וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקמת "א-שבאב" על חיסול המנהיג: פיגוע בבירת סומליה

8.9.2014 / 23:03

הארגון הבטיח נקמה על חיסול אחמד גודאן במתקפה אמריקנית. מכוניות תופת פוצצו ליד שיירה של חיילי האיחוד האפריקני ו-12 נהרגו. דוח: כוחות שמירת השלום אנסו סומליות שביקשו סיוע

חייל כוח המשימה של האיחוד האפריקני בסומליה. רויטרס
כוחות שמירת השלום של האיחוד האפריקני ליד מוגדישו, היום/רויטרס

לפחות 12 בני אדם נהרגו היום (שני) בסומליה במתקפה משולבת של ארגון האיסלאמיסטי "א-שבאב", לראשונה מאז שהבטיחו לוחמי הארגון "נקמה" על חיסולו של מנהיגם, אחמד גודאן, לפני כשבוע. לוחמי הארגון פוצצו שתי מכוניות תופת סמוך לשיירות של כוחות האיחוד האפריקני ושל של כוח משטרה בכביש מדרום-מערב לבירה מוגדישו, ופגעו באזרחים ששהו בקרבת מקום.

ארה"ב אישרה: חיסלנו את מנהיג א-שבאב בסומליה

דובר א-שבאב, שייח אבו מוסעב, אישר כי הארגון אחראי למתקפה. בהקלטה שפורסמה היום, הבטיח בכיר הארגון, פואד מוחמד חלף שונגולה, נקמה בארצות הברית על מותו של גודאן. כמו כן, הבטיח לנקום בקניה ובאוגנדה, אשר שלחו חיילים לכוח שמירת השלום של האיחוד האפריקני בסומליה.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
"ישראל העבירה מודיעין על דאעש למדינות ערב ולטורקיה"
לונדון נגד עצמאות סקוטית: "צעד נבון - או נואש?"
אירלנד: התפטר ראש הכנסייה שטייח מקרי פדופיליה

זירת פיצוץ מכונית תופת סמוך למוגדישו, סומליה. רויטרס
זירת הפיגוע, היום/רויטרס

"אובמה הכופר, אנחנו אומרים לך שעכשיו הוא הזמן למלחמה למען האל", הצהיר שונגולה. הוא עוד הכריז כי לוחמי הארגון יכבשו את קמפלה, בירת אוגנדה, ואת ניירובי, בירת קניה – ערים שנפלו בעבר קורבן למתקפות טרור של הארגון, ובהן ההשתלטות על מרכז הקניות "ווסטגייט" בניירובי לפני כשנה, שבה נהרגו 67 בני אדם.

לאחר חיסולו של גודאן, הזהירה ממשלת סומליה כי א-שבאב מתכנן גל של פיגועי נקמה. "כוחות הביטחון השיגו מידע שמצביע על כך שהארגון מתכנן לבצע התקפות נואשות נגד מתקני ממשלה, רפואה וחינוך", אמר השר לביטחון פנים, חליף אחמד ארג.

הלילה מסר דובר הארגון האיסלאמיסטי כי נקבע מחליפו של גודאן. מנהיג הארגון החדש הוא אחמד עומאר אבו עוביידה, שתואר כמפקד זוטר. לא נמסר מידע נוסף לגבי זהותו. "מותו של גודאן לא יעצור את הקבוצה מלהוציא לפועל מבצעי טרור", מסר הדובר בהודעה מוקלטת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
זירת פיצוץ מכונית תופת סמוך למוגדישו, סומליה. רויטרס
"מותו של גודאן לא יעצור את הקבוצה מלהוציא לפועל מבצעי טרור"/רויטרס

בתוך כך, ארגון זכויות האדם חשף היום כי חיילי שמירת השלום של האיחוד האפריקני שהוצבו בסומליה אנסו וניצלו מינית נשים ובנות רבות. החיילים, שנעזרו במתווכים סומלים, ניצלו נשים שהגיעו לבסיסם במוגדישו הבירה על מנת לבקש סיוע רפואי או מים, כך לפי דוח שפרסם הארגון.

הדוח מתעד 21 מקרים של ניצול מיני והתעללות, אולם רק שתי נשים הגישו תלונה בעניין. "לסומליה יש כמה בעיות חמורות, אולם המנהיגות בסומליה ובאיחוד האפריקני עשויה לשים סוף לניצול המיני ולהתעללות באמצעות העמדת האחראים לדין", אמרה ליסל גרנטהולץ, מנהלת תחום זכויות האישה בארגון.

חייל כוח המשימה של האיחוד האפריקני בסומליה. רויטרס
חיילי כוח המשימה של האיחוד האפריקני בסומליה/רויטרס

העימות האלים בסומליה החל עם הדחתו של הנשיא סיאד בארה בשנת 1991, ומאז הרשויות מתקשות להשליט סדר ולפעול נגד א-שבאב. כוח המשימה של האיחוד האפריקני הוצב במדינה ב-2007, והוא כולל כ-22 אלף חיילים מאוגנדה, מבורונדי, מקניה, מאתיופיה, מג'יבוטי ומסיירה לאון.

בתגובה לדוח, מסר ראש כוח המשימה, מהמאט סאלח אנאדיף, כי אם ממצאי הדוח נכונים, על הכוח יהיה "להכפיל את מאמציו" על מנת לפעול בנושא. הוא הוסיף כי ימונו שני קציני משמעת וקצינת זכויות נשים. כמו כן, יוקם "מנגנון חזק לדיווח אנונימי" עבור קורבנות של התנהגות בלתי-נאותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully