וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סיוע מודיעיני מישראל חיוני למאבק בדאעש"

9.9.2014 / 18:14

דיפלומט אירופי בכיר אמר לוואלה! חדשות כי המידע שישראל יכולה לספק למערב על "המדינה האיסלאמית" הוא "מהטובים בעולם". לדבריו, גם מדינות באזור מחליפות מידע עם ישראל בנושא

צילום: רויטרס, צילומי חובבים שהועלו לרשת; עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

תרומה מודיעינית מצד ישראל הינה חיונית להצלחת המאבק נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) – כך אמר היום (שלישי) דיפלומט אירופי בכיר בשיחה עם וואלה! חדשות בהתייחסו לפרסום אתמול. הדיפלומט הבכיר ציין כי המודיעין שישראל יכולה לספק למדינות המערב על פעילי הארגון הסוני הקיצוני, הן במזרח התיכון והן על אדמת אירופה, הינו "מהטובים בעולם". הוא הוסיף כי להערכתו, גם מדינות במזרח התיכון מחליפות מידע מודיעיני עם ישראל על הסכנה שנשקפת להן מכיוונו של דאעש.

אמש ציטטה סוכנות הידיעות רויטרס דיפלומט מערבי בכיר, שאמר כי ישראל כבר החלה להעביר מידע מודיעיני על דאעש לבנות בריתה במערב, וכי חלק מהמידע הזה הגיע לטורקיה ולמדינות ערביות, תוך טשטוש העובדה שמקורו בישראל. גורמים רשמיים בישראל סרבו להגיב לפרסום. בכירים בממשל האמריקני, בהם שר החוץ, ג'ון קרי, אמרו בעבר כי הם רואים את ישראל כחלק מהקואליציה האזורית למלחמה נגד המדינה האיסלאמית.

עוד ידיעות על דאעש
האצבע של דאעש: משמעות הסימן המסתורי של הארגון
12 אלף זרים בשירות הג’יהאד, האו”ם יוזם צעדי חירום
דעה: מאזן האימה העולמי החדש

חגיגות בעיר טבקה עם כיבוש שדה התעופה הסמוך על ידי דאעש, סוריה. רויטרס
תומכי דאעש בסוריה/רויטרס

הדיפלומט הבכיר ששוחח עם וואלה! חדשות אמר כי הפרסום אמש "אינו מפתיע" וכי ישראל מעבירה זה שנים מידע מודיעיני על ארגונים המזוהים עם אל-קאעדה והג'יהאד העולמי, לידיהם של ארגוני ביון במערב. "שיתוף הפעולה הזה משתלם לשני הצדדים כי יש תחומים אחרים, שחשובים מאוד לישראל, ובהם דווקא למדינות אחרות יש מודיעין מצוין", לדברי הדיפלומט הבכיר. הוא הוסיף כי מבחינת ארגוני הביון של מדינות מערב אירופה, איום הטרור שנשקף מפעילי ג'יהאד ששבו מלחימה בסוריה ובעיראק, ניצב כיום בראש סדר העדיפויות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוחמי דאעש לפני הוצאתו להורג של שבוי לבנוני/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, אמש התקיים באו"ם דיון מיוחד על מניעת רצח עם ופשעים נגד האנושות, שגם במהלכו הוקדש זמן רב להתרחשויות בעיראק ובסוריה. מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, הציג תכנית פעולה בינלאומית שקוראת למדינות העולם להתאחד בפעולות דיפלומטיות והומנטיריות כדי לסייע לאוכלוסיות שחשופות לסכנה של רצח עם או פשעים נגד האנושות.

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, אמר במהלך הדיון כי "אנחנו חווים על בשרנו תקופה חשוכה שמחזירה אותנו אלפי שנים אחורה", והוסיף כי "התרופה היחידה היא מלחמת חורמה במי שמנסה להרוס את הערכים עליהם חונכנו. ישראל היא חלק ממאבק גלובאלי בקנאים שכל שאיפתם היא הרס של כל חלקה טובה בעולם הזה. ישראל לא מאפשרת לזה לקרות ואנחנו קוראים גם לעולם להתעורר ולהתייצב מול הכוחות האלה יחד".

השגריר השמיע אזעקה באו"ם: "הטילים הפכו שגרה". רויטרס
"מלחמת חורמה במי שמנסה להרוס את הערכים עליהם חונכנו". השגריר רון פרושאור/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • דאעש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully