וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי: לכל מדינה בעולם יש תפקיד במאבק נגד דאעש

9.9.2014 / 1:20

שר החוץ האמריקני אמר בהצהרה כי עם הקמת הממשלה העיראקית, תעמוד ארה"ב "כתף לצד כתף" עם עיראק. היום הוא צפוי להגיע למזרח התיכון כדי "למצוא פרטנרים נוספים להתמודדות עם האיום"

שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי מוסר הצהרה בזמן מבצע צוק איתן, יולי 2014. AP
"הקמת ממשלה עיראקית היא ציון דרך משמעותי". ג'ון קרי/AP

שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, מסר הלילה (שלישי) הצהרה בעניין הקמת הממשלה בעיראק, המהווה על פי דיווחים את אחד משלושת השלבים באסטרטגייה האמריקנית להשמדת ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). בהצהרתו לתקשורת אמר קרי כי "הקמת הממשלה בעיראק היא ללא ספק ציון דרך משמעותי עבור המדינה". לדבריו, "הממשלה החדשה תוכל לאחד את הקהילות השונות במדינה למען עיראק חזקה ומאוחדת יותר, ולהעניק לקהילות האלה את האפשרות לבנות את העתיד שכל העם העיראקי מייחל וראוי לו".

"עיראק צריכה לדעת שארצות הברית תעמוד כתף לצד כתף עמה בתכנית החדשה", הבהיר בנאומו שר החוץ האמריקני. כמו כן, הוא הודיע שהיום הוא יגיע למזרח תיכון "כדי למצוא שותפים נוספים לקואליציה באזורית שתסייע בהתמודדות עם האיום של 'המדינה האיסלאמית'". לדבריו, השותפים לקואליציה האזורית שתסייע לעיראק במלחמה במורדים הסונים נמצאים בכל העולם. "לכל מדינה בעולם יש תפקיד במלחמה בעיראק, ועל כולנו להעניק לממשלה החדשה תמיכה בינלאומית".

מסע הכיבוש של דאעש - סיקור מיוחד
"ישראל העבירה מודיעין על דאעש למדינות ערב ולטורקיה"
דיווח: דאעש מחזיק 100 ילדים בבית יתומים במוסול
אובמה יישא נאום ברביעי על האסטרטגיה נגד דאעש

חיידר עבאדי, סגן יו"ר הפרלמנט בעיראק שמונה על ידי הנשיא להחליף את ראש הממשלה נורי אל-מאליכי. 15 ביולי 2014. AP
"הביע נכונות לעבוד עם כל הקהילות כדי לחזק את עיראק במלחמה". חיידר עבאדי, ראש ממשלת עיראק הנכנס/AP

לדבריו, התהליך אותו הקהילה הבינלאומית תיישם הוא לא "עניין של ימים או שבועות" אלא ייקח חודשים ואולי אפילו שנים. לסיכום, אמר כי הוא בטוח שהנשיא אובמה וכלל האומה מבינים שהקואליציה הזו היא הישג שחייבים להגיע אליו, וכי "נעשה זאת בהצלחה". הוא הוסיף כי מחר צפוי הנשיא האמריקני לתת פרטים נוספים על אסטרטגיית הלחימה בדאעש.

מהבית הלבן נמסר הלילה כי אובמה שוחח עם ראש ממשלת עיראק הנכנס, חיידר עבאדי, ודן איתו במחוייבותה של ארצות הברית לעבוד יחד עם ממשלתו החדשה כדי לסייע למדינה במלחמה בארגון בדאעש. "ראש הממשלה הביע את נכונותו לעבוד עם כל הקהילות בעיראק וכן עם שותפותיה הבינלאומיות על מנת לחזק את יכולותיה של עיראק במלחמה הזאת", נמסר מהבית הלבן.

קרי נתן את ההצהרה הלילה בעקבות הקמתה של הממשלה בעיראק, שאמש אישר הפרלמנט בעיראק אישר את הקמתה, בראשותו של עבאדי. הוא מונה על ידי הנשיא פואד מעסום להקים ממשלה חדשה, לאחר הדחתו של קודמו בתפקיד, נורי אל-מאליכי. עבאדי זכה לתמיכת מדינות המערב ומדינות נוספות, בהן איראן, אשר קיוו כי ממשלתו תזכה לתמיכה נרחבת ותסייע במאמצים נגד המורדים הסונים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
חברי מיליציה שיעית משגרים רקטות לעברי אנשי "המידנה איסלאמית" באמרילי, מצפון לבגדאד – עיראק, ספטמבר 2014. AP
הלחימה בין המורדים הסונים לכוחות בעיראק/AP

אתמול דווח בניו יורק טיימס כי בוושינגטון מעריכים כי ייקח כשלוש שנים להביס את הארגון. גורמים בכירים פירטו את שלושת השלבים, לראיית הבית הלבן, במתקפה נגד הארגון. הראשון, מבצע אווירי שכבר החל לפני כחודש, במטרה להגן על המיעוטים האתניים והדתיים, ולהביא לנסיגה חלקית של לוחמי דאעש בצפון ובמערב עיראק.

השלב הבא כפוף להקמת ממשלה בבגדאד שתזכה לתמיכה נרחבת, ויכלול אימון, ייעוץ והעברת ציוד לכוחות הצבא העיראקי והכורדי, כמו גם שבטים סונים. עם הקמת ממשלתו של חיידר עבאדי, צפוי השלב הזה לצאת לפועל בזמן הקרוב. השלב האחרון צפוי להיות "השמדת צבא הטרור" בסוריה, וייקח זמן רב – אולי אפילו מעבר לכהונתו של אובמה.

פעילי המדינה האיסלאמית בעיראק ובסוריה, ארכיון. AP
לוחמי דאעש/AP

אמש אמרה דוברת מחלקת המדינה בארצות הברית, ג'ן סאקי, כי קרי יגיע לעמאן, בירת ירדן, ולג'דה שבערב הסעודית, ושם ייפגש עם מקביליו לדיונים בנושא ארגון דאעש בעיראק וההתמודדות הבינלאומית עמו. "במהלך שהותו באזור ייוועץ קרי עם שותפים מרכזיים ועם בעלי ברית בנוגע לדרכים לתמוך בביטחון וביציבות של ממשלת עיראק ולהילחם באיום דאעש", נמסר בהודעה ממחלקת המדינה.

מהבית הלבן נמסר אתמול כי הנשיא ברק אובמה יבקש מהקונגרס להעביר תקציב לקרן ללוחמה בטרור, אשר תאפשר לאמן ולצייד שותפים במדינות אחרות במלחמתם נגד קיצוניים. זאת, ככל הנראה במסגרת התכנית האמריקנית נגד דאעש. דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, הוסיף כי אם יוחלט להרחיב את המבצע הצבאי בעיראק ובסוריה, צעד זה ידרוש אישור נוסף מבית הנבחרים.

במקביל, שר ההגנה האמריקני, צ'אק הייגל, העריך אתמול כי על ארצות הברית לשקול כיצד ניתן להרחיב את המבצע הצבאי נגד לוחמי דאעש בעיראק. כמו כן, לדבריו יש לבחון את כל ההשלכות האפשריות של מבצע ארוך ואת "כל מה שעלול להשתבש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully