וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: מתנגדים לצירוף אוקראינה לברית נאט"ו

ברוסיה הגדירו את האפשרות שהצירוף יתרחש כ"אתגר הגדול ביותר לאירופה מאז נפילת חומת ברלין". קייב הכריזה בחודש שעבר על כוונתה לחדש את השיחות להצטרפות לברית, שהופסקו ב-2010

נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו בוועידת נאט"ו בוויילס. רויטרס
נשיא אוקראינה, פטרו פורושנקו, בוועידת נאט"ו בוויילס, שבוע שעבר/רויטרס

רוסיה הבהירה אתמול (שלישי) כי היא מתנגדת לצירופה של אוקראינה לנאט"ו, ותיארה את האפשרות שהדבר יקרה כ"אתגר חסר תקדים לביטחון באירופה" - כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. שגריר רוסיה באיחוד האירופי, ולדימיר צ'יזוב, הזהיר כי הצטרפותה של אוקראינה לברית תהיה "האתגר הגדול ביותר ליבשת מאז נפילת חומת ברלין".

ההתבטאות מגיעה על רקע התקרבות של הארגון לקייב בחודשים האחרונים, שמתבטאת בין היתר בתרגיל צבאי שיתקיים באוקראינה בהמשך החודש, ודיווחים כי ארבע מחברות נאט"ו יסייעו בחימוש הכוחות האוקראינים במזרח המדינה. מאוחר יותר הכחישו המדינות - ארצות הברית, איטליה, פולין ונורבגיה - את הדברים.

"המסר שלנו לאיחוד האירופי - אל תערערו את תהליך השלום באוקראינה על ידי תמיכה בתומכי המלחמה בקייב", אמר צ'יזוב, בהתייחסו להפסקת האש שנחתמה בשבוע שעבר במזרח אוקראינה. צ'יזוב התייחס גם לסנקציות שהאיחוד הטיל על מוסקבה לאחרונה בגין מעורבותה במשבר באוקראינה. "רק למועצת הביטחון של האו"ם יש את הזכות לאכוף עיצומים, שמעולם לא הוכחו ככלי יעיל. הצעדים החד-צדדים של האיחוד נגד רוסיה מוטעים, לא הוגנים ומבוססים על ההנחה שאנו חלק מהמשבר. זה לא היה בעבר, זה לא קורה בהווה וזה לא יקרה בעתיד", אמר.

המשבר באוקראינה - כותרות אחרונות:
נגד הסנקציות: רוסיה ואיראן חתמו על הסכם סחר גדול
הפסקת האש מחזיקה? הבדלנים החזירו שבויים לקייב
הסלמה: נאט"ו תבצע תרגיל צבאי באוקראינה

נשיא רוסיה פוטין - אולן בטור, מונגוליה, 3 בספטמבר 2014. רויטרס
על אף מחאת רוסיה, מדינות לא מעטות מברית המועצות לשעבר הצטרפו לנאט"ו. פוטין/רויטרס

קייב הכריזה בחודש שעבר על כוונתה לחדש את השיחות להצטרפות לברית, שהופסקו ב-2010 על ידי נשיא אוקראינה דאז ויקטור ינוקוביץ', שהודח מתפקידו בפברואר. על אף מחאתה של רוסיה, בנאט"ו צירפו בשנים האחרונות כמה ממדינות ברית המועצות לשעבר לארגון, בהן שלוש המדינות הבלטיות - לטביה, ליטא ואסטוניה.

שלשום אישר האיחוד האירופי באופן רשמי את חבילת הסנקציות החדשה נגד רוסיה. בהודעה מטעם האיחוד נמסר כי כניסתן לתוקף מושהית בכמה ימים, על מנת להעריך אם הפסקת האש באזור נשמרת. "בהתאם למצב בשטח, האיחוד מוכן לבחון את יישום חבילת הסנקציות שעליהן הוסכם, במלואה או בחלקה".

אתמול דווח בסוכנות הידיעות האיראנית פארס כי איראן ורוסיה - שעל שתיהן מוטלים עיצומים מצד המערב - חתמו על הסכם סחר כלכלי גדול. שר האנרגיה של איראן, ביז'אן זנגנה, נפגש שלשום בטהראן עם מקבילו הרוסי, אלכסנדר נובאק, ושניהם הדגישו את הצורך בשיתוף פעולה בתחומי הכלכלה והאנרגיה. זנגנה הודיע כי היקף הסחר בין טהראן לבין מוסקבה עומד כיום על 5.1 מיליארד דולר, והצהיר כי הוא יכול לגדול פי עשרה בעתיד.

"רוסיה היא שוק גדול עם ביקוש גבוה וצמיחה מהירה", אמר במהלך מסיבת עיתונאים משותפת של השניים בבירת הרפובליקה האיסלאמית. "יש לנו סחורות ושירותים מעולים שיכולים להתאים לצרכיה ההולכים וגוברים של המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully