וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: דאעש מחזיק 100 ילדים בבית יתומים במוסול

בתמונות שפורסמו נראו הילדים מניפים את דגל "המדינה האיסלאמית". הוותיקן הביע חשש כי נזירות שניהלו את המקום נחטפו. האו"ם: האיסלאמיסטים יוצרים "בית דמים" בעיראק ובסוריה

עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

אנשי "המדינה האיסלאמית" חטפו כ-100 ילדים יזידים ושיעים ומחזיקים אותם בשבי בבית יתומים בעיר מוסול - כך מדווחת סוכנות ידיעות כורדית. תצלומים שפורסמו בימים האחרונים מתעדים, לכאורה, את הילדים השבויים.

לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הכורדית, מדובר ב-45 ילדים יזידים ובכ-50 ילדים שיעים. מקור ששוחח עם הסוכנות אמר כי "שישה גברים חמושים שומרים על המבנה".

בסוף חודש יוני, הוותיקן הביע חשש כי שתיים מבין חמש הנזירות העיראקיות שהיו ממונות על בית היתומים, נחטפו בידי "המדינה האיסלאמית" (לשעבר דאעש).

לקריאה נוספת
עיתונאי שהיה בשבי דאעש: המחבל מבריסל עינה אותי
המדינה האיסלאמית: נרצח חייל לבנוני שנחטף
בכיר לשעבר בשב"כ: דאעש יתקשה לגייס ערבים מישראל

דיווח: דאעש מחזיק 100 ילדים בבית יתומים בעיר מוסול. צילום מסך
תמונות שהופצו ברשת מתעדות, לכאורה, את הילדים החטופים במוסול./צילום מסך
ילדים בבית יתומים בעיר מוסול מניפים את דגל המדינה האיסלאמית (לשעבר – דאעש), ספטמבר 2014. יוטיוב, צילום מסך
לפי הדיווח, כ-100 ילדים מוחזקים בבית היתומים./צילום מסך, יוטיוב

בתמונות שפורסמו בימים האחרונים ברשתות החברתיות, נראו עשרות ילדים, כבני 6 עד 12 לערך, בחדר שזוהה כאחד מחדרי בית היתומים. הבוקר נהרגו 17 הרוגים בשני פיגועי התאבדות בעיר תיכרית שבדרום בעיראק. אמש החלה ארה"ב להפציץ מטרות סמוך לסכר חדית'ה שבמערב המדינה והשמידה כמה כלי רכב של המורדים החמושים.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ינאם מחרתיים ויחשוף את מדיניותו החדש לטיפול ב"מדינה האיסלאמית". הנאום יהיה בערב יום השנה ה-13 לפיגועי התאומים. הוא הבהיר כי אין פניו למלחמה שתכלול פלישה קרקעית.

בראיון שנתן אמש לרשת אן-בי-סי, אמר אובמה כי "נרדוף את הטרוריסטים בכל מקום שבו יהיו". לדבריו, "מה שאני הולך לבקש מהעם האמריקני, ראשית, הוא להבין שמדובר באיום רציני. שנית, אדגיש כי יש לנו את היכולת להתמודד עם איום זה". כמו כן, הדגיש אובמה כי שליחת כוחות קרקעיים לעיראק ולסוריה תהיה "טעות".

נציב האו"ם לזכויות אדם זיד אל-חוסיין במטה האו"ם בז'נבה. רויטרס
"בית דמים קשוח ומרושע". אל-חוסיין, היום/רויטרס

בתוך כך, נציב זכויות האדם של האו"ם, הנסיך זיד אל-חוסיין, קרא היום למעצמות העולם לפעול למען ביטחונם של נשים ובני מיעוטים באזורים שבשליטת הארגון בעיראק ובסוריה, ואף טען כי הלוחמים האיסלאמיסטים מנסים ליצור "בית הדמים".

אל-חוסיין, המוסלמי הראשון בתפקיד הבכיר, קרא לקהילה הבינלאומית להתמקד בסיום העימות האלים במדינות השכנות, אשר לדבריו הופך "יותר ויותר קשור" בשני צדי הגבול. "האם הם מאמינים שהם פועלים באומץ, בכך שהם שוחטים שבויים באופן כה ברברי?", טען, "הם רק מראים איך מדינתם תיראה בעתיד – בית דמים קשוח ומרושע, ללא מקלט לכל מי שאינו כמותם".

כמו כן, קרא אל-חוסיין לממשלת עיראק החדשה ולעומד בראשה לשקול הצטרפות לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. "יש צורך דחוף במאמצים עיקשים להגנת קבוצות אתניות ודתיות, ילדים ונשים, שהפכו למטרותיהן של הגבלות חמורות", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully