחות הכורדים להגן על עצמם. הציוד, שצפוי להגיע למדינה היום, נתרם לבקשת הממשלה העיראקית וממשלת האוטונומיה הכורדית. ההודעה בדבר אספקת הנשק הגיעה יום אחרי שהוקמה ממשלה חדשה בבגדאד, בראשות חיידר אל-עבאדי. "הממלכה המאוחדת רצתה להציע את עזרה לשלטונות עיראק על ידי הקלת המצב ההומניטרי של תושבי עיראק שסבלו מנחת זרועו של הארגון", אמר פאלון.

שר ההגנה של בריטניה, פיליפ האמונד. אוקטובר 2012. AP
" חיוני שכל המפלגות הפוליטיות בעיראק יעבדו יחד", שר החוץ האמונד/AP

מוקדם יותר הכריז שר החוץ של בריטניה, פיליפ האמונד, כי מינויו של אל-עבאדי הוא ציון דרך עבור המדינה. "זה חיוני שכל המפלגות הפוליטיות יעבדו יחד כדי להתגבר על האתגרים הללו", אמר האמונד, שכיהן עד לאחרונה כשר ההגנה. "הממשלה בלונדון תעבוד יחד עם הממשלה החדשה בבגדאד כדי לחזק את הקשרים הפוליטיים, הביטחוניים והכלכליים בין שתי המדינות".

לוחמי פשמרגה כורדים ליד תל עפר ממערב למוסול. אוגוסט 2014. רויטרס
יקבלו סיוע מהבריטים. לוחמים כורדים ממערב למוסול/רויטרס

היום יישא נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, נאום לאומה, שבו יפרט על האסטרטגיה של וושינגטון במלחמה נגד הארגון הקיצוני. ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, כבר הצהיר כי אם אובמה יכריז על מבצע צבאי מורחב נגד דאעש, הוא יעלה את הצטרפות הממלכה למבצע להצבעה בפרלמנט. עם זאת, קמרון אמר כי ממשלתו עשויה לנקוט צעד ללא אישור הפרלמנט, אם יחמיר המצב ההומניטרי באזור או שיהיה איום על האינטרסים הבריטים במדינה.

מועצת הביטחון רוצה לפעול נגד הלוחמים הזרים

מנתונים שנמסרו למועצת הביטחון של האו"ם עולה כ-12 אלף לוחמים מ-74 מדינות ברחבי העולם שוהים בסוריה ובעיראק ונלחמים בשורות המורדים הקיצוניים, ובפרט בקרב דאעש.

עם פתיחת עצרת האו"ם בסוף החודש, 15 חברות המועצה שואפות לאמץ צעדים נרחבים כדי למנוע מהלוחמים הזרים להמשיך להגיע לשתי המדינות. ב-24 בספטמבר תתכנס מועצת הביטחון לישיבה מיוחדת בראשות אובמה, שבה תידון הסוגיה.

דאעש. AP
אלף לוחמים מ-74 מדינות ברחבי העולם בשורות המורדים. לומי דאעש בסוריה/AP

שלשום הופצה בין חברות המועצה טיוטת המסמך שתועלה לדיון בישיבה. לפי המסמך, גיוס ושינוע של פעילים זרים לארגונים קיצוניים יהוו עבירה פלילית חמורה. דיפלומטים במטה האו"ם בניו יורק אמרו כי מסתמן קונצנזוס ולפיו חברות מועצת הביטחון יאמצו החלטה ברוח זו, שתחייב את כל מדינות העצרת הכללית.

אם תתקבל ההחלטה, מועצת הביטחון תוכל להטיל עיצומים על מדינות או על גורמים שיאפשרו או יסייעו לפעילי טרור להגיע לאזורי סכסוך. המסמך מנוסח באופן כללי, אך מכוון בעיקר נגד פעילים הרוצים להגיע לעיראק ולסוריה, ובפרט לאלה שרוצים להצטרף לשורות "המדינה האיסלאמית". לפי הנוסח המופיע בטיוטה, "כל המדינות יצטרכו להבטיח שהחוקים והתקנות שלהן יאכפו ענישה מספקת" בנושא.

(עדכון ראשון: 22:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully