וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקת האש מחזיקה? הבדלנים החזירו שבויים לקייב

8.9.2014 / 19:53

ביומה הרביעי של הפסקת האש "הרעועה" בין צבא אוקראינה למורדים הפרו-רוסים, יושם צעד משמעותי בהסכם. עם זאת, חרב הסנקציות האירופית מאיימת על השקט. "הכול תלוי במצב בשטח"

צילום: רויטרס, עריכה ניב פוקס

הבדלנים הפרו-רוסים במזרח אוקראינה העבירו היום (שני) כ-1,200 שבויים לרשויות באוקראינה במסגרת תנאי הפסקת האש בין הצדדים – כך אישר נשיא אוקראינה, פטרו פורושנקו. הוא אמר את הדברים בעת ביקור בעיר הנמל מריופול, שהפכה לאחרונה למוקד הלחימה בין הצדדים, והוסיף: "זו האדמה האוקראינית שלנו, ולא נוותר עליה עבור אף אחד".

במסגרת ההסכם, שנכנס לתוקפו ביום שישי ומאז מחזיק מעמד חרף דיווחים על תקריות משני הצדדים, קבעו נציגי הצדדים כי כל הלוחמים שנשבו במהלך הלחימה בחודשים האחרונים יוחזרו. למרות המסר המעודד ששולחת החזרת השבויים, פורושנקו הבהיר: "הוריתי לצבא לאבטח את מריופול באמצעות משגרי טילים, טנקים וכוננות אווירית. האויב יספוג מפלה קשה".

הקרב על אוקראינה - כותרות אחרונות בוואלה! חדשות:
הפסקת האש באוקראינה: אש בדונייצק, הרוגה במריופול
"הפסקת האש אינה הקץ לדרישות המדיניות של הבדלנים"
הסלמה: נאט"ו תבצע תרגיל צבאי במערב אוקראינה

חיילים פרו-רוסים בפאתי העיר מריופול. רויטרס
לוחמים פרו-רוסים נחים בפאתי העיר מריופול, היום/רויטרס

נציב האו"ם לזכויות אדם, הנסיך זיד אל-חוסיין, מסר היום כי 3,000 בני אדם לפחות נהרגו בלחימה במדינה מאז אפריל. כמו כן, הוא קרא לממשלה בקייב, לקבוצות החמושות ולמדינות השכנות – ובהן רוסיה – לפעול על מנת להגן על האזרחים ולהבטיח כי החוק הבינלאומי לא יופר.

"בסך הכול, הפסקת האש החזיקה מעמד, אך היא עדיין רעועה", מסר יו"ר הארגון האירופי לשיתוף פעולה ולביטחון, OSCE, השגריר תומס גרמינגר השוויצרי. לדבריו, הימים הקרובים עשויים להיות קריטיים לעתידה של אוקראינה.

בתוך כך, דוברת מועצת אירופה, פיה אהרנקילדה-הנסן, אמרה בשיחה עם כתבים בבריסל כי חבילת הסנקציות נגד רוסיה שנקבעו על ידי שרי החוץ של האיחוד האירופי בפגישתם ביום שישי האחרון, "תיושם באופן רשמי בידי המדינות החברות לאחר הליך הצבעה שייערך היום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו במריופול. רויטרס
"האויב יספוג מפלה קשה". פורושנקו במריופול, היום/רויטרס

מהאיחוד האירופי נמסר כי נציגיו ימשיכו לעקוב אחר המצב באוקראינה על מנת להחליט בנוגע להטלת סנקציות חדשות. "אנחנו יכולים להגביר אותן, ואנחנו יכולים גם לעצור אותן, תלוי בהתפתחויות בשטח", הוסיפה אהרנקילדה-הנסן.

ראש ממשלת רוסיה, דמיטרי מדבדב, הצהיר מנגד כי מוסקבה תגיב באופן "א-סימטרי" לסנקציות חדשות. בדברים שאמר לעיתון הרוסי "ודומוסטי", אמר כי רוסיה "אולי הייתה סבלנית מדי" בתגובתה לסנקציות שהטילו עליה ארצות הברית והאיחוד האירופי. "לא נחזור על הטעות הזאת", הבהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully